احتمال تغییر در نمره قبولی در آزمونEPT دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

بررسی تغییرات نمره قبولی در آزمونEPT در دستور جلسه هفته آینده هیئت‌رییسه دانشگاه آزاد

پایگاه خبری اختبار- معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تقاضای دانشجویان مبنی بر تغییر نمره قبولی در آزمونEPT در دستور کار هفته آینده هیئت‌رییسه دانشگاه قرار گرفته و هر تصمیمی که اعضای هیئت‌رییسه در این زمینه بگیرند ما نیز اجرا می‌کنیم.

صفحه اختصاصی اخبار آزمون دکتری ۹۶

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از آنا، فرهاد حسین‌زاده لطفی در مورد مشکلات آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان مقطع دکترا همانند همه دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی در داخل کشور یک مدرک زبان را برای همه دانشجویان دوره دکترای تخصصی در نظر گرفته است که هر دانشجو می‌تواند یکی از مدارک زبان از جمله این شامل TOLIMO ،MSRT ،IELTS ، TOEFL ،MCHE ،EPT را بگیرند و با دریافت نمره قبولی به ادامه تحصیل بپردازند.

وی افزود: آزمونEPT حدود ۱۵ سال است که طراحی شده و هر ماه برای همه داوطلبان مرکز زبان برگزار می‌‌شود، ماهانه بین پنج تا هفت هزار ثبت‌نام در این آزمون داریم؛ البته در جهت استانداردسازی آزمون زبان تغییراتی در این آزمون زبان دادیم، به طوری که سوالات و کلید آزمون را بلافاصله پس از برگزاری آزمون روی سایت قرار دادیم و همچنین قبل از برگزاری آزمون منابع را اعلام می‌کنیم تا همه دانشجویان در جریان باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از مدتی قبل برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها تقاضا داشتند که تغییری در نمره آزمون داده شود، به طوری که هم‌اکنون نمره قبولی آزمون EPT برای عموم و سهمیه آزاد است و دانشجویان با ۲۰ درصد تخفیف به عنوان مشروط می‌توانند امتحان جامع دهند.

حسین‌زاده لطفی یادآور شد: تقاضای دانشجویان این بود که درصد تخفیف بیشتری صورت گیرد تا بتوانند به عنوان مشروط امتحان جامع دهند یا دانشگاه تسهیلاتی را برای دانشجویان قائل شود که بتوانند امتحان جامع را به صورت مشروط بدهند با شرط اینکه قبل از دفاع نمره قبولی زبان را به دانشگاه مرتبط ارائه کنند.

وی افزود: این تقاضا در کمیسیون تخصصی ذیل هیئت‌رییسه مطرح و اعضا نظراتی دادند؛ هم‌اکنون نیز این موضوع در دستور جلسه هیئت‌رییسه قرار گرفته و ما نیز پیگیریم که تقاضای دانشجویان را به اطلاع اعضای هیئت‌رییسه دانشگاه برسانیم و هر تصمیمی که اعضای هیئت‌رییسه در این زمینه بگیرند ما نیز اجرا می‌کنیم.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: هفته گذشته نیز بحثی در این زمینه در هیئت‌رییسه مطرح کردیم اما به جمع‌بندی نهایی نرسید، لذا موضوع در دستور جلسه هفته آینده قرار گرفته و تقاضای این دانشجویان هفته آینده در هیئت‌رییسه مورد بررسی قرار می‌گیرد زیرا این تصمیم‌گیری در حد سیاست‌گذاری کلان دانشگاه محسوب می‌شود.

حسین‌زاده لطفی گفت: در بخشی از تقاضای دانشجویان به جمع‌بندی نهایی رسیدیم که دانشجویان شاهد و ایثارگر اگر ۷۰ درصد نمره آخرین فرد آزمون ورودی را داشته باشند پذیرفته تلقی می‌شوند و این قانون بخشنامه و ابلاغ شد که در مورد آزمونEPT نیز ۳۵ درصد به بالا قبول محسوب می‌شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام با توجه به اینکه نمره آزمون زبان ام اس آر تی در دانشگاههای دولتی ۵۰ مورد قبول است چرا دانشگاه آزاد برای منافع مالی این ظلم بزرگ را در حق دانشجویان روا می دارد و نمره ۵۰ ام اس آر تی را نمی پذیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا