احتمال ایجاد تغییر در آزمون وکالت ۹۹

عیسی امینی:

سؤالات آزمون امسال دقیق‌تر خواهد بود

پایگاه خبری اختبار- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از احتمال ایجاد تغییراتی در نحوه برگزاری آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش اختبار، عیسی امینی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا نحوه برگزاری آزمون وکالت از جمله ضرورت انتخاب یک کانون در زمان ثبت نام  تغییر نخواهد کرد؟ گفت: ما در این رابطه جلساتی داشتیم اما تصمیمات به این دوره نمی رسد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم ایده‌ها و نوآوری‌هایی را برای آزمون وکالت سال بعد انجام دهیم. امسال مسلماً کانون وکلای مرکز در اصل آزمون دخالت بیشتری خواهد داشت.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز  تصریح کرد: امسال دقت ما در مورد آزمون وکالت بیشتر است و همت اتحادیه هم این است که با کمک کانون‌ها، خصوصا کانون وکلای مرکز به سمت طرح سوالاتی برویم که احتمال خطای علمی را هم که بعضاً به آن نقد وارد می کنند رفع کنیم.

امینی با اشاره به نمونه‌ای از پیشنهادات کلی مطرح شده پیرامون برگزاری آزمون‌های وکالت، گفت: نمونه‌ای از پیشنهادات این بوده است که چگونه به متقاضی حق انتخاب بیش از یک کانون را بدهیم.  یعنی هر متقاضی حداقل بتواند سه کانون را انتخاب کند و ملاک‌های علمی انجام شود تا احتمالات اندک شانس هم وجود نداشته باشد و آنها را از بین ببریم.

وی افزود: دومین پیشنهاد، تعریف منابع قانونی آزمون وکالت است. برای مثال حقوق مدنی. درست است که از حقوق مدنی سوال می‌شود ولی قوانین مرجع آن چه قوانینی است؟ تعریف منابع برای ما بسیار مهم است.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در پایان گفت: پیشنهاد دیگری هم مطرح است مبنی بر اینکه حقوق اساسی به منابع اضافه شود و این پیشنهاد هم برای سال آتی در دست بررسی است. این‌ها مسائلی است که ما روی آن‌ها کار می‌کنیم تا ان شاءالله در آینده از آن استفاده کنیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۳ دیدگاه ها

  1. امکان انتخاب چند کانون به داوطلبان خیلی عادلانه تره . مثل انتخاب رشته دانشگاهی .

    انتخاب فقط یک کانون واقعا بی عدالتیه

  2. بعضی از مغرضین که بزرگترین وحشتشان آزمون است پس از شکست در روش گذشته مبارزه با ازمون، کم کم در حال پوست انداختن هستند و سعی در ظهور در لباسی جدید دارند و با پیشنهاداتی متحیر العقول سعی در اضمحلال درونی ازمون دارند از انجایی که عقل نعمتی ذاتی است و مخاطب ازمون عام(عموم جامعه حقوقی)است در این تلاش مذبوحانه ناکام خواهند ماند.
    البته اگر مسئولان کانون عاقل باشند و خود را در جایگاهی انفعالی قرار ندهند و مثلا تسلیم افاضات جوانی رانتی نشوند.

    درضمن بد نیست مردم این سوال را از خود بپرسند که ضربه خوردن نهاد وکالت در راستای مطامع چه افرادی است تا از پشت پرده اقدامات اخیر در سطح کلان آگاه شوند(بد نیست به اغراض افراد مغرض توجه شود)

  3. آقای سعیدی عزیز، شما که میگی اگه وکلای دادگستری که سابق آزمون دادند الان آزمون بدهند، همه در آزمون وکالت رد می‌شوند بنده حاضرم با جنابعالی تو همین آزمون دکتری رشته حقوق خصوصی با شما آزمون بدهم و رقابت کنم. حتی حاضرم که شما از سهمیه‌ای هم که دارید استفاده کنید! همچنان که در کارشناسی و کارشناسی ارشد از اون استفاده کردید. حاضرید؟!

    1. دوست گرامی! به زبان سلیس پارسی گفتم که سهمیه بالفعل ندارم. هرگز از سهمیه هم بهره نگرفته ام و خداوند بر این ادعای من گواهی بیناست.چرا اصرار دارید دیگران را به دروغ متهم کنید.نکند خودتان اینجا به همه دروغ می گویید که دیگران را هم به همان دیده می نگرید؟! اگر شناختی اندک از دیگران می داشتی هرگز اینگونه کیمانوی سامورایی ها را برای هاراگیری علمی نمی پوشیدی دوست محترم.قدری فروتن باش چون طبله عطار خاموش و هنرنمای .فروتنی نشان بزرگی است.از تیپ سلیقه ای و فکری ات نشان می توان یافت که شما آزمون گرا درس خوانده اید یعنی درس برای تست و این نقطه ضعف شماست.چنین کسی نباید چندان هماورد طلبی کند.حالا اینجه عده ای از جوانان آزمون گرا هستند و شما هم برایشان رستم نمایی می کنید ،با توجه به تیپ شخصیتی هم که دارید در شرایط دیگر ممکن است شکست های سنگین روح و روانتان را از هم بپاشاند برادر من . قدری فروتن باش.تند نرو. دست بالای دست بسیار است.آزمون که نشان توانمندی نیست.

  4. هم رشته ای گرامی خانم رها، آقای سعیدی اصلا وکیل نیستند کارمند اداره حقوقی یک شرکت دولتی هستند.

    1. پس به نظرم ذینفع نیستن که در این مورد نظر بدن چون تجربه و علم کافی حتی دروس این رشته رو هم نخوندن

      1. یادمه یجا نوشته بودن که حتی تغییر رشته ای هستن و کارشناسی حقوق هم نخوندن من باب اون قضیه عرض کردم که دروس این رشته رو هم نخوندن

        1. هم میهن گرامی من هم حقوق خوانده ام هم رشته ای دیگر.وکیل هم نیستم چون نخواستم باشم.اگر وکیل بودم اینقدر کمبود نداشتم که راجع به آزمون نظر بدهم.مثل این است که پزشکان و متخصصان ارشد دانشگاهها در سایت قلمچی جمع شوند و برای عده ای کم سن و سال کنکوری شاخ و شانه بکشند که من فلان درس ها را در سال هزار و دویست و نود وهفت خورشیدی که ناصرالدین شاه از ری می گذشت ۱۰۰ زدم! این حنده ندارد واقعا؟!
          جالب است که فریاد می زنند وکلا بیکارند و چه و چه آنوقت برای کانون مرکز ۱۵۰۰ نفر ظرفیت می گذارند. بنازمت مشاوران که خوب انحصارگران را به حرکت واداشتی. خودشان دانشگاه علمی کاربردی دارند آنوقت طرح سئوال را از متولی برگزاری آزمون گرفته اند و می گویند آزمون ما بی نظیر است.زیرکانه تر از این می شود؟!

  5. آقای سعیدی عزیز، شما چرا آزمون سردفتری رو نمیگید بسپارند به سازمان سنجش؟! ما حتی به این‌که برگزاری آزمون سردفتری رو هم بسپارند به سازمان سنجش راضی هستیم! طرح سوال توسط سازمان سنجش پیشکش!

    1. نظر شخصی من این است که همه آزمونها باید به طور کامل (مرحله طرح سئوال تا برگزاری و نتایج)به سازمان سنجش سپرده شوند.از وکالت گرفته تا سردفتری و مشاوران. .من موافق همه اینها هستم.چرا نباشم آقای وکیل مدافع! مساله حق است و تمکین به آن.حق مردم شوخی بردار نیست.

  6. اگ امکان انتخاب سه یا حتی دو کانون ب شرکت کننده داده بشه خیلی عالی میش کاش از امسال این اتفاق میفتاد تا داوطلبانی ک درگیر ی چنین مسائلی هستن با خیالی آسوده درسشون بخونن

  7. کاش مثل بقیه دنیا همه وکیل میشدن بعد دوره کارآموزی رو سخت تر میگرفتن و بهتر کار میکردن نکه در دانشگاها رو بی محابا باز کردن کلی دانشجو گرفتن حالا بااااید آزمون باشه تا انتخاب کنن برا پزشکیام همینجوری عمل میکردین ک دلمون نسوزه اونا ک با جون ملت سر و کار دارن انقدددد بی سوادن اونوقت ما بیچاره هاااا… واقعا ک

    1. پزشکان که امیدی دارن اگه سهمیه نداشته باشن از همون دیپلم میرن کشورا همسایه مثله تورکیه عراق بعد میان اینجا طبابت ما حقوقیا چی؟ باید همین ازمونو همین جا بدیم

    2. همه حای دنیا آزمون وکالت انجام میشه حتی سخت تر از ایران آزمون ایران استاندارد نیست ولی اینکه آزمون رو بردارن کاری بسیار اشتباه است نتیجه اینکار میشه لیسانسهای بیکار جامعه فعلی اگه برای لیسانس ظرفیت و آزمون میگذاشتن الان ما اینهمه دانشجوی حقوق بیکار و مدعی تو خالی نداشتیم و هر کسی از راه میومد نمیتونست حقوق بخونه اشکال از داتشگاههاست امیدواریم مثل اروپا و آمریکا آزمون وکالت به حای یک آزمون به سه آزمون بریه که واقعا اونایی که استعداد دارن برن دنبال وکالت و فساد از این شغل برچیده بشه

  8. آقای… عزیز،ممنون که بفکر اعتلای علمی کارآموزان وکالت هستید.بعنوان جوانی که الان ۷ماهه ترک همه تفریحات و خانواده و فامیل و دوست و …کرده وروزی ۸تا۱۲ساعت مطالعه مفید دارم و همچنان ۴ ماه دیگر بایدبا انواع استرس و افسردگی ناشی از این حبس خودخواسته گرفتار ودر جنگ باشم به امید قبولی در آزمون وکالت،پیشنهاد میکنم جهت محک علمی شما عزیزان و طراحان دلسوز نیز در کنار ما امسال در آزمون بمنظور خودآزمایی شرکت کنید و نتیجه را حتما رسانه ایی بفرمایید تا با ملاحظه نتایج عالی شما عزیزان ما مبتدیان هم دلگرم و همتمان قویتر شود.باتشکر…

    1. سلام، واقعا نیاز هست که اینقدر به خودتون سخت بگیرید؟؟؟ دوستام که چند سالی بود آزمون وکالت شرکت میکردن من رو از آزمون وکالت خیلی ترسوندن، سال ۹۵ یک ماه درس خوندم و فقط برا اینکه خودمو محک بزنم آزمون دادم، رتبه ام ۱۵۱ کانون فارس شد، سال ۹۶ هم ۷ ماه با میانگین روزی ۵ ساعت مطالعه قبول شدم
      به نظر من اینقدرا هم سخت نیست، فقط به خودتون خیــــــــلی امید داشته باشید، امیدوارم موفق باشید

  9. سلام و عرض ادب
    لطفا به این دوستان یادآوری بشود که با چه نوع سوالات وکیل شدند
    سوالات آزمون وکالت تا قبل از سال ۹۲ را مطالعه کنید چقدر سوالات ابتدایی بودند. حالا میخواهند انتقام چه چیزی رو بگیرند
    انحصار تا کجا؟
    امیدوارم مرکز مشاوران هر چه زودتر آگهی آزمون سال جاری را منتشر کند.
    پاینده باشید

  10. تعداد قوانینی که در آزمون از آنها سوال طرح می شود کم است؟ چرا طراح سوال آزمون کارآموزی وکالت از داوطلب ها انتظار بی جا دارند؟

  11. متاسفانه جای برخی مواد در آزمون وکالت واقعا خالی است. زبان و ادبیات فارسی و همچنین سنجش هوش و استعداد تحلیلی شرکت کنندگان از ضروریات است.حتی به نظر یک زیان خارجی نیز باید در آزمون باشد حتی در حد ۱۰ پرسش.خیلی ها با تکرار دروس تخصصی نمره خوبی در آزمون می گیرند اما پای حرفشان که می نشینی از ذره ای قدرت تحلیل بی بهره اند.واقعا قدرت بیان چه در تقریر و چه تحریرشان در حد و اندازه یک وکیل نیست.لایحه می نویسند فعل و فاعل درست ندارد.ظرافت های ادبی که جای خود.اسکودا باید برای اینها تدابیری بیاندیشد.طرح سئوالات هم باید به سازمان رسمی کشور یعنی سازمان سنجش آموزش کشور سپرده شود.

    1. سلام . شما با همین ازمونی که به قول خودت ٣ سال پشتش موندی قبول شو بعدش حرف از منابع دیگه بزن؛ میخوای معارف ، انتگرال ، زیست بیولوژیک که بی ارتباط با ارث هم نیست جز منابع پیشنهادی کنیم

      1. اگر با من هستی دوست گرامی من هرگز پشت هیچ آزمونی نمانده ام که این دومی اش باشد. به لطف خدا هرکجا اراده کردم توفیق قرین شد. اینجا هم هنوز نخواسته ام.بی تردید اگر اراده اش بسراغم بیاید کار دو ماه و روزی حدود سه تا ۴ ساعت است.

  12. حقوق اساسی برای چی باید به آزمون وکالت اضافه بشه؟
    همین خرده قوانینی که ازش سئوال میاد، کلی زمان بره تا در ذهن ما بشینه
    حالا قانون اساسی و شرح اون، چیه که بهش میخواین اضافه کنید

  13. تورخدا صدای مارو بهشون برسونین..چی میخوان ازجون ما‌…حقوق اساسی و قوانین خاص و….منی ک توی ی شهر بی امکانت و بی کلاس هستم و بزور قدرت خرید کتاب هم نداشتم همش قرض کردم چ گناهی کردم ک بازیچه دست امثال اینا افتادم اخه

    1. ببین هم میهن گرامی ما باید یک چارچوب را بپذیریم.اگر بنا باشد برگزار کننده آزمون خودش را با ۷۰۰۰۰ سلیقه هماهنگ کند آجر به آجر نمی ماند.باید به حداقل ها تن داد.اینکه تک تک افراد که بوده اند و چه شده که مبنای تصمیم نمی شود. ما باید خودمان را با اصول قانونی هماهنگ کنیم نه اینکه آنها را مجبور کنیم مطابق سلیقه غیر قانونی عمل کنند.خوشبختانه فضای رقابتی همه را به حرکت واداشته و اندک اندک رخوت انحصارها در حال شکستن است.همانطور که حدس می زدیم آن پسر جوان در مرکز وکلا و مشاوران خیلی چیزها را تغییر خواهد داد. این برکت رقابت را باید به تماشا نشست.اگر قانون نیز تغییراتی متناسب با شرایط داشته باشد آنوقت رویکردها به کلی تغییر خواهد کرد.همه باید تغییر کنند وگرنه توفان تحول ، بدون کمترین مماشاتی آنها را خواهد برد.زمان انحصار و بی رقیبی به سر آمده است.

      1. دلت از کانون وکلا یک کاسه خون شده! شما که این آزمون ها برایت مثل آب خوردن هست دیگر چرا؟ آن پسر جوان در مرکز مشاوران همان کارآموز وکالت در کانون مرکز نیست؟ ای وای ای وای!!! آقای سعیدی رفتاری که از خودت منتشر میکنی با ادعاهایی که داری بسیار متناقض است!! باورم نمیشه که خودتان از این موضوع آگاه نباشید! قبول دارم آزمون سختی هست اما به جای حضور در فضای مجازی و ادعاهای کذایی نظیر صرف زمان دو ماهه برای قبولی کمی همت کنید و مثل سایر عزیزان سهمیه آزاد که هموطنان پر تلاش تر خودتان می باشند در آزمون قبول شوید.

        1. ای بابا من که به نفع اسکودا حرف زدم.اینقدر از من عصبانی هستید که به حرف های اصولی من توجه نمی کنید.یکبار دیگر بخوان چه نوشته ام دوست گرامی.از رقابت گفتن هم که بد نیست.برای همت کردن هم حالا فرصت باقی است.تصمیم گرفتم خبرت می کنم.فعلا سرم بی اندازه شلوغ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا