اتفاقی بی‌سابقه در آزمون وکالت کانون‌های وکلا

اسکودا قوانین و مقررات مربوط به مواد آزمون وکالت ۹۸ را اعلام کرد

پایگاه خبری اختبار- اسکودا (اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران) فهرست قوانین و مقررات مربوط به مواد آزمون ورودی کارآموزی وکالت ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش اختبار، متن کامل اطلاعیه منتشر شده از سوی روابط عمومی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به شرح زیر است:

به اطلاع داوطلبان ارجمند آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۸ می رساند؛ بنا به تصویب جلسه مشترک شورای اجرایی اتحادیه و روسای محترم کانونهای وکلای دادگستری و به منظور کاستن از دغدغه های داوطلبان محترم آزمون مقرر گردید فهرستی از قوانین و مقررات مربوط به هر ماده آزمون اعلام  گردد.

سوالات هر یک از مواد آزمون از قلمرو قوانین و مقررات ذکر شده در ذیل هر عنوان و نیز آراء وحدت رویه مرتبط طرح می شود.

بدیهی است این اطلاعیه صرفاً در مورد آزمون سال ۱۳۹۸ جاری است و در سنوات بعدی تصمیم مقتضی توسط شورای اجرایی اتحادیه اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ، روی آن کلیک کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸۶ دیدگاه ها

  1. خانم ایران بانو همین الان ده برابر شما دارم برا آزمون دکتری حقوق خصوصی قوانین خاص مطالعه می‌کنم. منابع آزمون دکتری ده برابر آزمون وکالت هست علاوه بر اون زبان خارجه و تست هوش و مصاحبه شفاهی بعد از آزمون و رزومه هم هستش.

    1. توصیه می کنم حتما امتحان بدهید آقای امیرحسام.بد نیست.دست گرمی مناسبی است.اگر خداوند تندرستی بدهد و فرصت دست و پا کنم امسال آزمون دکتری با شما رقابت خواهم کرد. آن هم در سهمیه آزاد .با این حجم خواندن که می گویی احتمالا باید از دانشگاه علامه عبور کنی و در دانشگاه ما مصاحبه بدهی.من که عمرا علامه را انتخاب کنم.آنجا می بینمت.اگر همکلاسی شدیم که روزگار دیگری خواهیم داشت.البته خدا شاهد است که یک برگ هم برای آزمون نخوانده و ورق نزده ام تا همین امروز .آمادگی برای دکتری حداقل سه ماه زمان نیاز دارد .توکل بر خدا

  2. خانم ایران بانو بنده در آزمون وکالت سال ١٣٩٠ که دو مرحله ای کتبی و مصاحبه داشت در آزمون کانون وکلای مرکز قبول شدم و الان وکیل پایه یک شهر تهران هستم. اما جنابعالی تو همین آزمون یک مرحله ای موندید و در حال حاضر هم دارم برا آزمون دکتری حقوق خصوصی آماده میشم.

    1. با کمال احترام من رتبه ۲۸۳ دکتری حقوق خصوصی بدون سهمیه پارسال شدم و دانشگاه شیراز و دو دانشگاه دیگر هم مصاحبه رفتم و الان هم منتظر جواب مصاحبه هستم در ضمن ازمون های مثل ارشد ودکتری نص محور نیست و نظریه محور هست ، عیب نداره جناب امیرحسام دوباره امسال امتحان بدین البته درصورت امکان تا ببینم چقدر امکان قبولی شما و دوستانی که قبلا پروانه گرفتند خیلی از دوستان که چندسال پیش امتحان دادند هیچ کدوم قبول نشدند ……………..

    2. الان شما که وکیل هستید و سایر دوستان ۶۷ تا از قوانین را توی ازمون سال ۹۰ وکالت خوندین ،حاضرم قسم بخورم نه اینطور نیست ،ربطی به یه مرحله ای و دومرحله نداره بلکه ربط بی برنامگی اسکودا داره که هیچ حسابی وکتابی نداره و برخلاف سازمان سنجش برای داوطالبان کنکور از ابتدای مهربرنامه هاش برای کنکور تیرماه سال بعدش اعلام میکنه،در ضمن قبولی توی ازمون وکالت هنر خاصی نداره که مثل رشته ریاضی چیزی را کشف یا حل کنید چون یک ازمون حالت استخدامی برای ارایه خدمات حقوقی به موکل و حل مشکلشون داره ، و من هم دارم روزی ۱۲ ساعت درس میخونم ،شما اگر درس میخونید بریای خودتون درس میخونید و این منتی بر بقیه نداره،من سال اولم هست که دارم ازمون میدم سال چندم نیستم وانشالله صد درصد امسال قبول میشم و منتی هم برکسی ندارم که اره من قبول شدم بقیه قبول نشدن،درضمن اون هایی که قبول نشدن بی استعدادن نیستن بلکه شاید شرایط وشیوه مدیریت ازمون بلد نیستن یا تست زنی خوب انجام ندادن، از یک حقوقدان با این سابقه این شیوه صحبت کردن خیلی بعید هست …………….

    3. این چه ربطی به صحبت های من داره معلومه که هر کسی برای خودش درس میخونه ونهایت تلاشش را برای رسیدن به هدفش میکنه من اصلا اسمی از وکلا اوردم که شما گفتید اره من قبول شدم شما قبول نشدین بلکه من ایرادم بی برنامگی اسکودا وکانون هست و مهمتر این که ایا ازمون نظام مهندسی یا تخصصی دستیاری پزشکی یا سایر ازمونها هم میان اینطور نزدیک به ازمون اینجور منبع اعلام میکنن در ضمن ادب مرزد به زدولت اوست اقای وکیل حقوق خوان…………

  3. البته برخی از این قوانین خاص رو قبلاً خوندیم مثل قانون تشدید مجازات مرتکبین رشا و ….
    یا قانون امور حسبی که اکثر مواردش در حقوق مدنی یک ( اشخاص و محجورین ) وجود داره اونایی که آزمون مشاوران امتحان دادن کامل خوندن .

  4. از سایت خوب اختبار خواهش دارم زحمت بکشن این قوانین رو به صورت یک فایل در سایت قرار بدن. با تشکر فراوان

  5. با سلام و احترام، لطفا از اسکودا دفاع نکنید چرا که تمام قوانین خاص وجود داره و فردا هم کلی سوالات اتفاقی و اختلافی وجود خواهد داشت و بعد از ازمون هم مطرح می کنند که سوالات کاملا استاندارد بوده است وای و هزاران تاسف ……..

  6. با سلام
    به قول شاعر :هردم از این باغ بری میرسد؛
    یعنی خوشم میاد هر چی اتفاق را کانون وکلا میخواد سر بچه میخواد بیاره همش نزدیک آزمون میاره ،یعنی اسکودا نمیتونست ۹ ماه پیش این عمل واقدام را تصویب واعلام کنه ، قوانین متروک و ایین دادرسی کار هم اوردن توی ازمون این دیگه خداشاهده واقعا نوبره از اسکودا ، هیچ وکیلی حتی قضات این همه قانون حفظ و فول نیستند وخیلی هاش براشون اصلا کاربرد نداره و صد البته خیلی از این قوانین بخصوص در درس تجارت کاربرد ندارند ،حال موندم کتابها را با تست هامون بخونیم یا اونها را ول کنیم این همه قانون خاص را بخونیم ،کانون وکلا بهتر بود که از هرکدوم از این قوانی مواد آژمونی مشخص میکرد،همونطور که برای رای وحدت رویه ما مجبوریم بدلیل عدم تعیین دقیق از طرف نهاد وزین کانون وکلا آرای از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۸ را بخونیم ،کانون مشاوران هم که خدا خیرش بدن هیچ چیزش برای ازمون امسال مشخص نیست و ماموندیم دردسهای جدید ………

  7. خوشابه حال وکلای سالهای قبل از ۹۳که ازمونشون واقعا ساده بود.باازدحام جمعیت دانش اموختگان حقوق وباحجم زیادقوانین خاص وارایه وحدت رویه خدابه فریادمان برسد.بچه هایادتون باشه مدام بایدگوش به خبرباشیدیعنی از۲۴ساعت ۲۲ساعت بایدمدام اپدیت کنید.

  8. چه خبره؟ مگه جنگه؟ ۶۸ تا قانون خاص؟؟؟؟!!!!!؟ بخواهی عمقی بخونی باید میانگین حد اقل ۵ روز برای هر کدوم وقت بذاری که همشون هم فرّاره!

    ۶۸ تا؟؟؟ جدول مندلیف از این کمتر عنصر داره!

    برای هر درس ۴ یا ۵ تا منبع مهم و کاربردی باید بدن. بقیه قوانین رو شخص “اگر قبول شد!!!!” با تجربه و کار عملی و مطالعات سالیان ، خوب یاد میگیره.

    مگه یه آزمون چقدر باید وقت و عمر آدم رو صرف کنه؟ تازه معلوم نیست قبول بشی یا نه.

    داوطلب میخواد یه آزمون بده با شش ماه تا یکسال مطالعه ، که برای تعمق و نکته سنجی در همون چند قانون عام هم کمه. اصول هم اضافه کنید به علاوه، یک سری قانون خاص معروف هم هستن که همه میخونن مثل”تملک آپارتمانها”.

    فک کنم میخوان قبول نشیم!!!

  9. دوست گرامی، منابع کلی که حقوق مدنی، تجارت، جزا، آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری و اصول فقه هستند. نکنه شما مثلا برای درس حقوق جزا فقط قانون مجازات اسلامی می‌خوندید و به همین دلیل تا الان قبول نشدید! کار کانون وکلا کاملا بجا هستش و جای تحسین دارد.

  10. این تصمیم باید بوسیله مجلس و یا خود کانون سریع لغو بشود زیرا فقط مشکلات را بیست برابر کرده الان سی منبع مختلف اضافه شده بجای چهار یا پنج منبع کلی !!!!!! خواهشمندم این تصمیم لغو شود زیرا به اندازه کافی شرایط بد هست ..تجمع همگانی جهت لغو این تصمیم ضروری است.

  11. تنظیم کنندگان این لیست متاسفانه با این حرکت دو اشباه عمده داشته اند، اشتباه اول- ایجاد سوژه و درآمد برای موسسات آموزشی است که بلافاصله امروز بعد از انتشار این لیست داوطلبان و غیر داوطلبان آزمون را پیامک باران کردند که بشتابید کلاسهای قوانین خاص ما شروع شد.اشباه دوم- عدم توجه به تفاوت قانون با آیین نامه و همچنین بی توجهی به اینکه در حال حاضر در کشور، قانون ثبت اختراعات و طرح‌های صنعتی و علائم تجاری منقضی شده است و چنین قانونی نداریم پس نباید منبع طرح سوال باشد در کل این اقدام نسنجیده و شتابزده بود

    1. با سلام و احترام

      دقیقا شما درست می فرمایید …..از درس آیین دادرسی مدنی شروع کنیم …..آقایان ، اساتید بزرگ شما سال گذشته از قانون خاص کارشناسان رسمی و نظارت بر رفتار قضات سوال دادید و هر چه داوطلبین بی گناه اعتراض کردند نبود گوش شنوایی حال چه شده که امسال ۱۸۰ درجه نظر شما عوض شد .

      دوم در سال ۱۳۹۳ از لایحه قانونی راجع به رفع تجاوز و جبران خسارت وارده به املاک مصوب ۱۳۵۸ سوال مطرح گشته ولی بعد از مدتی متوجه شده اند چه کار بیهوده ای کرده اند

      یکی در دستگاه عریض و طویل اسکودا نیست که بگوید مگر ما قانون مبارزه با مواد مخدر داریم ؟؟؟؟؟؟

      هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگنند نمک

      « قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی به آن مصوب ۱۳۷۶ با آخرین اصلاحات تا ۱۳۹۶

      *** قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب دیگر چه صیغه ای است در همین سایت اختبار سرچ بفرمایید ….
      مواد نسخ نشده قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب

      **** آئین نامه دادرسی کار ……یا خود خدا !!!!!!

      ***** آئین نامه دادگاه های روحانیت مهم نیست ؟؟؟؟

      یکی از دوستان حرف قشنگی زدند این فقط شد برای موسسات تا جیب داوطلب بیگناه و کسانی که دتبال معجزه می گردند را خالی کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا