آگهی پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه علوم قضایی سال ۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش اختبار به نقل از دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری، این دانشگاه در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از بین دانش آموختگان و دانشجویان کارشناسی سایر دانشگاه ها (مشروط بر اینکه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱دانش آموخته شوند)، بر اساس ” آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته ابلاغی شماره ۲/۳۰۷۸۶۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ” با شرایط زیر دانشجو می پذیرد.

شرایط داوطلبان

الف- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً یک بار امکان پذیر است (دانش آموختگان ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ به بعد حق ثبت نام دارند).
ب- داوطلبان باید دانش آموخته یا دانشجوی کارشناسی حقوق یا رشته های مرتبط باشند.
ج- داوطلبان، دانشجو یا دانش آموخته کارشناسی پیوسته دوره روزانه یا شبانه از دانشگاه های دولتی، دانشگاه های امام صادق (ع)، شهید مطهری، مفید قم، علوم اسلامی رضوی باشند.
د- دانشجویان و دانش آموختگان باید دارای یکی از شرایط زیر باشند:
– پس از ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی از نظر معدل کل نمرات جزو ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند. (دانشجویان تحصیل همزمان، پس از ۸ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی و حداکثر در مدت ۱۰ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند).
– در طول ۶ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء ۲۰ درصد برتر باشند، (به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون).
– برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاد علمی-دانشجویی حقوق، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد (به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون).

توجه:

– از کلیه داوطلبان مصاحبه علمی به عمل خواهد آمد(تاریخ مصاحبه داوطلبان بدون آزمون همزمان با مصاحبه داوطلبان با آزمون خواهد بود و از طریق وب سایت دانشگاه علوم قضایی به اطلاع خواهد رسید.)
– لازم است در زمان مصاحبه اصل و تصویر کلیه مدارک مربوطه باید همراه متقاضی باشد.
– تنها پذیرفته شدگان رشته ” علوم قضایی “، با داشتن شرایط (معدل کارشناسی بالای ۱۶، سن حداکثر ۲۸ سال، موفقیت در مصاحبه، گزینش و …) بورس قوه قضائیه خواهند شد.
– ثبت نام قطعی، پس از پذیرش علمی، منوط به تایید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. بنابراین دانشگاه از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تاییدیه معذور خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تذکرات لازم برای داوطلبان بورسیه (رشته علوم قضایی):

– دانشجویان در صورت انصراف از تحصیل، انتقال، اخراج و یا عدم کسب معدل ۱۶ یا از دست دادن شرایط و صلاحیت های عمومی و علمی موظفند کلیه هزینه های تحصیلی و مقرری دریافتی را مطابق تعهدنامه محضری، به تشخیص دانشگاه و قوه قضاییه بازپرداخت نمایند.
– دانشجویان در طول دوره تحصیل دروس فرهنگی، کارآموزی، حوزوی و کارگاه های مهارت افزایی را در چارچوب برنامه مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهند گذراند.
– مدت استفاده از بورس تحصیلی حداکثر شش نیمسال است.
– فارغ التحصیلان بورسیه چنانچه حداقل معدل ۱۶ را کسب نمایند، برای تصدی منصب قضاء جذب دستگاه قضایی خواهند شد و در غیر این صورت مطابق بند (۲) عمل خواهد شد.
– رشته علوم قضایی پایان نامه ندارد و فارغ التحصیلان آن بلافاصله وارد خدمت قضایی خواهند شد.
– برنامه درسی و سرفصل دروس رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته در وب سایت دانشگاه علوم قضایی در دسترس است.

رشته های تحصیلی که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرش بدون آزمون دارند

– علوم قضایی (۱۰ مرد – بورسیه قوه قضائیه)
– حقوق خصوصی (۱نفر مرد – غیربورسیه)
– حقوق جزا و جرم شناسی (۱نفر مرد – غیربورسیه)
– حقوق خانواده (۱ نفر مرد – غیربورسیه)
– حقوق عمومی (۱ نفر مرد – غیربورسیه)
– حقوق بین الملل (۱نفر مرد – غیربورسیه )

داوطلبان می توانند بر حسب علاقه و تمایل خود و به ترتیب اولویت، رشته های فوق را انتخاب و در کاربرگ ثبت نام وب سایت دانشگاه علوم قضایی درج نمایند.

مدارک اسکن شده مورد نیاز

– عکس ۴*۳
– صفحه اول شناسنامه
– کارت ملی
– گواهی معدل و رتبه (مطابق با کاربرگ نمونه در وب سایت دانشگاه علوم قضایی.)
– مدرک تحصیلی(برای داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند)
– ریز نمرات

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. و اینکه دانشگاه اعلام کرده در دو نوبت مهر و بهمن پذیرش می‌کند آیا این شامل بنده که ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ‌التحصیل میشوم و باید برای کنکور ارشد امسال ثبت نام کنم می‌شود یا برای داوطلبان کنکور ارشد چند ماه پیش است ؟

  2. سلام جناب وقت بخیر ۲ سوال داشتم
    اول اینکه برای من که تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ‌التحصیل میشوم آیا می‌توانم از طریق کنکور کارشناسی ارشد امسال برای این رشته جدید علوم قضایی ثبت نام کنم؟
    دوم اگر جواب سوال بالا مثبت است منابع این دروس(دروس حقوق خصوصی یا دروس اعلام شده توسط دانشگاه) و ظرفیت آن یک مقدار توضیح دهید ممنون

  3. وقت خودتون رو با ثبت نام قضاوت یا دانشگاه علوم قضایی تلف نکنید… بنده با کلی سوابق علمی و مقاله و بسیج بعداز سه سال
    روند گزینش پیامک فاقد اولویت در جذب دریافت کردم!!

    1. سلام و ارادت
      فکر نمیکنم دیگه شما بتونید اقدام کنید چون در طی مراحل فارغ تحصیلی و اخذ کارشناسی ارشد در گرایش و رشته‌تون هستید.
      ثانیاً این صرفاً برای دانشجویان مقطع کارشناسی است که در ۱۴۰۲/۶/۳۱ فارغ تحصیل شده باشند. حالا میتونید در این رابطه خودتون هم تحقیق کنید ببینید مشمول هستید یا خیر،موفق باشید.

    1. مراحل پذیرش در این دانشگاه بسیار سخت و پیچیده است کما اینکه ورود از طریق بدون آزمون یا همان معدل نیز فرایند این پذیرش رو برای داوطلبان بسیار پیچیده تر میکنه(دست بالای دست بسیاره…!)
      از طرفی باید توجه داشت که منصب قضاوت بسیار خطیر و حساسِ لذا بدیهی است که فرایند جذب به شکل خاص و منحصر از دانشجویان ممتاز باشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا