آیین‌نامه اجرایی جذب و استخدام قهرمانان مشمول قانون سرباز قهرمان

آیین‌نامه اجرایی جذب و استخدام قهرمانان مشمول قانون سرباز قهرمان

مصوب جلسه مورخ ۱۳۹۵/۴/۲۰ هیأت وزیران

هیأت وزیران در جلسه ۲۰/۴/۱۳۹۵ به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد تبصره (۶) ماده واحده قانون سرباز قهرمان ـ مصوب۱۳۷۶ـ و اصلاحات بعدی آن، آیین‌نامه اجرایی جذب و استخدام قهرمانان مشمول قانون یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:

ماده۱ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف ـ قانون: قانون سرباز قهرمان ـ مصوب۱۳۷۶ـ و اصلاحات بعدی آن.

ب ـ بازی‌های المپیک: بازی‌های تابستانی و زمستانی که در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان هر چهارسال یکبار به طور متمرکز به میزبانی یکی از کشورهای جهان با حضور کشورهایی که موفق به کسب سهمیه شده‌اند، در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برگزار می‌شود.

پ ـ بازی‌های پارالمپیک: بازی‌های تابستانی و زمستانی که برای ورزشکاران معلول در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان هر چهارسال یکبار به طور متمرکز به میزبانی یکی از کشورهای جهان با حضور کشورهایی که موفق به کسب سهمیه شده‌اند، در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) برگزار می‌شود.

ت ـ بازی‌های آسیایی: بازی‌های تابستانی و زمستانی که در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان با حضور کلیه کشورهای آسیایی هرچهارسال یکبار در رشته‌های ورزشی تحت پوشش شورای المپیک آسیا (OCA) و به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

ث ـ مسابقات جهانی و قهرمان جهان: مسابقاتی که در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به صورت سالیانه یا هر دو سال یکبار با حضور کشورهایی که حائز شرایط گردیده‌اند، برگزار می‌شود.

ج ـ مسابقات جام جهانی: مسابقاتی که در رشته‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال با حضور کشورهایی که موفق به کسب سهمیه شده‌اند، برگزار می‌شود.

چ ـ مشمولین: قهرمانان بازی‌های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول، دوم و سوم بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) حسب مورد در رشته‌های فردی و گروهی و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان بازی‌های پارالمپیک شامل نفر اول در رشته‌های فردی و کلیه نفرات در رشته‌های گروهی.

ماده۲ـ دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری می‌توانند مشمولین این آیین‌نامه را با رعایت شرایط زیر بدون برگزاری آزمون و خارج از نشر آگهی به صورت پیمانی جذب و استخدام نمایند:

۱ـ وجود پست سازمانی بلاتصدی.

۲ـ داشتن شرایط احراز مشاغل دستگاه اجرایی.

۳ـ داشتن شرایط عمومی استخدام و تأیید گزینش.

ماده۳ـ تأیید مقام قهرمانان ورزشی مشمولین و معرفی به دستگاه‌های اجرایی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا