آگهی آزمون قضاوت (جذب عمومی) ویژه طلاب سال ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، اطلاعیه‌ آزمون جذب عمومی ‌تصدی منصب قضاء ویژه طلاب سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

مهلت ثبت‌نام این آزمون از ۱۸ تا ۲۸ اسفند تعیین شده و آزمون تستی روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شهر قم برگزار می‌شود.

دانش‌آموختگان سطح دو، سه و چهار حوزه در گرایش فقه و اصول و یا گرایش حقوق و قضاء اسلامی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبان پذیرفته شده در مرحله تستی جهت ادامه مراحل استخدامی، به مصاحبه علمی و آزمون شخصیت دعوت و پس از قبولی به مراحل گزینش رهنمون خواهند شد. و پس از قبولی در مرحله گزینش به مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی برای گذراندن دوره آموزشی و کارآموزی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه‌ آزمون جذب عمومی ‌تصدی منصب قضاء ویژه طلاب سال ۱۴۰۰

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان حوزوی ‌می‌رساند، معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در نظر دارد براساس تفاهم‌نامه با مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه  اقدام به برگزاری آزمون نماید. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز چهارشنبه مورخ  ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ آغاز و در روز شنبه مورخ  ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام نمایند.

الف- شرایط عمومی:

تابعیت اصلی ایران.
اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه
عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها.
طهارت مولد
داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی
داشتن کارت پایان‌خدمت وظیفه عمومی یا برخورداری از معافیت‌های قانونی و تحصیلی و یا عدم غیبت در خصوص مشمولان
نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.
عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.
داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۳۳ سال تمام در روز ثبت نام.

تبصره – موارد زیر به شرط ارائه تأییدیه معتبر به حداکثر سن اضافه خواهد شد

۱-ایثارگران و خانواده آنان به مدت دو سال

۲–داوطلبان دانش‌آموخته سطح سه ، به مدت دو سال

۳- داوطلبان دانش‌آموخته سطح چهار به مدت چهار سال

داوطلبان تنها می‌توانند از یک مورد از موارد تبصره مذکور استفاده نمایند. و مدت اضافه شده به حداکثر سن مقرر، در هر حال نمی‌تواند از چهار سال بیش‌تر باشد.

ب- شرایط اختصاصی:

۱- دانش‌آموختگان سطح دو در گرایش فقه و اصول و یا گرایش حقوق و قضاء اسلامی

 ۲- دانش‌آموختگان سطح سه در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی

۳- دانش‌آموختگان سطح چهار در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی

پ- مدارک مورد نیاز:

۱.تکمیل تقاضانامه اینترنتی

۲. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل دویست هزار تومان بصورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور

۳. فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی تمام رخ ۴ × ۳ خود را اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.

ت- زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:

۱- کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ لغایت ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و داوطلبان لازم است از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.

۲- آزمون در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۳ به صورت تستی و منحصراً در شهر قم برگزار می شود.

۳- کارت ورود به جلسه آزمون از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ از طریق  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

۴- ساعت و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

منابع آزمون داوطلبان:

– متون فقه: مکاسب محرمه (از ابتدا تا انتها ) و مکاسب بخش بیع (از کتاب البیع تا الکلام فی شروط المتعاقدین)

– اصول فقه: رسائل (از ابتدا تا انتها)

– ادبیات عرب در حد سطح یک

ملاحظات:

۱- ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت‌نام خواهد بود. مسؤولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.

۲- داوطلبان پذیرفته شده در مرحله تستی جهت ادامه مراحل استخدامی، به مصاحبه علمی و آزمون شخصیت دعوت و پس از قبولی به مراحل گزینش رهنمون خواهند شد. و پس از قبولی در مرحله گزینش به مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی برای گذراندن دوره آموزشی و کارآموزی معرفی می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۶ دیدگاه ها

  1. سلام
    توجه بفرمایید که قوه قضائیه چقدر ریز داره کار خودشو میکنه. یه آزمون عمومی جهت حوزویان و یه آزمون عمومی جهت طلاب
    تا حالا فکر کردید طلاب با حوزویان چه فرقی دارند؟؟
    به نظر من هیچ تفاوتی نیست و صرفا بازی با کلمات است. اگه به توضیحات دوستان توجه کنید هیچ تفاوتی بین این افراد وجود نداره و قطعا سیاست قوه قضائیه استفاده از روحانیان در دستگاه قضا است و انگار دانشگاهیان هیچ رسالتی ندارند. چرا تبعیض قائل شدند، چرا روحانیان میتوانند دوبار آزمون دهند؟؟؟ یکی به عنوان حوزویان و یکی به عنوان طلاب
    به هر حال اگه طلاب و حوزویان میتوانند کشور را نجات دهند یاعلی
    ما همه منتظر تغییر هستیم
    امیدوارم روحانیان قضاوت درستی داشته باشند و قانون را بخوانند و براساس قانون خدمت کنند، چون قطعا طلاب و حوزویان از مباحث حقوق جزای عمومی هیچ شناختی ندارند و از تاسیسات جدید و نهادهای آن در فقه سخنی برده نشده و درجه بندی مجازات و تعلیق و تعویق و آزادی مشروط و نظام نیمه آزادی و مجازات جایگزین حبس و تعدد و تکرار جرم و جرم سیاسی و جرم آنی و مستمر و مرکب و مکاتب کیفری و…. در حوزه تدریس نشده

  2. جناب میر حسینی!
    خواهشا ما رو بیش از این نخندان.
    برو یه مطالعه ای بکن،
    ورودی حوزه علمیه همه از دیپلم
    و بالاتر هست،«دیگه پایین ترین
    سطح اونم با آزمون از سال اول دبیرستان هست.»
    اون وقت از دیپلم تا ۹سال بعدش رو
    حساب کن ببین چند سال میشه.
    …. وقت ۲۱سال تحصیل برای یک طلبه
    سطح ۲ از دوران مدرسه هم کمتره؟!
    الان مطمئن شدم هیچ اطلاعی از
    حوزه های علمیه نداری.

  3. دوست گرامی دکتر جعفری لنگرودی مسلطه به فقه امامیه و فقه جمهور، ادبیات، زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی و تاریخ و فلسفه و منطق و… هستش! کدوم نخبه حوزوی در حال حاضر مسلط به دو فقه امامیه و جمهور هستش؟! بقیه تخصص‌های ایشون که بماند! ایشون ذوالفنون هستند.

    1. اول برو بیوگرافی آقای لنگرودی بخون بعد اظهار نظر کن .

      ایشون سال ها تو حوزه علمیه درس میخوندن .

      یه سرچ کنی تو اینترنت متوجه میشی برادر

  4. جناب آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی و مرحوم استاد فقید جناب آقای دکتر کاتوزیان یک نخبه به تمام معنا هستند و بودند، از مرحوم دکتر کاتوزیان در مورد قضات روحانی پرسیدند که صحیح هستش که روحانیون قضاوت کنند یا نه؟ صریحاً مخالف بود.

  5. در عجبم که حوزویان در تمامی رشته ها تخصص دارن، مگر اینا در حوزه چه درس هایی می‌خونن که همه جا میتونن کار کنن؟

  6. سلام دوست عزیز
    معلومه هیییچ آشنایی با این کتاب های معرفی شده ندارید
    لازمه در اولین فرصت یه سر بری کتاب هایی که معرفی کردند رو از نزدیک ببینی و مطالعه کنی بعد نظر بدی
    یا علی

  7. سلام
    اگر زندگی نامه خیلی از بزرگان حقوق رو بخوانید غالبا دروس دینی رو نرد علما خواندند مخصصوص جناب لنگرودی

  8. واقعا خندم میگیره بعضیا که هیچ اطلاعی از دروس حوزه علمیه ندارن میان نظر میدن😁😁
    عزیز دل برادر اولا اصلا میدونی سطح یک یعنی چی؟ مطمئنا نمیدونی! چون اگه میدونستی هیچوقت عربی سطح یک حوزه رو با عربی دبیرستان مقایسه نمیکردی! ولی بزار روشنت کنم سطح یک حوزه شش ۶ تا پایه داره، که فقط عربی پایه اولش( نحو، هدایه، صرف و…) از عربی دکترای دانشگاه خیلی پیچیده تر و سخت تره دیگه عربی پایه دوم و سوم(سیوطی و..) که جای خود دارد! بعد یه عده آدم بی اطلاع میان اینجا نظر میدن که عربی حوزه در حد دبیرستانه😁😁😁
    و اما عربی به کنار همین کتاب رسائل و مکاسب که شما فکر میکنی دو تا منبع بسیار آسونه! پایه ۹ حوزه خونده میشه با حجم بسیار بالا و تمام متنش عربیع یعنی باید ۹ سال تو حوزه درس خونده باشی تا بتونی فقط کتاب رو بخونی و ترجمشو بفهمی بعد شما که تو عمرت دو تا کتاب حوزوی از نزدیک ندیدی میای راجب حوزه نظر میدی؟😁😁
    و اما اینکه میگی کار حوزه یه چیز دیگه س نه قضاوت و وکالت و… صروا جهت اطلاع جنابعالی و هر کسی که این شبهه تو ذهنش وجود داره میگم که، ۹۰ درصد قوانین جمهوری اسلامی ایران برگرفته از شرع مقدس(قران و…) هستش! و غیر از طلبه های حوزه چه کسی مسلط به شرع هست؟ چه کسی داره شب و روز فقه میخونه؟ نکنه دانشگاه ها جدیدا فقط کارشون شده تدریس عربی و فقه که ما خبر نداریم؟ 😁😁
    کتاب های حقوق مدنی، حقوق جزای عمومی و اختصاص، اصول فقا، متون فقه و….. که منابع اصلی ازمون وکالت و قضاوت و… دانشجوها هستن همشون منبع اصلیشون شرع(قران و فقه و..) هست که طلبه ها جز دروس اصلیشونه و خیلی کاملتر و عمیق تر از منابع ازمونی اینا رو تو حوزه میخونن!
    و در پایان اینکه میگی بزرگای حقوق ایران غیر طلبه هستن و استدلال میکنی چون این اشخاص غیر طلبه هستن پس طلبه ها دانش ورود به این عرصه رو ندارن کاملا استدلال بی اساسیه! چون اولا شما یک استثنا مثال میزنی و اون رو به همه حمل میکنی در صورتیکه کاملا اشتباهه!
    دوما در حوزه اینقدر دانشمند و نخبه بوده و هست که اگه بخوام نام ببرم چندین ساعت طول میکشه!
    سوما همون اشخاصی که میگی در حقوق نخبه هستن منابع فقهای حوزه رو مطالعه کردند و میکنند و خواهند کرد! چون اگه علمای حوزه این منابع رو با تلاش ها و مجاهدت های بسیار در طی تاریخ سراسر درخشان از قران و احادیث و… استنباط و ثبت نمیکردن بی شک الان هیچ کتاب معتبر حقوقی شیعه که بر پایه و اساس فقه شکل بگیرد وجود نداشت!
    پس لطفا مثه بچه های پیش دبستانی نیاین اینجا برا ما هم استدلال آبکی نفرمایید چون بیشتر خندمون میگیره! 😁

  9. برای ما دانشجویان حقوقی ده ها منبع مختلف و نظریه و….در نظر میگیرن برای این عزیزان حتی مشخص شده از کجا تا کجا و فقط دو سه منبع خوبه والا این ظلم نیست چیه حتی هزینه شرکت این عزیزان کمتر از بقیه هست اخه عربی هم شد منبع اینو که یه بچه دبیرستانیم بلده یه مشت حفظیات

  10. با سلام
    حضرت علی (ع) فرمودند« مردم دشمن چیزی هستند که نمی شناسند!»
    بنده هم سابقه درس خارج حوزه و هم دکتری دانشگاهی از دانشگاه اول کشور رو دارم. انتقاداتی که دوستان حوزوی و دانشگاهی به سطح علمی یکدیگر میکنند واقعا درست نیست. نه حوزه درسهاش سطح پایین است و نه دانشگاه، منتها چون ما شناخت مناسبی از هر دو طرف نداریم، دشمن چیزی شده ایم که نمیشناسیم. حتما در حوزه طلبه بی سواد هست همونطور که در دانشگاه هم دانشجوی بی سواد هست و حتما در حوزه نخبه علمی هست، همونطور که در دانشگاه هست! اما بی سوادها که نمیتونن در جذب قضاوت قبول شن! چه در جذب طلاب و چه جذب دانشجویان فقط نخبه ها قبول میشن. لذا درست نیست که دوستان حوزوی، نخبه های حوزه را با بی سوادهای دانشگاه قیاس کنند و دوستان دانشگاهی، نخبه های دانشگاه را با بی سوادهای حوزه قیاس کنند.
    موفق باشید

    1. کاره طلاب کاره دیگه ایه نه که بیاد ورود کنه به قضاوت و وکالت و مجلس و…..اجتهاد کنید تو فقاهت و به روز کنید فقه رو . تو کل دنیا کارهای حقوقی مختص حقوقدانان هست ایران فقط برعکسه فقط مونده بقالی سرکوچه هم بیاد اونم از نظر عرفی میتونه کمک حال بشه دیگه بازاریه .

    2. دوست گرامی آقا یا خانم امیدیان، نخبه دانشگاهی علم روز رو یاد گرفته به علاوه اون فقهی که شما تو حوزه یاد گرفتید. به عنوان مثال پرونده گمرکی داشتم در دادگاه عمومی (حقوقی) بندرعباس و در جلسه دادگاه به یک سری ایرادات بر پایه حقوق گمرکی و حقوق شرکت‌های اجاره کننده کانتینر استناد کردم ولی متأسفانه قاضی که روحانی بود میگفت در ماهیت، دفاع کن و اصلا ایرادات ماده ٨۴ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی رو قبول نداشت! بنابراین، نخبه دانشگاهی علمش از نخبه حوزوی به روزتر و کارآمدتر هستش. ضمناً، مرحوم استاد فقید دکتر کاتوزیان هم اعتقادی به قضاوت حوزویان نداشتند. چون وقت علم روز رو نداشته باشی، حق الناس هستش که حق مردم ضایع بشه!

  11. در جواب دوستان طلبه که فکر می‌کنند قضاوت فقط به روحانیون تعلق داره و بس، دکتر جعفری لنگرودی در تألیفاتش از کتاب تذکره الفقها علامه حلی انتقاد می‌کنه که به نظر علامه حلی در کل عالم، عقد ضمان با واژه (ضمن) منعقد میشه! این یعنی سیر در مدار بسته! آقا یا خانم یاعلی، جنابعالی که از علامه حلی که بالاتر نبودی؟! یا شایدم بالاتری ما خبر نداشتیم!

    1. انتقاد کردن که اشکالی نداره و از قدیم علما به نظذات یکدیگر اشکال می کردن و ایشان هم دروس دینی خواندند و مسلط به فقه بودن نه حقوق تنها

  12. کمی تفکرم آرزوست! جنابعالی الان فکر می‌کنی که فقط روحانیون استعداد اجتهاد دارند؟! اول یه نگاه به دور و برت بنداز که ببینی طلایه‌داران عرصه علمی قضاوت در دوران معاصر و حال حاضر قضات روحانی بودند یا غیر روحانی؟! فقط کافیه جنابعالی یه نگاه به کتاب‌های تألیفی اخیر جناب آقای دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی بندازید تا متوجه موضوع بشی! به قول دکتر جعفری لنگرودی امثال جنابعالی در مدار بسته سیر می‌کنید…

    موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا