از کجا بفهمیم در آزمون وکالت قبول شده ایم ؟

از کجا بفهمیم در آزمون وکالت قبول شده ایم ؟

پایگاه خبری اختبار- یکی از پرسش هایی که هر دوره پس از اعلام نتایج آزمون وکالت برای داوطلبان ایجاد می شود این است که از کجا بفهمیم که در آزمون قبول شده ایم یا نه ؟

باید توجه داشت که اصولا بر اساس قانون هر یک از کانون های وکلای دادگستری ۲۵ گانه سراسر کشور به طور مستقل کارآموزان وکالت مربوط به خود را پذیرش می کنند و اسکودا به نمایندگی از کانون های سراسر کشور کار برگزاری آزمون را انجام می دهد و پس از تصحیح اوراق، نمره و رتبه داوطلبان مربوط به هر کانون را به همان کانون ارسال می کند تا هیات مدیره هر کانون قاعدتا بر اساس رتبه و شرایط قانونی کارآموزان خود را به میزان ظرفیت اعلام شده در آگهی آزمون پذیرش کند.

ضمنا باید توجه داشت که داوطلبان آزمون وکالت در دو گروه کلی قرار می گیرند، یک گروه «سهمیه آزاد» و گروه دیگر «سهمیه ایثارگران» هستند، خوشبختانه امسال برای نخستین بار کانون های وکلا ظرفیت پذیرش خود را به تفکیک سهمیه اعلام کرده اند.

بنا بر این، هر داوطلب آزمون با سایر داوطلبان سهمیه خود در کانونی که ثبت نام کرده است رقابت می کند، کارنامه ها هم بر همین اساس تنظیم شده اند، یعنی با توجه به نمره تراز هر داوطلب رتبه او در سهمیه ای که داشته ( آزاد یا ایثارگر) و در کانونی که ثبت نام کرده بوده تعیین شده است، بر این اساس مثلا در کانون مرکز، یک داوطلب با رتبه یک در سهمیه آزاد و یک داوطلب با رتبه یک در سهمیه ایثارگران وجود دارد.

بنا بر این شما برای اینکه بفهمید قبول شده اید یا نه، باید در جدول پایین همین صفحه کانونی که در آن ثبت نام کرده اید را پیدا کنید، بعد از آن ببینید که رتبه شما در کانون و سهمیه، از عدد ظرفیت اعلام شده برای سهمیه ای که شما در آن شرکت کرده اید بیشتر است یا نه، اگر رتبه شما برابر یا کمتر از ظرفیت اعلام شده در سهمیه باشد، شما قبول شده اید.

مثال: داوطلبی که در سهمیه ایثارگران در کانون مرکز ثبت نام کرده است و رتبه او در کانون و سهمیه ۳۸۰ اعلام شده است، عملا در آزمون قبول نشده است، چون ظرفیت پذیرش در سهمیه ایثارگران در کانون مرکز ۳۶۰ نفر اعلام شده است.

ولی اگر همین داوطلب کانون مرکز در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، عملا در آزمون قبول شده است، چون شرفیت پذیرش کانون مرکز در سهمیه آزاد ۸۴۰ نفر اعلام شده است.

به این نکته مهم توجه داشته باشید، که پذیرش داوطلبان به عنوان کارآموز وکالت موکول به تصویب و اعلام هیات مدیره هر یک از کانون ها در مورد خودشان است که در یک فرایند جداگانه از حدود دو هفته آینده انجام خواهد شد، و ما در پایگاه خبری اختبار به محض اعلام هر کانون خبر آن را در کانال تلگرامی اختبار و صفحه اینستاگرام اختبار و سایر قسمت ها اعلام خواهیم کرد.

جدول ظرفیت پذیرش اعلام شده هر یک از کانون ها

 آزمون وکالت ۹۷

کد کانون نام کانون ظرفیت پذیرش آزاد ظرفیت پذیرش ایثارگران    جمع کل
۱ مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ۸۴۰ ۳۶۰ ۱۲۰۰
۲ آذربایجان شرقی ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۳ فارس و کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۰ ۶۰ ۲۰۰
۴ اصفهان ۱۱۵ ۵۰ ۱۶۵
۵ آذربایجان غربی ۴۹ ۲۱ ۷۰
۶ مازندران ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۷ خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ۹۱ ۳۹ ۱۳۰
۸ گیلان ۵۶ ۲۴ ۸۰
۹ قزوین ۵۳ ۲۲ ۷۵
۱۰ خوزستان ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۱ کرمانشاه ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۲ همدان ۳۵ ۱۵ ۵۰
۱۳ قم ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۴ کردستان ۳۲ ۱۴ ۴۶
۱۵ گلستان ۲۱ ۹ ۳۰
۱۶ اردبیل ۲۱ ۹ ۳۰
۱۷ مرکزی (اراک) ۱۴ ۶ ۲۰
۱۸ بوشهر ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۹ زنجان ۴۲ ۱۸ ۶۰
۲۰ لرستان ۳۸ ۱۶ ۵۴
۲۱ کرمان ۴۹ ۲۱ ۷۰
۲۲ البرز ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۳ چهارمحال و بختیاری ۷ ۳ ۱۰
۲۴ یزد ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۵ ایلام ۳۵ ۱۵ ۵۰

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۱ دیدگاه ها

  1. سلام
    وقت بخیر
    من برا گرفتن شماره داوطلبی اقدام کردم
    ولی متاسفانه تو ثبت اسم فامیلم یه کلمه جا افتاده
    و الان با مشخصات من سابقه وجود نداره تو اون قسمت
    و نمیتونم کارناممو ببینم
    با پشتیبانی سنجش هم تماس میگیرم و کارشناسا پاسخگو نیستن و وصل نمیشه تماس
    خواهش میکنم به سنجش این مشکل مارو انعکاس بدید
    و یا دخواست کنید بتونیم با شماره پرونده کارنامه رو دریافت کنیم
    با سپاس از پیگیریتون

  2. سلام خدمت دوستان و زحمت کشان اختبار،با توجه به اینکه من در کانون گلستان شرکت کردم و در سهمیه رزمندگان رتبه ۷ رو آورده ام با تراز ۷۱۰۲ سوالی که از خدمت دوستان و اختبار داشتم اینکه الان چیکار باید کرد آیا باید منتظر ماند تا در سایت کانون گلستان اسامی اعلام شود؟ سوال دیگرم این است برای گرفتن برگ مثبت ایثارگری حتما باید به تهران مراجعه نمایم یا میتوانم به مرکز آموزشی پدرم در خود گلستان بوده است مراجعه نماییم با تشکر لطفا خانوم زنده دل اگر امکان دارد مرا راهنمایی کنید ممنون

  3. با عرض سلام و تبریک به تمام دوستانی که پذیرفته شدن.
    دوستان از چند ماه پیش که سهمیه ایثارگران مطرح بود و … اینجا بحث میکردیم و …
    لُب مطلب اینکه دوستانی که با اختلاف ۶ نفر یا ۵ نفر یا … نیاوردن … حتی اون عزیزان و دوستان گرامی امید واهی ندن به خودشون که ایثارگران چیزی خالی بمونه. به صورت عملی از ایثارگران چیزی خالی نمیمونه و این تنها دلیلی هست که ظرفیت ها رو به تفکیک اعلام کردن چون با توجه به افزایش دامنه شمول ایثاگران عملا اوردن هفت دهم نفر اخر ازاد خیلی خیلی آسون شده و رقابت بین خود ایثارگران هست ایثارگران از این به بعد باید فکر رتبه قبولی خودشون باشن بدونن هفت دهم رو اوردن…
    من خودم سهمیه دارم و به نسبت هفت دهم من حتی هفت دهم نفر اول کانون رو هم اوردم …
    حتی اگر نفر اخر یه کانون ترازش ده هزار باشه که محاله… باز هم ایثارگران با ۷۰۰۰ هزار قبولن که اوردن ۷۰۰۰ چندان سخت نیست و جالب تر اینکه نفر ۳۰ فارس امسال ترازش ۹۶۰۰ بوده حدودا… نفر ۱۴۰ حدود ۸۶۰۰ بوده عملا ایثارگران با تراز ۶۰۰۰ هزار ؛ هفت دهم رو کسب کردن . و اوردن تراز ۶۰۰۰ هم چندان سخت نیست .(عملا معدل ۷ میشه بالای ۶۰۰۰)
    پس من دوستانه خدمت عزیزان عرض کنم اصلا فکر نیاوردن ایثارگران نباشید چون فقط باعث میشه دوباره بعد از اعلام اسامی یه ضربه روحی دیگه بخورید.

    حتی پارسال که تازه قانون ایثارگران تغییر کرده بود ظرفیت های ایثارگران پر شد و جالبتر این بود که امسال رقابت بین ایثارگران سخت تر بود.( با توجه به رتبه و معدل خودم و تطبیق دقیق با همون معدل و رتبه در پارسال )
    دقیقا من نسبت به هم رتبه خودم در پارسال یک و نمره و ۳۰ صدم معدل بیشتری دارم. (حتی امسال سوالات سخت تر بود این بحث ایثارگران هست و افزایش رقایت چشمگیر بین ایثارگران و نه سهمیه آزاد)
    با توجه به شواهد رقایت بین ایثارگران داره سخت و سخت تر میشه و نفر اخر سهمیه ایثار گری عملا داره هفت دهم نفرات میانی سهمیه ازاد رو میاره و نه نفر اخر.
    به هر حال ارزوی موفقیت دارم برای تمام دوستانی که زحمت کشیدن

  4. سلام احتمال اینکه رتبه ۷۱ سهمیه ازاد تو جایی که حداکثر رتبه ازاد ۷۰ تاست قبول بشه چقدر هست؟ایا اون ۳۰ تایه باقی مونده یقینا برای افراد دارای سهمیست؟
    اگه پاسخ بدین ممنونتون میشم

  5. لطفا صدای مارو ب گوش مسئولین برسونین.تنها استانی ک بومی نشد ایلام بود.یکی مثل من بدبخت ک امکانات ندارم و فقط کتاب قرض میکردیم. همه دنیا اومدن ایلام

  6. دوستان گفتم که تا اعلام نتایج پستی نمیدم.
    امیدوارم همه موفق باشن.
    خب با اعلام نتایج در امروز خیلی چیزا مشخص شد مثل دروغ اونایی که میگفتن با سازمان سنجش در ارتباطن و فلان روز جواب میاد و …
    دوستان کف معدل همونظور که گفتم حدود یک نمره در کانون های ضعیف و هفتاد صدم در کانون های قوی اومده پایین و این نشون داد که راست گفتم که دقیق بررسی کردم نه سحر کردم و نه جادو… فقط سوالات و ظرفیت ها رو بررسی کردم و گفتم گول یه سری افراد که خودشون رو مشاور میدونن نخورید .
    فارس پارسال ۱۱.۸ بود. و امسال دقیقا حدود ۱۱.۱۰ قبول شدن . منتها تراز ها به دلیل سطح سوالات به هم ریخته هست و … داشتیم که با معدل کمتر از ۱۱.۱۰ قبول شدن.
    راستی همواره منتظریم بچه های معدل ۱۵ که به صورت بیست و چهار ساعته اینجا پیام میدادن و من تعجب کردم کسی که از ۲۴ ساعت ۲۴ ساعت رو توی اینترنت هست چطوری درس میخونه… منتظریم کارنامشون رو بزارن. ببینیم قبول شدن یا نه؟
    هر وقت هم زمان جمع اوری کارنامه شد برای بچه های سال بعد من نفر اول میزارم.
    موفق باشید.

  7. سهمیه فارس چیزی خالی نمیکنه.
    من نفرای اخر سهمیه ام و ترازم ضرب در هفت دهم به تراز رتبه ۱۴۰ میرسه. تراز ۱۴۰ نرسیده به ۹۰۰۰ هست. و ۶۳۰۰ سهمیه قبول هست. ۶۰ تای فارس پر شده.
    موفق باشید.

  8. لطفا صدای مارو ب گوش مسئولین برسونین.تنها استانی ک بومی نشد ایلام بود.یکی مثل من بدبخت ک امکانات ندارم و فقط کتاب قرض میکردیم ایا با تهرانی جماعت یکیه ک عین مورو ملخ ریختن تو استان ایلام همه دنیا اومدن ایلام.خدا لعنت کنه … خدا لعنت کنه باعث و بانیش ک فقط بخاطره کم کردن رقبای خودشون تو استان ایلام این برنامه رو پیاده کردن

  9. سلام خواهش میکنم جواب بدید ۳۷۵ مرکز شدم با سقف ۱۵ تا فاصله دارم. تکمیل ظرفیت و این چیزا نداره؟ یعنی من ۱۰۰ درصد قبول نمیشم؟

    1. سهمیه منظورمه که ۳۶۰ بوده. اصلا سهمیه هم مثل آزاد تکمیل ظرفیت میگیره؟ چند تا گرفته پارسال مثلا؟ من خیلی ناراحتم خواهشا اگه کسی می دونه جواب بده.

      1. ازنظرمن ۱۰۰ درصد امیدوار باش الهه جان مرکز اصولا تکمیل ظرفیت داره
        پارسال که برداشن دوباره.
        ازایثارگراهم برمیداره.ولی خوش خیال نشو بشین بخون

        من اینکارو کردم شهریور تکمیل ظرفبت کردن
        ولی من ب خوندن ادامه میدادم تاشهریور

  10. سهمیه آزاد مرکز هستم و ۱۰۶۰ شده ام. پس با این حساب قبول نمیشوم درسته؟ یا جمعا که ۱۲۰۰ هست ملاکه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا