ابهام در شیوه تعیین حوزه قضایی داوطلبان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۹۸

مرکز وکلای قوه قضاییه: احتمال مردودی بسیار ضعیف است

پایگاه خبری اختبار- با انتشار نتایج انتخاب حوزه قضایی داوطلبان آزمون سال ۹۸ مرکز وکلای قوه قضاییه، بعضی داوطلبان این آزمون نسبت به این نتایج ابراز نگرانی می‌کنند. نگرانی و گلایه‌های این داوطلبان عمدتاً درباره قبول نشدن در هیچ‌کدام از حوزه‌های قضایی مورد انتخاب خود است. بعضی نیز اعلام می‌کنند که رتبه‌ای در کارنامه آنها درج نشده و ستون تعیین رتبه سفید است، اشکالی که به‌نظر می‌رسد ناشی از ایرادی در سامانه اعلام نتایج باشد و در آینده نزدیک برطرف شود.

در واکنش به کامنت‌های متعدد پذیرفته‌شدگان مرحله مصاحبه، حسن عسکرزاده (معاون کارشناسان رسمی قوه قضاییه) در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

جایی برای نگرانی وجود ندارد. خیلی طبیعی است که رتبه اعلام‌شده فقط نشان می‌دهد که چند نفر قبل از شما حوزه مد نظرتان را انتخاب کرده‌اند اما ممکن است انتخاب بیستمشان باشد و آنها در انتخاب دهم پذیرفته شده باشند و اصولاً در حوزه مد نظرتان به راحتی قبول شوید.

این آگاهی قطعاً بهتر از ناآگاهی است اما اصلاً به معنای عدم قبولی نیست چون هر فرد بیست انتخاب داشته انگار شما با بیست نفر در همان رتبه رقابت کرده‌اید و طبیعی است که احتمال قبولی حداقل ده برابر (میانگین تعداد انتخاب‌ها) بیشتر از آنچه تصور می‌کنید است.

ما می‌توانستیم دو کار انجام دهیم؛ اول اینکه برای شما محاسبه کنیم در حوزه مد نظر شما چند نفر انتخاب اولشان همان حوزه بوده، چند نفر انتخاب دوم و… که با این اطلاعات بسیاری از نگرانی‌های شما برطرف خواهد شد. البته در هر صورت کسی نمی‌تواند به شما بگوید قطعاً‌ در کدام حوزه قبول یا رد می‌شوید. فقط قدرت تحلیل شما اضافه خواهد شد.

راه دوم، اجرای مانور فرآیند پذیرش بر اساس همین انتخاب شماست که البته بسیار دقیق‌تر است اما شما را دچار توهم خواهد کرد چون داوطلبان حوزه‌ها را تغییر خواهند داد و بعضی از شما که فکر می‌کردید قبلاً در حوزه الف پذیرفته شدید می‌بینید که در آن حوزه قبول نشدید و دوباره دچار شک که پس پرده چه اتفاقی افتاده؟ چه نورچشمی‌ای باید جابجا می‌شده؟ حال آنکه تیم آمار طبیعی است. لطفاً آرام باشید تا ما فکر کنیم چگونه شما را به آگاهی واقع‌بینانه‌تری از انتخاب‌هایتان نزدیک کنیم که نه افراط باشد نه تفریط. سکوت ما ناشی از تلاش برای ارائه بهترین روش اطلاع‌رسانی به شماست.

واقعیت این است که من هم باید تا اجماع تیم تصمیم‌گیر که بنده کم‌هوش‌ترینشان هستم برای تعامل با شما صبر می‌کردم اما کامنت‌‌ها را که دیدم متوجه شدم بیست برابر ِ آنچه باید،‌ نگران شدید و بریدید مجبور شدم صحبت کنم. فرزندانم نگرانی بسیاری از شما نابجاست و اگر واقع‌بینانه انتخاب کنید در همان چند انتخاب اولیه پذیرفته می‌شوید. صبور باشید تا امروز روش کامل‌تری برای اطلاع‌رسانی پیدا کنیم.

در عین حال، مرکز وکلای قوه قضاییه نیز ضمن صدور اطلاعیه‌ای، از ساعتی پیش برای رفع نگرانی داوطلبان پیامک‌هایی به آنها ارسال و اعلام کرده است که درصورت انتخاب صحیح و متناسب، احتمال مردودی بسیار ضعیف است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

اعلام رتبه در حوزه‌های قضایی مورد انتخاب شما، صرفاً جهت اطلاع از میزان تمایل سایرین به انتخاب این حوزه ها بوده است.
استنباط از این رتبه برای قبولی یا عدم قبولی صحیح نیست.
بدیهی است در اعلام نتایج نهایی، هر فرد با توجه به نمره کسب‌شده در بالاترین انتخابش پذیرفته می‌شود و سایر انتخاب‌های وی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و این ظرفیت برای سایر داوطلبان آزاد و در دسترس می‌باشد. لذا با انتخاب صحیح و متناسب با رتبه کسب شده، احتمال مردودی شما بسیار ضعیف خواهد بود.

بر اساس جدول زمانی‌ای که پیش‌تر از سوی کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام شده، داوطلبان از ۱۷ تیر امکان ویرایش نهایی فهرست حوزه‌های قضایی منتخب خود را خواهند داشت. پس از انجام ویرایش نهایی، ساعت ۱۸ روز ۱۸ تیر، کارنامه نهایی برای داوطلبان صادر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام به شماره ی ۰۹۰۲۳۹۲۹۳۳۶ در واتساپ پیام بده شماره ی پشتیبانی مرکز وکلای قوه قضاییه هست جوابگو هستند فقط پیام بده تماس صوتی رو جواب نمیدهند

  2. برا من اصلا رتبه نیومده. تو را به خدا یه کم این مردم رو درک کنید. هر چه هم با مرکز وکلا تماس میگیرم وصلش میکنم به کارشناساشون ولی کارشناسان پاسخ تماس رو نمی‌دن. یه راهی جلو دامون بزارید خواهشاً خواهشاً خواهشاً خواهشا

      1. سلام من الان مرکز بودم متاسفانه هیچ کدام از کارشناسان اطلاعاتی در خصوص این آزمون ندارند فقط نیگن با شماره واتس آپ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا