آیین نامه اجرایی ماده ۱۹ قانون ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران

مصوب 1356/03/31 وزارت امور اقتصادی و دارايی

آیین نامه اجرایی ماده ۱۹ قانون ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران

مصوب ۱۳۵۶,۰۳,۳۱

قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران را در اینجا بخوانید

ماده ۱ـ به مسافران و کارکنان وسایل نقلیه هوایی و آبی که در حین عبور از داخل مرزهای هوایی یا آبی کشور شاهنشاهی ایران به واسطه حوادث قهری یا اشکالات فنی و یا به هر علت موجه دیگری ناگزیر از توقف موقت در ایران شوند از طرف مراجع ذیصلاح اجازه توقف موقت داده خواهد شد.

ماده ۲ـ خلبان و ناخدا و یا نمایندگان مسیول شرکتهای هواپیمایی و کشتیرانی مربوط موظف می باشند فهرست و مشخصات کامل افرادی که قصد پیاده شدن را دارند تهیه و در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهند.

ماده ۳ـ اجازه توقف موقت پس از شناسایی کامل مسافران توسط مراجع ذیصلاح به مسولیت خلبان و ناخدا و یا نمایندگان مسیول شرکتهای هواپیمایی و کشتیرانی مربوط با رعایت ماده ۳ داده خواهد شد.

ماده ۴ـ گواهینامه فنی و یا گواهی اشتغال خلبان و ناخدا و خدمه و کارکنان موضوع ماده ۱ به منزله مدرک مسافرت معتبر بوده و پس از اخذ آن اجازه توقف موقت داده می شود، و هنگام پایان مدت توقف مدارک مزبور مسترد گردد.

ماده ۵ـ اجازه توقف موقت تا زمانی که از طرف خلبان و ناخدا و نمایندگان مسیول شرکتهای هواپیمایی و کشتیرانی مربوط ترتیب ادامه مسافرت داده نشده است معتبر خواهد بود.

ماده ۶ـ پس از رفع علت توقف موقت و مراجعه مسافران برای ادامه مسافرت خلبان و ناخدا و یا نمایندگان مسیول شرکتهای هواپیمایی و کشتیرانی مربوط موظف به پذیرفتن و سوار نمودن مسافران مربوط خواهند بود مگر آنکه امتناع نامبردگان از ادامه مسافرت مستند به عذر موجهی باشد.

ماده ۷ـ معاهدات و یا موافقتنامه های بین دولت شاهنشاهی ایران و دول متبوع افرادی که ناگزیر به توقف موقت در ایران می باشند رعایت خواهد شد.

عباسعلی خلعتبری هوشنگ انصاری امیر قاسم معینی
وزیر امور خارجه وزیر امور اقتصادی و دارایی وزیر کشور

بیشتر بخوانید:
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا