اخذ مبلغ ۷ میلیون تومان از پذیرفته‌شدگان کانون وکلای لرستان/ رئیس کانون: پرداخت این مبلغ، اجباری نبوده است

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان ضمن تایید دریافت مبلغ ۷ میلیون تومان از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت این کانون، مبالغ دریافتی را «کمک افراد به کانون» توصیف کرد.

به گزارش اختبار، در روزهای اخیر بعضی از پذیرفته‌شدگان جدید کانون وکلای دادگستری لرستان در پیام‌هایی به این پایگاه خبری ضمن گلایه از دریافت مبلغ ۷ میلیون تومان در زمان ثبت‌نام و تشکیل پرونده، اظهار داشتند که تا زمان مراجعه به کانون برای تحویل مدارک اطلاعی از لزوم پرداخت چنین مبلغی نداشته‌اند.

آنها همچنین با اشاره به اینکه استان لرستان، استانی کوچک و محروم است، الزام به پرداخت چنین مبلغی را تکلیف مالایطاق دانستند.

در این راستا خبرنگار اختبار از کیانوش هادی‌پور، رییس کانون وکلای دادگستری لرستان جزییات این موضوع را جویا شد.

هادی‌پور با اشاره به ماده ۱۵۷ آیین‌نامه لایحه استقلال ۱۴۰۰، (یعنی آیین‌نامه‌ای که کانون‌های وکلای دادگستری آن را در حال حاضر غیرقابل اجرا می‌دانند) گفت: طبق این ماده، یکی از منابع درآمد کانون‌ها، کمک‌های افراد جهت آموزش و… است. این مبلغ نیز در همین راستا از پذیرفته‌شدگان اخذ می‌شود.

این وکیل دادگستری درباره محل هزینه‌کرد مبالغ دریافتی نیز گفت: کانون‌های کوچک برای تامین درآمد با مشکل مواجه هستند. ما در دوره جدید ۱۴۰ پذیرفته شده داریم و بحث آموزش این افراد مطرح است. علاوه بر این، واریز هزینه دادگستری، فراهم کردن تجهیزات برای کارآموزان در دادگستری و… از همین منابع درآمدی تهیه می‌شود.

او همچنین درباره علت عدم اطلاع‌رسانی قبلی به پذیرفته‌شدگان درباره پرداخت این مبلغ گفت: هیچ‌کس اجبار به پرداخت نمی‌شود و به همین دلیل در فرم شرایط و نحوه ثبت‌نام به این موضوع اشاره‌ای نشده است.

گفتنی‌ست در آگهی اولیه آزمون وکالت ۱۴۰۱ (پذیرش ۱۴۰۰) ظرفیت کانون وکلای دادگستری لرستان ۶۵ نفر تعیین شده بود اما با توجه به تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌‌وکار، نهایتاً ۱۴۰ نفر در این کانون پذیرفته‌شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. از کی تا حالا عقد هبه بدون قصد و رضا و از روی اکراه و اجبار منعقد میشه؟این اعضا کانون ها ادعا حقوق خواندن دارن؟این عقد باطله و هیچ اثر حقوقی نداره این آقایون با زورگیرا هیچ فرقی ندارن زورگیر چاقو میذاره زیر گلوت و حق حیاتت رو تهدید میکنه تا ازت پول زور بگیره این آقایون به اصطلاح بال فرشته عدالت هم حق مکتسبه ای که با سالها درس خوندن و تلف کردن عمرمون تو دانشکده ها حقوق و پذیرش در آزمون رو هدف میگیرن و مجبورت میکنن برای حفظ حقت پول بدی.هه

  2. منم کانون البرز هستم. بهمون گفتن باید ۵میلیون حتما پرداخت بشه وگرنه فرایند ثبت نام تکمیل نمیشه. زوره دیگه. چرا کانونی ک وظیفشه کسی ک تازه قبول شده رو مراحل اخذ پروانه وکالتشو تکمیل کنن بیان ازش پول بگیرن؟ مگه مدرسه غیرانتفاعیه؟

  3. این کارها رو انجام میدن که قبولی داوطلب رو از جونش زهر کنن بعد دم از قانون و ادعای حق به جانب میزنن شاید واقعا کسی نداشته باشه ازکانون توقع ویژه ای داشتیم

  4. سلام بنده متاهل ودارای دو فرزند هستم باورکنید من برا هزینه کپی و برابر با اصل کردن مدارک قرض گرفته بودم، بابا یک ساله ما خونه نشینیم وفقط نشستیم با هزار بدبختی درس خوندیم بلکه قبول بشیم حالاکه قبول شدیم میان بزور این پول رو میگیرین این اجحاف درحق یه کسی که میخواد تازه وارد بازار کار بشه اونم بعد این همه سخت گیری و آزمونغیر استاندارد مخصوصا برا کسی که متاهله من کانون البرز قبول شدم لحظه آخر میگن باید پنج میلیون بدید بخدا تا ظهر معطل شدم وکارم عقب افتاد تا با هزار بد بختی از این و اون عین گدا جمع کردم ، تاز کانون البرز رتبه رو خم اعلام نکرده حالا باید دید وچه اتفاقی خواهد افتاد؟

    1. با سلام
      شما هیچ وظیفه ای در قبال پرداخت ندارید اگر توانستند فرآیند ثبت‌نام را تکمیل نکنند ،پس دیوان عدالت اداری که الحق خوب میداند چگونه حق را زنده کند ،چکاره است . شما پرداخت نکن اگر وجود داشتند شما رو پذیرش نکنند. اگر مرد باشن باید سر حرفشون مبنی بر عدم تکمیل فرآیند ثبت‌نام بایستند

  5. مسئولین این امر
    ایا حتما باید ما شکایت کنیم یا ما التماس بکنیم که برامون کاری انجام بدین؟؟؟
    شما این حق خوری آشکاررر رو نمیبینید؟
    میخوایید چیکار کنن که زحمت بکشید و جلو این افراد سودجو رو بگیرین؟؟؟؟
    چرا هیچکس صداش در نمیاد؟؟؟؟
    چرااا من داوطلب شب و روز باید سخت کار کنم و از حق زن و بچه م بزنم و زحمت چندین ماهه م رو بدون دلیل و غیر قانونی و از روی اجبار بدم به این افرااااد؟؟؟؟
    البته هبه کنمممممم؟؟؟؟

  6. بنده هم پذیرفته شده امسال کانون قم هستم ، دیروز برای ثبت نام گفتند باید مبلغ ۵ میلیون تومان بدهید تا ثبت نام انجام شود، و من با کلی استرس و تماس با چند نفر تونستم پرداخت کنم ولی واقعا به چه علت از ما این پول رو میگیرن؟ حتی توضیحی هم نمیدن!!!!

  7. با سلام
    خدایی خیلی نامردی این حرفو زدی کاش میگفتی به اجبار گرفتیم کاش میگفتی قانون تراشی کردیم و…. ولی نمیگفتی خودشون هبه کردن یا هدیه دادن
    خدا شاهده اگر به اختیار بود هزار تومن هم کمک نمیکردیم چه برسه ۷ میلیون
    اگر راست میگی فراخوان بزن بگو هرکی پولشو میخواد بیاد پسش بدیم ببین چی میشه

  8. اقایانی که از دستشان کاری برمیاد
    لطف کنید کمک کنید این هبه اجباری رو برگردونند چون واقعا واقعا این مبلغ خیلی خیلی زیاد هست و خیلی ها تو صد تومن موندن چه برسه ۷ میلیون(لرستان) یا ۵ میلیون(قم)
    و مطمینن کانونای دیگه هم میگیرن اگر هم کسی ندهد ثبت نام نمیکنند لطفا کمک کنید جلوی این ها هم گرفته بشود
    مثلا این به اصطلاح وکیل ها از حق و حقوق ملت دفاع میکنن از قبیح بودن اکراه و اجبار و سو استفاده کردن از قدرت و منسب میگن
    شمااا دیگه چرااااا !!!!!!!!!
    شماااااا دیگه چرااااا آقایان با سواد و ترازو به دست
    چرااااا چیزی که قانونی نیست انجام‌میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا