ابلاغ «سند تحول قوه قضاییه» در هفته ی آتی

پیش نویس سند تحول قوه قضاییه اسفند 1397 توسط آیت الله رییسی به رهبر انقلاب تقدیم شده بود

پایگاه خبری اختبار- معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه از ابلاغ سند تحول قوه قضاییه طی هفته آتی خبر داد.

حجت الاسلام محمد مصدق، معاون حقوقی و امور مجلس در خصوص سند تحول قوه قضاییه، گفت: سند تحول قوه قضاییه تصویب و ابلاغ نشده اما کار ماهیتی آن تمام شده است و در حال ویرایش است و هفته آینده توسط ریاست قوه قضاییه ابلاغ خواهد شد.

پیش نویس سند تحول قوه ی قضاییه در اسفند ماه ۹۷ توسط حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، قبل از تصدی ایشان به ریاست قوه ی قضاییه خدمت مقام معظم رهبری تقدیم گردید و آیت الله خامنه ای در حکم انتصاب ایشان به عنوان ریاست قوه ی قضاییه آن را مفید و کارساز دانسته بود .

 در ادامه معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه درباره جزئیات این سند گفت: تا زمان عدم تصویب و ابلاغ سند نمی‌توانم جزئیات آن را شرح دهم.

همچنین وی در خصوص ضمانت اجرای بخشنامه‌های رییس قوه قضاییه گفت: یکی از اقدامات جدی رییس قوه قضاییه در جلسات عمومی و خصوصی این است که همکاران توجه داشته باشند که ما بخشنامه‌ها را برای ثواب ابلاغ نمی‌کنیم بلکه باید به تمامی بخشنامه‌ها عمل کنیم. بر همین اساس گروه‌هایی تعیین و به آنها تکلیف داده شد که بر اجرای بخشنامه‌های صادر شده از سوی رییس قوه قضاییه نظارت کنند.

مصدق ادامه داد: این بخشنامه‌ها حتماً عملیاتی خواهند شد؛ مگر می‌شود رییس قوه قضاییه خواستار موضوعی باشند و آن عملی نشود؟ بنابراین ضمانت اجرایی برای اجرای تمامی بخشنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید :

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا