آگهی ثبت نام آزمون قضاوت ۹۲

 
توسط معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضائیه منتشر شد
آگهی ثبت نام آزمون قضاوت ۱۳۹۲
 
قوه قضائیه به استناد «آیین‌نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات»مصوب ۲۶/۲/۱۳۹۲ رییس محترم قوه قضائیه و با عنایت به اصل انتخاب اصلح و لزوم شایسته سالاری در تصدی منصب خطیر قضاء،از اشخاص واجد شرایط ذیل ازطریق برگزاری آزمون کتبی ومصاحبه علمی و با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام بعمل می­ آورد.
الف- شرایط عمومی:

۱-تابعیت اصلی ایران.
۲-اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
۳-التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.
۴-طهارت مولد
۵-داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی به موجب شیوه‌نامه‌ای که به تصویب رئیس قوه قضائیه می­رسد.
۶-داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.
۷-
نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
۸-حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.
۹-عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.
۱۰-داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۳۶ سال تمام در روز ثبت نام.
تبصره ـ موارد زیر به شرط ارائه تأییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
۱-ایثارگران و خانواده آنان به مدت ۲ سال.
۲-داوطلبان دانش‌آموخته کارشناسی ارشد یا سطح سه، به مدت دو سال.
۳-داوطلبان دانش‌آموخته دکتری تخصصی یا سطح چهار، به مدت چهار سال.
داوطلبان تنها می‌توانند از یکی از موارد مذکور در این تبصره استفاده کنند و مدت اضافه شده به حداکثر سن مقرر، در هر حال، نمی‌تواند از چهار سال بیش‌تر باشد.

ب- شرایط اختصاصی:

۱-دارا بودن مدارک تحصیلی زیر از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانش آموختگان دانشگاه ها:
۱-۱-کارشناسی حقوق در یکی از گرایش ها؛
۱-۲-کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
۱-۳-کارشناسی فقه و حقوق؛
۱-۴-کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها؛
۱-۵-کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
۲. دارا بودن مدرک سطح (۲) عمومی  (فقه و اصول) یا سطح (۲) تخصصی با گرایش حقوق وقضای اسلامی ، از حوزه‌های مورد تأیید شورای عالی حوزه‌های علمیه ، برای دانش آموختگان حوزه های علمیه.
تبصره ـ دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی بالاتر به شرطی می‌توانند در آزمون ورودی کتبی شرکت نمایند که مدرک کارشناسی آنان در یکی از گرایشهای رشته حقوق و یا حوزوی باشد

ج- مدارک مورد نیاز:

۱-تکمیل تقاضانامه
۲-پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ۳۹۰۰۰۰ ریال بصورت الکترونیکی از طریق سایت سازمان سنجش می باشد.
۳-فایل عکس اسکن شده : داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال ازطریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید.
۱-۳- عکس ۳*۴  که در سال جاری گرفته شده باشد ( عکس تمام رخ)
۲-۳- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
۳-۳- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰´۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ ´ ۲۰۰ باشد.
۴-۳-تصویر داوطلب باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه باشد.۵-۳- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
 ۶-۳- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
۷-۳- حتی الامکان عکس ، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره۱- عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره۲- درصورت ارسال عکس غیر معتبر ، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد.
۴-فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مذکور در فقرات بند (ب) یا نامه معرفی به نظام وظیفه برای آقایان مبنی بر فراغت از تحصیل
تبصره: اشخاص مذکور در بندهای ۱-۴ و ۱-۵ به شرط ارائه گواهی دانشگاه محل تحصیل مبنی بر گذراندن کلیه واحدهای دوره کارشناسی، مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

 
د- زمان ثبت نام:

 

۱- کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند ج اقدام و از تاریخ ۷/۷/۱۳۹۲ لغایت ۱۴/۷/۱۳۹۲ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می شود ثبت نام منحصراً به صورت الکترونیکی می باشد و داوطلبان لازم است از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.
۲- داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون می­بایست از تاریخ۷/۸/۱۳۹۲با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون خویش اقدام نمایند.
۳- ساعت، روز، تاریخ و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.
هـ- مواد و ضرایب امتحانی:

 

۱-داوطلبان دانشگاهی

 

حقوق اساسی (ضریب ۱)، حقوق مدنی (ضریب۳)، حقوق تجارت (ضریب ۲)، آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب ۳)، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب ۲)، حقوق جزای عمومی (ضریب۲)، حقوق جزای اختصاصی (ضریب ۲)، فقه: مباحث حقوقی شرح لعمه (ضریب۲)، اصول فقه: اصول استنباط علامه حیدری (ره) (ضریب ۱)  

۲-داوطلبان حوزوی

حقوق اساسی (ضریب ۱)، حقوق مدنی (ضریب۳)، حقوق تجارت (ضریب ۱)، آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب ۱) ، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب ۱)، حقوق جزای عمومی (ضریب ۱) ،حقوق جزای اختصاصی (ضریب ۲)، فقه: بیع مکاسب (ضریب۴)، اصول فقه: رسائل و جلد یک کفایه(ضریب ۴)
 
ملاحظات:
۱-ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی زمان ثبت نام خواهد بود. مسؤولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.
۲-داوطلبان دانشگاهی و حوزوی هر یک، دفترچه سؤالات و پاسخنامه خاص خود را خواهند داشت. داوطلبان حوزوی که دارای یکی از مدارک دانشگاهی مذکور در بند (ب) هستند، در زمان ثبت نام می­توانند هر یک از آزمون­های دانشگاهی وحوزوی را انتخاب نمایند و پاسخنامه آنها صرفاً بر اساس انتخاب اولیه تصحیح خواهد شد.
۳-فرایند جذب عمومی سال ۱۳۹۲ طی دو مرحله تستی و تشریحی خواهد بود و آزمون تشریحی از بین پذیرفته شدگان آزمون تستی به عمل خواهد آمد. آزمون تشریحی در مورد دانشگاهیان فقط شامل سؤالات حقوقی و کیفری و در مورد حوزویان فقط شامل سؤالات فقهی و اصولی خواهد بود. پذیرفته­شدگان مرحله اخیر به مصاحبه علمی معرفی خواهند شد.
۴-مدت کارآموزی داوطبان حوزوی حداکثر دو سال و داوطلبان دانشگاهی حداکثر یک سال خواهد بود.
۵-رعایت حجاب کامل اسلامی برای بانوان در جلسه آزمون الزامی می­باشد.
۶-در طراحی سؤالات کیفری، قانون جدید مجازات اسلامی مصوب ۱/۲/۱۳۹۲ ملاک خواهد بود و از قانون مجازات سابق سوالی طرح نخواهد شد.
۷-داوطلبانی که مایل به خدمت در شوراهای حل اختلاف نیز هستند، باید در محل مشخص شده علامت­گذاری نمایند.
۸-ثبت نام کنندگان در صورت قبولی در مصاحبه علمی برای طی مراحل گزینش به اداره کل مربوط معرفی خواهند شد و در نهایت باید، در حدود تسهیلات مقرر در آیین نامه، در هر محلی که قوه قضاییه مصلحت می­داند خدمت نمایند. تغییر محل خدمت قضایی نامبردگان طبق قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.
۹-دارندگان شرایط جذب اختصاصی علاوه بر ثبت­نام در آزمون کتبی، می­توانند از طریق تارنمای معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه به نشانی www.amoozeshghanoon.ir در سامانه جذب اختصاصی نیز ثبت­ نام نمایند.

                                                روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضائیه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا