آیت الله دکتر محقق داماد درگذشت استاد کاتوزیان را تسلیت گفت

آیت الله دکتر محقق داماد، رئیس گروه علوم اسلامی فرهنگستان علوم و استاد دانشگاه شهید بهشتی درگذشت استاد کاتوزیان را تسلیت گفت

برای «پدر علم حقوق ایران»

منبع: روزنامه شرق

گر نادره معدوم شود هیچ عجب نیست                          کز کاخ هنر نادره کاران همه رفتند
افسوس که افسانه‌سرایان همه خفتند                                  اندوه که اندوه‌گساران همه رفتند
فریاد که گنجینه طرازان معانی                                     گنجینه نهادند به ماران همه رفتند
یک مرغ گرفتار در این گلشن ویران                         تنها به قفس ماند و هزاران همه رفتند
خون بار «بهار» از مژه در فرقت احباب                   کز پیش تو چون ابر بهاران همه رفتند

شادروان «دکترناصر کاتوزیان» شخصیتی است که آثار علمی او، پشتوانه ادبیات حقوقی ایران است. شاید کمتر مقاله‌ای به چشم بخورد که از ارجاعات مکرر به آثار ایشان خالی باشد. ایشان دارای ذهنی وقاد، نقاد و تحلیلگر بودند. در عرصه حقوقی، مدافع اصول و موازین حقوق اسلامی بودند. باوجود آنکه استاد حقوق مدنی محسوب می‌شدند، دانش حقوقی ایشان اختصاص به یک‌حوزه خاص نداشت.
 ایشان علاوه بر آثار زیاد در حقوق مدنی، در حقوق عمومی، در ادله اثبات و از همه بالاتر سه‌مجلد در فلسفه حقوق تالیف کرده‌اند که به‌نظر اینجانب از آثار مستطاب در این رشته شناخته می‌شود و در زمان تالیف به زبان فارسی از مهم‌ترین کتاب‌های تالیفی ایشان بوده است. اینجانب این ضایعه اسفناک را اولا به خانواده محترم، بازماندگان داغدار و بستگان سوگوار ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای همه آنان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم و سپس به جامعه حقوقی ایران، مرگ این مرد حقوق ایران را که دغدغه اصلی او حقوق ملت ایران بود تعالی در رضوان حق متعال آرزو می‌کنم. تالیفات استاد در حوزه‌های مختلف و مقالات ایشان، در اختیار علاقه‌مندان به علم حقوق قرار دارد. امیدوارم استادان پرتلاش این دانش، زنده باشند و دانشجویان تربیت‌شده دامان این استاد هرگز او را فراموش نکنند و در تعالی این دانش از هرگونه تلاش کوتاهی نکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا