آگهی آزمون قضاوت (جذب عمومی) ویژه طلاب سال ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، اطلاعیه‌ آزمون جذب عمومی ‌تصدی منصب قضاء ویژه طلاب سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

مهلت ثبت‌نام این آزمون از ۱۸ تا ۲۸ اسفند تعیین شده و آزمون تستی روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شهر قم برگزار می‌شود.

دانش‌آموختگان سطح دو، سه و چهار حوزه در گرایش فقه و اصول و یا گرایش حقوق و قضاء اسلامی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبان پذیرفته شده در مرحله تستی جهت ادامه مراحل استخدامی، به مصاحبه علمی و آزمون شخصیت دعوت و پس از قبولی به مراحل گزینش رهنمون خواهند شد. و پس از قبولی در مرحله گزینش به مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی برای گذراندن دوره آموزشی و کارآموزی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه‌ آزمون جذب عمومی ‌تصدی منصب قضاء ویژه طلاب سال ۱۴۰۰

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان حوزوی ‌می‌رساند، معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در نظر دارد براساس تفاهم‌نامه با مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه  اقدام به برگزاری آزمون نماید. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز چهارشنبه مورخ  ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ آغاز و در روز شنبه مورخ  ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام نمایند.

الف- شرایط عمومی:

تابعیت اصلی ایران.
اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه
عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها.
طهارت مولد
داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی
داشتن کارت پایان‌خدمت وظیفه عمومی یا برخورداری از معافیت‌های قانونی و تحصیلی و یا عدم غیبت در خصوص مشمولان
نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.
عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.
داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۳۳ سال تمام در روز ثبت نام.

تبصره – موارد زیر به شرط ارائه تأییدیه معتبر به حداکثر سن اضافه خواهد شد

۱-ایثارگران و خانواده آنان به مدت دو سال

۲–داوطلبان دانش‌آموخته سطح سه ، به مدت دو سال

۳- داوطلبان دانش‌آموخته سطح چهار به مدت چهار سال

داوطلبان تنها می‌توانند از یک مورد از موارد تبصره مذکور استفاده نمایند. و مدت اضافه شده به حداکثر سن مقرر، در هر حال نمی‌تواند از چهار سال بیش‌تر باشد.

ب- شرایط اختصاصی:

۱- دانش‌آموختگان سطح دو در گرایش فقه و اصول و یا گرایش حقوق و قضاء اسلامی

 ۲- دانش‌آموختگان سطح سه در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی

۳- دانش‌آموختگان سطح چهار در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی

پ- مدارک مورد نیاز:

۱.تکمیل تقاضانامه اینترنتی

۲. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل دویست هزار تومان بصورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور

۳. فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی تمام رخ ۴ × ۳ خود را اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.

ت- زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:

۱- کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ لغایت ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و داوطلبان لازم است از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.

۲- آزمون در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۳ به صورت تستی و منحصراً در شهر قم برگزار می شود.

۳- کارت ورود به جلسه آزمون از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ از طریق  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

۴- ساعت و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

منابع آزمون داوطلبان:

– متون فقه: مکاسب محرمه (از ابتدا تا انتها ) و مکاسب بخش بیع (از کتاب البیع تا الکلام فی شروط المتعاقدین)

– اصول فقه: رسائل (از ابتدا تا انتها)

– ادبیات عرب در حد سطح یک

ملاحظات:

۱- ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت‌نام خواهد بود. مسؤولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.

۲- داوطلبان پذیرفته شده در مرحله تستی جهت ادامه مراحل استخدامی، به مصاحبه علمی و آزمون شخصیت دعوت و پس از قبولی به مراحل گزینش رهنمون خواهند شد. و پس از قبولی در مرحله گزینش به مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی برای گذراندن دوره آموزشی و کارآموزی معرفی می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۶ دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب خدمت مدیریت محترم سایت
    آیا در سال جاری هم آزمون قضاوت برگزار میشه؟؟؟(جذب عمومی دانشگاهی)

  2. راستی ظاهرا دکتر جعفری لنگرودی ریشهاشو می تراشه
    در اینصورت به قول آقای بهجت قاضی ای که ریششو می تراشه حکمش نافذ نیست

    این که خیلی بده

  3. آقای حسن، شما شب تا صبح، اصلاً ۲۴ ساعته فقه و اصول بخون وقتی بلد نباشی ازش استفاده کنی چه فایده؟! در ثانی مگه قضاوت، فقط فقه و اصول فقه هستش؟! برتری یک دانشجوی باسواد نسبت به شما اینه که شماقی حوزوی شب تا صبح فقط فقه و اصول فقه میخونی و فکر می‌کنی قضاوت و وکالت فقط با همینا هستش! اما دانشجو از نوع باسواد هم فقه، اصول فقه و هم مسلط به علوم روز و وردیه قضایی در رشته حقوق هستش! ضمناً، فقهی که شما میخونی یه فقه سطحی هستش! چرا میگم سطحی؟! چون فقه از نظر شما یعنی فقط لمعه، شرح لمعه، مکاسب،رسائل و کفایه! و اصلا اسم سایر کتاب‌های فقهی مثل شعائر الاسلام، سوال و جواب سید محمد باقر شفتی یا سؤال و جواب سید محمد کاظم طباطبایی یزدی یا جامع الشتات یا ادب القاضی الماوردی و غیره عمرا به گوشت خورده باشه! به طرف حوزوی میگم دکتر جعفری لنگرودی نخبه بارز ایران و جهان اسلام هستش بعد جالبه میگه نمی‌شناسم! به قول دکتر جعفری لنگرودی حوزویان امروز به دلیل اینکه فقط فقه شیعه رو مطالعه می‌کنند اونم به صورت سطحی و عدم تسلط به علوم روز و تاریخ و فلسفه و منطق و عرفان و زبان فرانسوی و انگلیسی؛ در مدار بسته سیر می‌کنند!

    موفق و پیروز باشید.

  4. شما که حوزوی هستید خودتون رو با دانشجوی دانشگاه آزاد و پیام نور مقایسه نکن! به قول شهید سلیمانی مرد میدان در مقابل شما نخبه های دانشگاه علامه طباطبایی و تهران و شهید بهشتی هستند که هم فقه رو با مثال روز خوندن (نه با مثال سنگ و چاه) و هم مسلط به علم روز هستند! ما فقه رو با رویه قضایی روز تطبیق میدیم و یاد میگیریم! یادمه دو سال پیش پرونده ای داشتم با موضوع اعتراض شخص ثالث اصلی به رأی دادگاه کیفری دو در مورد رد مال در جرم انتقال مال غیر، اتفاقاً، قاضی از هم کیشان جنابعالی و حوزوی بود و می‌گفت که اعتراض شخص ثالث اصلی طبق قانون آیین دادرسی مدنی نداریم و من بر اساس اصاله الاطلاق و اطلاق واژه دادگاه عمومی در ماده ۴١٨ قانون آیین دادرسی مدنی و خیلی دلایل دیگر براش استدلال کردم که اعتراض شخص ثالث اصلی به رأی قطعی کیفری قابل استماع است اما متأسفانه ایشون برخلاف نظر شما با این که حوزوی بود نتونست اجتهاد کنه و رأی به رد دعوی داد و با تجدیدنظرخواهی رأی ایشون رو در دادگاه تجدیدنظر استان تهران قبل از صدور رأی اخیر وحدت رویه دیوان عالی کشور نقض کردم! و همین الانم حاضرم رأی بدوی و تجدیدنظر رو به سایت اختبار ارائه بدم تا شما اینقدر سنگ حوزویان و مجتهد بودنشون رو به سینه نزنی! اگه ادعا دارید با علم ثابت کنید! حالا شما برو شب تا صبح رسائل و کفایه بخون، وقتی نتونی ازش استفاده کنی فایده ش چیه!
    موفق و پیروز باشید.

  5. صرفا جهت اطلاع از کسی که مایه میزارید (دکتر جعفری لنگرودی) ایشان در حوزه رشد کردند و طلبه هستند و به درجه اجتهاد نیز رسیدند

    سرچ کنین میفهمید شاگرد کی بوده و…
    و در ایران هم زندگی نمیکنند

  6. چی جواب بدیم؟ دانشگاهی ها دروس حوزوی نخواندن و حوزوی ها دروس دانشگاهی نخوندن و هر دو نقص دارند. قضاوت مختص مجتهد هست و الان بخاطر نبود مجتهد به تعداد کافی از حوزوی ها و حقوقدانها به عنوان قاضی موذون داره استفاده میشه. عزیز جان توجه به صاحب اصلی منصب قضاوت و اینکه خدا تعیین کننده قاضی هست و خداوند با واسطه اهلبیت قضاوت رو مختص طلابی که به اجتهاد رسیدن میدونه، خیلی مهمه. طلاب باید قوانین رو خودشون بخونن و دانشگاهی ها باید دروس حوزه رو خوب بخونن. اگر فکر کردید فقط با حقوق میشه قضاوت کرد بهتره به روایات قاضی نگاهی بندازی و بفهمی در چه عرصه خطرناکی پا گذاشتی و بدونی که قانونگذار هدفش این بوده (و جز این حق نداشته عمل کنه) که انچه اسلام و قرآن و روایات گفته پیاده بشه نه اینکه برای خودمون هرچی خواستیم وضع کنیم و بر روی مردم اجرا کنیم لذا فهم عمیق دین و روایات مهمترین چیز برای قضاوت است. قضاوت شان پیغمبر و ائمه هست. البته معلوم هم نیست سهمیه طلاب و دانشگاهی ها چقدر هست.

    1. دوست گرامی آقای رحیمی، اظهارات جنابعالی در خصوص این که قضاوت مختص به قشر حوزوی است مربوط به قرن چهارم هجری قمری هستش! نه عصر حاضر. اتفاقا قشر دانشگاهی فقه رو خیلی بهتر از حوزویان امروزی فرا گرفته اند چون شما فقط با مثال زید و عمرو یاد گرفتید اما امثال مرحوم دکتر کاتوزیان و دکتر جعفری لنگرودی فقه رو با مسائل و دعاوی‌ روز فرا گرفته‌اند! قضاوت فقط فهم دین و روایات نیست، علاوه بر این دو نیاز به علوم روز هم هست که این یکی، در حوزه تدریس نمیشه! حکایت تفاوت حوزوی و دانشگاهی البته دانشگاهی از نوع باسواد مانند تفاوت کشاورزی سنتی و کشاورزی مکانیزه است! ضمناً، دین اسلام یک دین پیشرو و تابع مقتضیات زمان هست! حوزوی که علم روز رو بلد نیست با قضاوتش فقط حق الناس رو ضایع میکنه! قضاوت حق آدم عالم و متدین است و نه آدم بیسواد! خوبه جنابعالی متون سنگین انگلیسی و فرانسوی رو ندیدی! اجتهاد یعنی مسلط بودن به آیات و روایات و علوم روز! که شما با توجه به سطحی بودن دروس حوزه نه به اولی مسلطی و نه به دومی، چرا که دومی اصلاً در حوزه تدریس نمیشه! چرا که شما در حوزه فکر می‌کنید فقه یعنی شرح لمعه و مکاسب و حاشیه هاش و رسائل و کفایه! و اکثرتون از این کتابا فراتر نرفتید. در صورتی که فقه دریایی است که این کتب حتی قطره ای از اون حساب نمیشه! کافیه که فقط برای وسعت فقه یه نگاهی بندازید به منابع ذیل هر واژه در کتاب مبسوط در ترمینولوژی از دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی، انتشارات گنج دانش.

      موفق و پیروز باشید.

  7. عزیزم من هم فوق دیپلم الکترونیک گرفتم و هم ۱۲ سال حوزه درس خوندم. در حوزه خیلی بیشتر از دانشگاه درس خونده میشه و دروسش هم مشکل تر هست. تمام کتابها کامل به زبان عربی و متن سنگین با محتوایی سنگین. الان کتب حقوقی شما رو میخونم. بعد از درسهای حوزه هیچ درسی برام سخت نیست. فقط باید وقت گذاشت و خوند. شما توی حوزه رد هم بعیده شده باشی چه برسه بدونی دروس حوزه چی هستن. چه برسه بدونی رسائل مکاسب و کفایه چی هستن.

  8. سلام دوست گرامی، محض اطلاع حضرت آقا با دکتر جعفری لنگرودی در حوزه خراسان هم درس بودند! و آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی از مرحوم علامه حسن زاده آملی به عنوان ذوالفنون یاد کردند. ‌امام خمینی (ره) هم اصلاً نیاز به معرفی ندارند و تمام ما شاگرد آن پیر فرزانه هستیم. علامه طباطبایی و علامه محمد تقی جعفری هم همینطور. اما بقیه رو نمیشناسم. ضمناً دوست گرامی در زمینه فقه خارج امامیه و اهل سنت و حقوق رومی ژرمنی و کامن لا و ادبیات و زبان فارسی و انگلیسی و فرانسوی و تاریخ و فلسفه و منطق و… کسی در حال حاضر نه در حوزه و نه در دانشگاه به گرد پای آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی نمیرسه! بهتر هست شما یک نگاهی به تألیفات اخیر ایشون بندازید تا متوجه موضوع بشوید: انتشارات گنج دانش. همین عدم شناخت شما از نخبه بارز جهان اسلام و ایران، اماره بر این است که متأسفانه سطح مطالعات جنابعالی در خصوص علم روز و مباحث جدید از لحاظ کیفی پایین است! اکثر حوزویان در حال حاضر صرفاً کتاب‌های روتین حوزه رو مطالعه می‌کنند اونم به صورت سطحی! گفتم شما فقط یک نفر در حال حاضر در حوزه مثال بزن که مثل دکتر جعفری لنگرودی ذوالفنون باشند! کافی است فقط یک بار به کتاب مبسوط در ترمینولوژی نگاهی بیندازید تا متوجه ژرفای علوم و وسعت مطالعه دکتر جعفری لنگرودی بشوید! خدا هم بنده و هم شما رو هدایت بفرماید. آمین.

  9. سلام به برادر عزیز جناب امیر حسام
    من اقای جعفری لنگرودی را نمیشناسم
    لکن چند نفر محدود که از نخبگان حوزوی رو می شناسم خدمتتون معرفی میکنم
    قبل از اون یه سرچی نسبت به دفتر فقه معاصر و کتب چاپ شده و درس خارج های اونها بندازید تا کمی متوجه شوید
    حضرت امام به آیت الله مومن گفته بود درس خارج صلاه یا طهارت بروید و یک درس معاملات اینها مجتهد پرورند
    در حوزه غالبا درسها سطحی تدریس نمی شوند . البته غالبا . مباحثه جزوه و مشاوره دارن
    علوم مبنایی مثل فقه اگر برداشته بشه و علوم حقوقی در حوزه بیاد(که رشته فقه و قضا در موسسات حوزوی موجود است) مسائل جدید رو حقوقدانهای محترم نمی تونن جواب بدن و باید و باید حتما برن سراغ فقه
    ۱-حضرت امام
    ۲- امام خامنه ای
    ۳- شهید مطهری
    ۴- علامه طباطبایی
    ۵-علامه حسن زاده
    ۶-علامه جوادی
    ۷-علامه مصباح
    ۸-علامه جعفری
    ۹-آیت الله شب زنده دار
    ۱۰-آیت الله اعرافی
    ۱۱- آیت الله شاهرودی(از نخبگان علما)
    و ….

    فکر کنم کلام شما از عدم شناخت بزرگان بوده است
    در هر حال در حوزه هایی هم تدریس ممکن است ضعیف باشد. انکار نمی کنیم لکن اینطور بخواهید ریشه را بزنید خلاف انصاف هست
    خدا همه رو هدایت کند

  10. سلام برادر، من یک طلبه هستم و افتخارم این هست که حتی یک ساعت در دانشگاه تحصیل نکرده ام.در اولین سال آزمون وکالت فقط با سه ماه خودخوانی، ۴ سال رشته حقوق شما در دانشگاه با رتبه بالا پذیرفته شده ام.

  11. آقا یا خانم ناشناس، نکنه شما حوزه الان رو با نظامیه زمان دکتر جعفری لنگرودی یکی می‌دونید؟! نکنه تو حوزه علمیه الان زبان فرانسوی و انگلیسی و تاریخ و… هم تدریس می‌کنند؟! کدوم علم روز، از دروس حقوق الان در حوزه علمیه تدریس می‌شود؟! تو حوزه یک سری کتاب‌های روتین اونم به صورت سطحی تدریس میشه! نکنه تو حوزه علمیه الان مثلا کتاب جامع الشتات یا تذکره الفقها ء علامه حلی یا کل جواهرالکلام شیخ محمد حسن نجفی تدریس میشه؟! خب آقا یا خانم ناشناس مگه نمیگید که حوزه علمیه الان شما، دکتر جعفری لنگرودی رو تربیت کرده، خب یه نفر دیگه هم‌تراز ایشون در حال حاضر مثال بزنید! مرحوم دکتر کاتوزیان اصلا پذیرش قضات از روحانیون رو قبول نداشت! چه برسه که خودشو حوزوی بدونه! دکتر سید حسن امامی هم اگه عرق حوزه داشت پس چرا تو دانشگاه تهران تدریس می‌کرد؟! به نظر بنده به دلیل عدم تدریس علوم روز در حوزه و بنا به نظر دکتر جعفری لنگرودی، حوزویان امروز در مدار بسته ١۴٠٠ سال پیش سیر می‌کنند! آیا در این ۴٠ سال حوزه علمیه توانسته یک سید محمد کاظم طباطبایی یزدی یا محقق قمی (صاحب جامع الشتات) دیگر تحویل جامعه حاضر دهد؟! با این سطح علمی حوزه علمیه در حال حاضر قطعا خیر. بنده با فقه هیچ مخالفتی ندارم اتفاقا به نظرم ریشه و اصالت نظام حقوقی، فقه ما می‌باشد اما به شرطی که پویا باشد! همچون نظام حقوقی رومی ژرمنی که به منشأ پیدایش خود یعنی حقوق روم باستان می‌بالد. کافیست که فقط یک نگاه به کتاب (سؤال و جواب) فقیه نامدار، سید محمد کاظم طباطبایی یزدی بیندازید تا ببینید این فقیه بزرگ چقدر نظرات جدید و جالب در عصر خود داشته است! کدام فقیه حوزوی در حال حاضر مسلط به علوم روز هست؟! و نظریات مثل فقیه مذکور دارد؟!

    موفق و پیروز باشید.

    1. وقتی شما نمیشناسی نگید که کو کو

      وقتی حرف هات خونده میشه فهمیده میشه از عدم اطلاع کافی حرف میزنی

  12. در ادامه نظری که دادم : منظورم این نیست که طلبه ها لباس پاره بپوشن منظورم اینه که مردم دار باشید مثل جوونهای مظلوم جامعه زندگی کنید جوونهایی که آرزوشون شده درس خوندن و الان رفع محدودیت سنی چون از شما نسبت به یک فرد عادی جامعه انتظار بیشتری می ره مردمی که واسه پول پیش خونشون موندن بعد شما سمند وپژو و تندر نود سوار می شید که خود این خودروها الان خریدشون واسه جوونها شده آرزو حداقل خودتون رو در معرض اتهام قرار ندین چون ائمه این طور نبودن طلبه می شناسم چند تا پست داره اگه واسه پست و مقام طلبه شدید که هیچ علی برکت الله در ضمن اونایی که میگن ما بیشتر از شما درس می خونیم اصلا کنکور دادی اصلا استرس کشیدی نکشیدی استرس خود داوطلب هیچ به کنار استرس پدر و مادر فرد داوطلب چی پس لطفا از سختی های حوزه برامون نگو که خنده داره شما استرس استخدام بعد از فارغ‌التحصیلی داری نه چون از قبل می دونی بعد از اتمام درس استخدام صدرصد میشی.

  13. به قرآن شرایط سنی ظلمه و اینکه چرا اگه در آیین نامه ۳۶ ساله چرا در سالهای گذشته در اطلاعیه های ثبت نام ذکر شده ۴۰ پس چرا رعایت نشده یعنی سرنوشت ما کشک یعنی در آخر حرف آخر رو خودشون میزنن وقانون و آیین نامه هیچ یعنی چی در نظام قضایی آلمان که خیلیا هی میگن ما مسلمونیم و اونا کافر اصلا برای قضاوت شرایط سنی نگذاشتن دردمون به کی بگیم خدا درضمن دوستان طلبه ماشاالله همه جا واستون شغل هست استخدامی آموزش و پرورش که واسه بچه‌های حقوق سهمیه نذاشتن ولی واسه شما فراوان فلان اداره فلان جا واینکه مگه شما نمی گید از اهل بیت تبعیت می کنید قربونش برم مگه امام علی صندل پاره پاش نبود مگه لباساش وصله نبود پس چرا شماهارو که می بینیم سمند سورن و پژو پارس سوار می شید به چیزی که می گید اعتقاد داشته باشید .

  14. تا وقتی رشته حقوق هست، چرا جذب از طلاب صورت بگیره که ادعا دارن رشته حقوق منبعث از دروس اونهاست؟
    وقتی اصل در دسترسه، چرا به فرع مراجعه کنیم؟

    1. صرفا جهت اطلاع
      ۱_اصول تو حوزه ۱۱ سال خونده میشه و در دانشگاه دو ترم نهایتا
      ۲_معاملات و شروط ضمن عقد که مدنی ۳هست در لمعه و مکاسب هست شما خلاصه ای از اون رو مثل جزوه می‌خونین
      ۳_ ارث و شفقه که مدنی ۶ هست رو طلبه ها در لمعه میخونم
      ۴_ کلیات علم حقوق که مثل همون کلیات فقه هست مدنی ۱
      ۵_ حجر و سفیه و.. مدنی دو رو در مکاسب و لمعه طلبه ها میخونن
      ۶_ طلاق و نکاح مدنی ۵ در لمعه خونده میشه با تمام جزییات ولی شما اون مواردی رو می‌خونین که قانون شده
      ۷_ مدنی ۴ غصب و اتلاف و تسبیب اینا رو هم در لمعه و مکاسب با جزییات کامل خونده میشه
      ۸_ دیات و تعزیرات که همش از فقه استنباط شده و کامل در لمعه طلبه ها میخونن
      ۹_ بله حرف شما درسته ولی بصورت موجبه جزیی چون فقط در حوزه آیین دادرسی ها و بین الملل رو نمی‌خونن
      و اون هم با مطالبه و سوال قابل فهم هست
      ۱۰_ متون فقه که متن کلیه دروس طلاب هست

      الان شما برتری یک دانشجو رو بفرمایین که مثلا با پول در دانشگاه آزاد یا با تست و خواندن جزوه در دانشگاه پیام نور و با پول در پردیس ها با خواندن یک جزوه نهایت پنجاه صفحه یک لیسانس گرفته شده در صورتی که در سطح یک حوزه اکثر طلبه ها در همون محل تدریس زندگی میکنند شبانه روزی
      و هر روز و کل هفته رو هم اصول هم فقه و.. میخونن نه مثل دانشگاه هفته ای دو ساعت یا دو جلسه نهایت کلاس برای یک داشته باشند
      جهت اطلاع در حوزه بعد دیپلم فقط ۶ سال خونده میشه تا بهت فوق دیپلم بدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا