اخذ مبلغ ۷ میلیون تومان از پذیرفته‌شدگان کانون وکلای لرستان/ رئیس کانون: پرداخت این مبلغ، اجباری نبوده است

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان ضمن تایید دریافت مبلغ ۷ میلیون تومان از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت این کانون، مبالغ دریافتی را «کمک افراد به کانون» توصیف کرد.

به گزارش اختبار، در روزهای اخیر بعضی از پذیرفته‌شدگان جدید کانون وکلای دادگستری لرستان در پیام‌هایی به این پایگاه خبری ضمن گلایه از دریافت مبلغ ۷ میلیون تومان در زمان ثبت‌نام و تشکیل پرونده، اظهار داشتند که تا زمان مراجعه به کانون برای تحویل مدارک اطلاعی از لزوم پرداخت چنین مبلغی نداشته‌اند.

آنها همچنین با اشاره به اینکه استان لرستان، استانی کوچک و محروم است، الزام به پرداخت چنین مبلغی را تکلیف مالایطاق دانستند.

در این راستا خبرنگار اختبار از کیانوش هادی‌پور، رییس کانون وکلای دادگستری لرستان جزییات این موضوع را جویا شد.

هادی‌پور با اشاره به ماده ۱۵۷ آیین‌نامه لایحه استقلال ۱۴۰۰، (یعنی آیین‌نامه‌ای که کانون‌های وکلای دادگستری آن را در حال حاضر غیرقابل اجرا می‌دانند) گفت: طبق این ماده، یکی از منابع درآمد کانون‌ها، کمک‌های افراد جهت آموزش و… است. این مبلغ نیز در همین راستا از پذیرفته‌شدگان اخذ می‌شود.

این وکیل دادگستری درباره محل هزینه‌کرد مبالغ دریافتی نیز گفت: کانون‌های کوچک برای تامین درآمد با مشکل مواجه هستند. ما در دوره جدید ۱۴۰ پذیرفته شده داریم و بحث آموزش این افراد مطرح است. علاوه بر این، واریز هزینه دادگستری، فراهم کردن تجهیزات برای کارآموزان در دادگستری و… از همین منابع درآمدی تهیه می‌شود.

او همچنین درباره علت عدم اطلاع‌رسانی قبلی به پذیرفته‌شدگان درباره پرداخت این مبلغ گفت: هیچ‌کس اجبار به پرداخت نمی‌شود و به همین دلیل در فرم شرایط و نحوه ثبت‌نام به این موضوع اشاره‌ای نشده است.

گفتنی‌ست در آگهی اولیه آزمون وکالت ۱۴۰۱ (پذیرش ۱۴۰۰) ظرفیت کانون وکلای دادگستری لرستان ۶۵ نفر تعیین شده بود اما با توجه به تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌‌وکار، نهایتاً ۱۴۰ نفر در این کانون پذیرفته‌شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. اجباری نبوده؟ شمام گفتین بده داوطلبین هم که ماشالله پولدار!!! دلشون سوخته دادن! بابا شماها دیگه کی هستین!!

  2. اصلا این پول گرفتن مبنای قانونی نداره و باید متوقف بشه عوض اینکه پول بدن پول میگیرن ما کار نداریم اول کارمونه چجوری بیاریم بدیم .

  3. اختباری نیست – اتفاقا اگه پرداخت نکنی کانون برای وکیل جوان مشکل ساز خواهد شد
    #مملکت_بی_قانون

  4. کانون البرز نفری ۵ میلیون از هر یک از پذیرفته شدگان داره میگیره تحت عنوان هزینه ثبت نام و کلاس های آموزشی. این در حالیست که اصلا در اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان ۱۴۰۰ چنین مطلبی رو قید ننموده اند.

  5. در مقابل این هفت میلیون تومان باید نوع خدماتی که کانون در اختیار وکلای جدید قرار می دهد، مشخص شود و بجای عقد هبه باید عقد بیع بین وکیل و کانون با موضوع خرید خدمات تخصصی و آموزشی منعقد کرد. واقعا باعث شرمندگی است که کانون وکلا که باید حامی وکلا و علم حقوق باشد، اینچنین تیشه بر ریشه وکالت بزند.

  6. بنیانگذار تصمیمات غیر منطقی و عجیب در مورد آزمون وکالت بویژه گرفتن هزینه های سنگین برای ثبت نام کارآموزان کانون آذربایجان شرقی بود کلا هر تصمیم اشتباهی را دنبال کنید سرنخ به کانون آذربایجان می رسد

  7. سلام دوستان
    این پول هیچ توجیه قانونی ندارد و باید به قبول شدگان برگردد.
    هیچ کانونی هم حق ندارد، در غیر موراد قانونی مبلغی اخذ کند.

  8. واله کمک با مبلغ معین شده و اون هم با امضا و اثر انگشت اجباری از کارآموزی که میترسه هزار جور مشکل براش پیش بیارن اگه پرداخت نکنه،ندیده بودیم.این همه دروغ رو از کجاتون میارین حداقل خر فرضمان نکنین

  9. کمک اختیاری؟از جیب افراد؟
    اونی که اختلاس می‌کنه هم از جیب ملت برمیدارد میگه مشکل مالی دارم.
    بعد شماها میآید از مشکلات جامعه حرف میزنید؟
    از اوضاع بد جامعه میگید؟
    دوستان الان متوجه میشوید اینهمه مخالفت با طرح تسهیل برای چیه؟
    اینا فقط به فکر خودشون فقط منافع خودشون فقط جیب خودشون.
    تخصص و درد مردم برای اینا کشکه فقط کشک.
    اینا در معنای واقعی کلمه حقوقدان های قانون شکن هستند.

  10. به فرض که اجباری نباشه ، تاریخ نشون میده گوشه ی پرونده ی طرف مینوسند “هبه نکرد” بعد یا رد میشه یا باهاش همکاری نمیشه یا بعداً به وقتش بهش بی توجّهی اجتماعی میشه.خلاصه بی اثر نیست هبه نکردن!
    مثل اونموقع ها که تو مدرسه عزیزای ناظم و مدیر بچّه هایی بودن که والدینشون پول کمک میکردن به انجمن اولیاء و مربیان!!!
    و ضمنا کمک بد است مگه مدرسه گداست بگیم هبه :))))

  11. این مبالغ از ابتدای ثبت نام و در مرحله دوم ثبت نام دریافت می شد و چنانچه این مبلغ همان لحظه پرداخت نمیشد، از ثبت نام جلو گیری به عمل می آمد.

  12. چرا به مردم دروغ میگن؟؟
    پول رو به اجبار میگیرن و یه برگه میدن که امضأ و اثر انگشت بزنید که این مبلغ هبه بوده و اجباری نیست.
    اگر بنا را بر صحت بزاریم ،کمک اجباری نیست دیگ چرا مبلغ مشخص کردند؟؟؟!! اونم ۷ میلیون تومن

  13. این بدعت نادرست را کانون آذربایجان شرقی سال ۱۳۹۶مد کرد و سایر کانونها بعدا پیروی کردن . در مورد دریافت این مبلغ باید در آگهی ثبت نام اطلاع رسانی میشد ظاهرا کانون از شیوه غافلگیری استفاده میکنه
    خیلی از قبول شده ها این مبلغ را نداشتن مجبور شدن با سرعت از اینور اونور تهیه کنن
    حداقل در ۳ مرحله میگرفتید نه یکباره

  14. روز ثبت نام یهو در مرحله آخر گفتن ۷ میلیون باید پرداخت کنید کجا اختیاری بوده!!!!!!!! کمک زوری ندیده بودیم!!!حداقل نصفشو میگرفتین یه کارآموز بیکار با این وضع خراب اقتصادی از کجا بیاره؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا