آیین نامه نحوه آموزش اتباع خارجی

آیین نامه نحوه آموزش اتباع خارجی

مصوب ۱۳۹۵/۲/۱ هیات وزیران

هیأت وزیران در جلسه ۱/۲/۱۳۹۵ به پیشنهاد شماره ۸۲۶۹/۰۱/۹۴ مورخ ۲۰/۴/۱۳۹۴ وزارت دادگستری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین­ نامه نحوه آموزش اتباع خارجی را به شرح زیر تصویب کرد:

ماده۱ـ مدارک معتبر برای ثبت نام اتباع خارجی در مدارس وزارت آموزش و پرورش جهت پناهندگان و آوارگان صرفاً شامل یکی از موارد زیر می‌باشد:

الف ـ کارت هویت ویژه اتباع خارجی

ب ـ دفترچه پناهندگی

پ ـ برگ تردد خروجی مدت­ دار

ت ـ گذرنامه که دارای پروانه اقامت و یا روادید معتبر با اعتبار شش ماه باشد.

ث ـ کارت ویژه حمایت تحصیلی برای اتباع خارجی

تبصره۱ـ کارت موضوع بند «ث» توسط واحدهای اتباع خارجی وزارت کشور و صرفاً برای تحصیل اتباع صادر و صرفاً نزد ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور معتبر می­باشد.

تبصره۲ـ وزارت کشور (اداره کل اتباع خارجی) و وزارت آموزش و پرورش می‌توانند از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد که مطابق اساسنامه خود در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت داشته و دارای مجوز از مراجع ذی­ربط هستند، حسب مورد جهت شناسایی و یا تحصیل کودکان مورد نظر استفاده نمایند.

ماده۲ـ ثبت‌ نام دانش‌آموزان موضوع این آیین‌ نامه در مقاطع تحصیلی تا سطح دیپلم در مدارس دولتی همانند دانش‏آموزان ایرانی می­باشد.

تبصره۱ـ تحصیل فرزندان ایثارگران اتباع خارجی در مدارس شاهد و مدارس ایثارگران با رعایت ضوابط و شرایط ورود به این مدارس، بلامانع است.

تبصره۲ـ تحصیل داوطلبانه پناهندگان در مدارس غیردولتی مطابق دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش درخصوص این مدارس خواهد بود.

ماده۳ـ وزارت آموزش و پرورش همه ساله گزارش عملکرد اجرای این آیین‌ نامه را تهیه و به سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کشور و وزارت امور خارجه ارایه می‌نماید تا بر اساس آن دستگاههای یادشده حسب مورد اقدامات لازم را در خصوص پیش‏بینی اعتبار مورد نیاز در لوایح بودجه سالانه و جذب کمک­های بین‌المللی به عمل آورند.

ماده۴ـ تصویب ­نامه شماره ۴۲۳/ت۲۹۹۸۲هـ مورخ ۱۱/۱/۱۳۸۳ لغو می­شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا