از قصور نیروی انتظامی در برخورد با روزه خواری گلایه مندیم

رییس دیوان عدالت اداری:

از قصور نیروی انتظامی در برخورد با روزه خواری گلایه مندیم

حکومت وظیفه توجه به زندگی معنوی مردم را نیز عهده دار است

رییس دیوان عدالت اداری نسبت به تظاهر به روزه خواری برخی افراد در ماه رمضان و برخورد نکردن نیروی انتظامی با آنها انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا از دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» در جلسه شانزدهم تیر ماه هیات عمومی گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اخلاقی، فردی و شرعی همه ماست و نمی توانیم نسبت به کارهای حرام بویژه تظاهر به روزه خواری برخی بی تفاوت باشیم.

وی افزود: وظیفه نیروی انتظامی این است که با مظاهر گناه و معصیت در جامعه برخورد کند و این علاوه بر تکلیف شرعی یک وظیفه سازمانی است، درحالیکه آنان تنها به دادن بیانیه و اطلاعیه اکتفا می کنند.

منتظری ادامه داد: از قصور نیروی انتظامی در این مورد گلایه مندیم.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی باید نشانه های تقوا ملموس باشد، افزود: در نظام جمهوری اسلامی و در کشوری که نام امیرالمومنین(ع) را در پیشانی خود دارد، ملاحظه می شود که معدودی با کمال پررویی، حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نمی کنند و این موجب تاسف است.

منتظری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، گفت: تظاهر به روزه خواری و سکوت در مقابل آن برای جامعه شیعی و ولایی ما غیرقابل توجیه است و مردم و مسوولان بویژه نیروی انتظامی در صورت قصور در برخورد با این پدیده باید جوابگو باشد.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که در نظام اسلامی، حکومت فقط مسوول بهداشت و نان مردم و رسیدگی به ظواهر زندگی آنان نیست، بلکه وظیفه توجه به زندگی معنوی آنان را نیز عهده دار است.

رییس دیوان عدالت اداری ابراز امیدواری کرد که مسوولان امر نسبت به این آسیب جدی در جامعه توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

منتظری درمورد ویژگی های ماه رمضان و عبادت گفت: روزه در میان عبادات از ویژگی خاصی برخوردار است، به این ترتیب که همه عبادات جنبه اثباتی دارند، یعنی شخص باید مجموعه اعمالی را برای تحقق آن انجام دهد، لکن ویژگی روزه این است که در این نوع عبادت فرد هیچ عملی را انجام نمی دهد و تنها با قصد و نیت از ابتدای طلوع فجر تا اول مغرب از مبطلات امساک می کند.

وی افزود: از آنجاییکه این عبادت با قصد و نیت دورنی محقق می شود، نمی تواند ریا داشته باشد و قطعا منظور آن روزه ای است که پرهیزکاری در آن است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا