آگهی ثبت‌نام و شرکت در آزمون مشاوران خانواده ۹۹

آگهی ثبت‌نام و شرکت در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال ۱۳۹۹

پایگاه خبری اختبار- ثبت‌نام آزمون مشاوران خانواده ۹۹ قوه قضاییه برای اخذ پروانه مشاوره خانواده در سال ۱۳۹۹ از امروز ۱۲ خرداد در سایت سنجش آغاز شده و تا بیست و سوم خرداد ادامه دارد.

برای ورود به صفحه ثبت‌نام کلیک کنید

متن کامل آگهی ثبت نام این آزمون را در ادامه می‌خوانید:

مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در نظر دارد در راستای اجرای بند ب ماده ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب ۹۷/۱۱/۲۸ رئیس قوه قضائیه و اجرای ماده ۴۰ آئین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده مصوب ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۳ و مواد ۹، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده، نسبت به جذب افراد واجد شرایط مندرج در این آگهی از طریق برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه جهت اعطای «پروانه مشاوره خانواده» در رشته‌های امتحانی مشاوره روانشناختی، مشاوره حقوقی – مذهبی وخدمات مددکاری اجتماعی به تعداد مورد نیاز که شرح آن در جداول شماره ۲ تا ۴ درج گردیده برای هر استان و با اولویت شهرستان اقدام نماید.

الف) شرایط عمومی متقاضیان: (بر اساس ماده ۳۴ آئین نامه و ماده ۱۳ دستورالعمل)

۱- تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران؛

۲- تأهل دائم و داشتن حداقل ۴۰ سال سن و ۵ سال سابقه کار یا ۳۵ سال سن و حداقل ۸ سال سابقه کار مرتبط؛ (ملاک محاسبه سن روز برگزاری آزمون می باشد)

۳- داشتن مدرک کارشناسی از دانشکده‌های معتبر داخلی یا خارجی (در مورد اخیر، به شرط تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در رشته‌های مطالعات خانواده ، مشاوره ، روان‌پزشکی، روان‌شناسی، مددکاری اجتماعی ، خدمات اجتماعی، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا سطح ۲ حوزه علمیه به شرح مندرجات جدول شماره (۱)، مدارک معادل یا دارای ارزش استخدامی قابل پذیرش نیست.

۴- انجام خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان؛

۵- عدم سوء پیشینه کیفری مؤثر و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی؛

۶- عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تأیید مراجع ذیصلاح؛

۷- نداشتن سوء شهرت و عدم تجاهر به فسق؛

۸- داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی؛

۹- عدم محکومیت به انفصال دایم از خدمات دولتی یا عمومی یا سلب صلاحیت؛

۱۰. عدم اشتغال به وکالت، سردفتری ازدواج و طلاق و اسناد رسمی و همچنین عدم اشتغال در دادگستری و شورای حل اختلاف.

ب) مواد آزمون کتبی

مواد آزمون کتبی در سه حوزه مشاوره روانشناختی، مشاوره حقوقی- مذهبی و خدمات مددکاری اجتماعی به‌ شرح زیر می‌باشد:

مواد آزمون عمومی:

الف ـ احکام اسلام در امور خانواده؛

ب ـ آشنایی با قانون حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۱ و آیین‌نامه اجرایی آن و دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده.

پ ـ آشنایی با مباحث پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با اولویت ناهنجاری‌های حوزه خانواده.

مواد آزمون تخصصی:

رشته امتحانی مشاوره روان شناختی:

الف ـ آسیب‌شناسی روانی؛

ب ـ اصول و فنون مشاوره؛

پ ـ نظریه های زوج درمانی و خانواده درمانی؛

ت ـ آزمون‌های روانی و تشخیصی؛

ث ـ اخلاق حرفه‌ای؛         

رشته امتحانی مشاوره حقوقی – مذهبی:

الف ـ حقوق مدنی (مواد مربوط به خانواده)

ب ـ آیین‌دادرسی مدنی؛

پ ـ مجموعه قوانین مربوط به امور خانواده و اطفال؛

ت ـ شرح لمعه (مواد مربوط به خانواده)

ج ـ اخلاق حرفه ای؛

رشته امتحانی خدمات مددکاری اجتماعی:

الف ـ آسیب شناسی اجتماعی؛

ب ـ روش های مددکاری اجتماعی؛

پ ـ مددکاری  در بحران های خانوادگی؛

ت ـ اصول و فنون مشاوره؛

ج ـ اخلاق حرفه ای؛

ج) زمان ثبت‌نام:

داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در آگهی در صورت داشتن شرایط عمومی می بایست از روز دوشنبه مورخ ۹۹/۰۳/۱۲ لغایت روز جمعه مورخ ۹۹/۰۳/۲۳ به درگاه سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

متقاضیان شرکت در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده براساس نوع مدرک تحصیلی خود می توانند صرفاً در یکی از سه رشته امتحانی مشاوره روانشناختی، مشاوره حقوقی- مذهبی و خدمات مددکاری اجتماعی ثبت‌نام ‌نمایند.

.د) پرداخت وجه ثبت نام:

ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ ۹۹/۰۳/۱۲ لغایت روزجمعه مورخ ۹۹/۰۳/۲۳  انجام خواهد پذیرفت.

متقاضیان واجد شرایط می‌بایست نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام به مبلغ ۱،۵۰۰.۰۰۰ (یک میلیون و پانصد هزار) ریال به ‌صورت الکترونیکی و یا از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند. این هزینه صرفا برای مرحله آزمون کتبی (تستی) می‌باشد و هزینه هر یک از مراحل بطور جداگانه از متقاضیان اخذ خواهد شد.

یادآوری(۱)- متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

یادآوری(۲)- به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.

هـ) مدارک لازم برای ثبت نام:

تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی.

فایل عکس اسکن شده.

عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ).

    عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل۳۰۰*۲۰۰ پیکسل و حداکثر۴۰۰*۳۰۰ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.

حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره ۱: اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.

تبصره ۲: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تبصره ۳: در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد.

یادآوری مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرا برای داوطلبانی رخ داده است که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام شده است، تاکید می گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف فرد متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام که می‌بایست از طریق اینترنت ثبت و بصورت الکترونیکی ارسال گردد:

مدرک کارشناسی مرتبط با پروانه درخواستی یا سطح ۲ حوزه علمیه با فرمت JPG

تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی با فرمت JPG

گواهی سابقه کار مرتبط از ارگان مربوطه با فرمت JPG

کارت پایان خدمت یا معافیت با فرمت) JPGمختص برادران(.

متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت‌نام، کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل آزمون نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً ورود مجدد به سایت و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و اطلاع از نتیجه آزمون فقط با استفاده از کد رهگیری امکان پذیر خواهد بود.

مسؤلیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده متقاضی است. بنابراین داوطلبان باید با اطلاع کامل از قانون حمایت خانواده و آیین نامه اجرایی آن ، همچنین دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده و با اذعان به دارا بودن شرایط مندرج در آگهی آزمون اقدام به ثبت نام نمایند. در غیر این صورت پرونده متقاضی در هر مرحله که باشد کأن لم یکن تلقی شده و حقی برای ایشان ایجاد نکرده و پرونده وی مختومه می‌گردد. ضمناً هیچ وجهی از وجوه دریافتی نیز به وی مسترد نخواهد شد.

و) زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۱ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.آزمون در روز جمعه ۹۹/۰۷/۰۴ با توجه به آمار ثبت نام کنندگان در تهران و برخی از مراکز استان برگزار خواهد شد.

ز) یادآوری های مهم :

افراد موضوع این آگهی در صورت داشتن مجوز مرکز مشاوره از سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در شرایط مساوی، نسبت به سایر داوطلبان دارای اولویت می‌باشند.

از پذیرفته شدگان آزمون کتبی، مصاحبه علمی و بررسی سلامت روانی وصلاحیت های عمومی توسط کمیته مصاحبه‌ی به عمل خواهد آمد. پذیرفته شدگان در آزمون کتبی در صورتی که  نتوانند نمره قبولی را در مصاحبه علمی کسب نمایند و یا شرایط روانی را به تشخیص متخصصین امور روانشناسی و روانپزشکی احراز ننمایند، مردود تلقی گردیده و نتیجه اعلام شده قابل اعتراض نمی‌باشد.

مشاوران خانواده با ارائه خدمات مشاوره‌ای به متقاضیان طلاق توافقی، دعاوی خانواده یا انجام مواردی که از سوی مراجع قضایی ارجاع می‌شود، اقدام می‌کنند.

کلیه اطلاع رسانی ها اعم از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان آزمون، اعلام نتیجه آزمون، زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی، زمان مصاحبه شفاهی و سایر مراحل از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و سایت مرکز به نشانی www.Judiciarybar.ir  انجام خواهد شد. درصورت عدم اطلاع متقاضی از هریک از مراحل مذکور، مسئولیت آن متوجه وی است و هیچگونه حقی برای تکرار هیچ یک از مراحل فوق برای او نخواهد بود. این مرکز نیز هیچ گونه تعهدی برای تکرار مراحل گذشته نخواهد داشت.

دریافت فایل جداول حاوی اطلاعات ظرفیت پذیرش آزمون مشاوران خانواده ۹۹ در استانها و شهرستانها و کدرشته محلها فرمت PDF

جدول شماره ۱- عناوین رشته‌های امتحانی و شرایط احراز تحصیلی

عنوان و کد رشته امتحانی

عنوان و کد رشته تحصیلی

مشاوره روانشناختی (کد ۱۰۱)

مطالعات خانواده (کد ۳۰۱)، مشاوره (۳۰۲)، روان‌شناسی (۳۰۳)، روان‌پزشکی (۳۰۴)، مددکاری اجتماعی (۳۰۵)، خدمات اجتماعی (۳۰۶)

مشاوره حقوقی – مذهبی (کد ۱۰۲)

حقوق (کد ۳۰۷)، فقه و مبانی حقوق اسلامی (کد ۳۰۸)، حوزوی سطح۲  (کد ۳۰۹)

خدمات مددکاری اجتماعی (کد ۱۰۳)

مطالعات خانواده (کد ۳۰۱)، مشاوره (۳۰۲)، روان‌شناسی (۳۰۳)، روان‌پزشکی (۳۰۴)، مددکاری اجتماعی (۳۰۵)، خدمات اجتماعی (۳۰۶)

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. سلام ما سال ۹۸ قبول شدیم تمام کارهایمون انجام دادیم تعیبن تکلیف نمیشوییم بعد هرروز جذب می کنند حتی پول تمدید پروانه هم نمی تونند پرداخت کنند وکارشناسان رسمی اصلا پرونده نمیدهند هر کارمتد دادگاهی پروندها ارجاع میده خبره اول آقای جهرمی اینها سر سامان بده بعد جذب کنید

  2. باسلام و عرض ادب، یک ابهام وسوال وجود دارد و آن اینکه چرا موارد امتحانی حقوقی _مذهبی عنوان شده ولی جهت اخذ پروانه مشاوره خانواده صرفا کلمه خانواده تصریح شده؟! آیا بهتر نبود عنوانش ( اخذ پروانه مشاوره حقوقی، مذهبی و خانواده) میشد؟! و دایره شمول مشاوره بیشتر میشد! مثلا زوجین جهت مشاوره طلاق مراجعه می کنند در ضمن آن درخصوص مسایل مالی و حضانت از این قبیل نیز مشاوره ارایه گردد؟!و در تابلو تبلیغات نیز آنگونه تصریح شود؟! سابقا امور مشاوران حقوقی و وکلا و کارشناسان رسمی بود و خوب بود ولی الان صرفا مشاوره خانواده تصریح شده!!! باتشکر

  3. با سلام مسئولان محترم هیچگونه اطلاتی در مورد گرایش های رشته حقوق و مرتبط به آن نوشته نشده و بنده برای دریافت اخذ کد موسسه نتونستم کد را دریافت کنم

  4. با سلام
    لیسانس زیست دارم .کارشناسی ارشد روانشناسی خوندم و در حال حاضر دانشجوی دکتری روانشناسی هستم و فقط باید دفاع کنم…
    با مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی میتونم در آزمون شرکت کنم ؟

    1. سلام من مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دارم اما کارشناسی مدتبط ندارم ایا انکان ثبت نام دارم

  5. سلام.من سنم۳۳هست.میتونم شرکت کنم؟
    باید۵یا۸سال سابقه هم داشته باشی؟یعنی ما که منتظر یه استخدامی هستیم به پای این سابقه بایدبسوزیم؟؟؟؟؟

    1. من ۲۰ سال سابقه کار حقوقی دارم هنوز معنی سابقه کار مرتبط برام روشن نیست .نه تو این آزمون نه آزمونها و پذیرشهای دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا