آگهی آزمون قضاوت (جذب عمومی) ویژه طلاب سال ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، اطلاعیه‌ آزمون جذب عمومی ‌تصدی منصب قضاء ویژه طلاب سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

مهلت ثبت‌نام این آزمون از ۱۸ تا ۲۸ اسفند تعیین شده و آزمون تستی روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شهر قم برگزار می‌شود.

دانش‌آموختگان سطح دو، سه و چهار حوزه در گرایش فقه و اصول و یا گرایش حقوق و قضاء اسلامی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبان پذیرفته شده در مرحله تستی جهت ادامه مراحل استخدامی، به مصاحبه علمی و آزمون شخصیت دعوت و پس از قبولی به مراحل گزینش رهنمون خواهند شد. و پس از قبولی در مرحله گزینش به مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی برای گذراندن دوره آموزشی و کارآموزی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه‌ آزمون جذب عمومی ‌تصدی منصب قضاء ویژه طلاب سال ۱۴۰۰

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان حوزوی ‌می‌رساند، معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در نظر دارد براساس تفاهم‌نامه با مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه  اقدام به برگزاری آزمون نماید. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز چهارشنبه مورخ  ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ آغاز و در روز شنبه مورخ  ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام نمایند.

الف- شرایط عمومی:

تابعیت اصلی ایران.
اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه
عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها.
طهارت مولد
داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی
داشتن کارت پایان‌خدمت وظیفه عمومی یا برخورداری از معافیت‌های قانونی و تحصیلی و یا عدم غیبت در خصوص مشمولان
نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.
عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.
داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۳۳ سال تمام در روز ثبت نام.

تبصره – موارد زیر به شرط ارائه تأییدیه معتبر به حداکثر سن اضافه خواهد شد

۱-ایثارگران و خانواده آنان به مدت دو سال

۲–داوطلبان دانش‌آموخته سطح سه ، به مدت دو سال

۳- داوطلبان دانش‌آموخته سطح چهار به مدت چهار سال

داوطلبان تنها می‌توانند از یک مورد از موارد تبصره مذکور استفاده نمایند. و مدت اضافه شده به حداکثر سن مقرر، در هر حال نمی‌تواند از چهار سال بیش‌تر باشد.

ب- شرایط اختصاصی:

۱- دانش‌آموختگان سطح دو در گرایش فقه و اصول و یا گرایش حقوق و قضاء اسلامی

 ۲- دانش‌آموختگان سطح سه در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی

۳- دانش‌آموختگان سطح چهار در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی

پ- مدارک مورد نیاز:

۱.تکمیل تقاضانامه اینترنتی

۲. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل دویست هزار تومان بصورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور

۳. فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی تمام رخ ۴ × ۳ خود را اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.

ت- زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:

۱- کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ لغایت ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و داوطلبان لازم است از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.

۲- آزمون در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۳ به صورت تستی و منحصراً در شهر قم برگزار می شود.

۳- کارت ورود به جلسه آزمون از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ از طریق  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

۴- ساعت و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

منابع آزمون داوطلبان:

– متون فقه: مکاسب محرمه (از ابتدا تا انتها ) و مکاسب بخش بیع (از کتاب البیع تا الکلام فی شروط المتعاقدین)

– اصول فقه: رسائل (از ابتدا تا انتها)

– ادبیات عرب در حد سطح یک

ملاحظات:

۱- ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت‌نام خواهد بود. مسؤولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.

۲- داوطلبان پذیرفته شده در مرحله تستی جهت ادامه مراحل استخدامی، به مصاحبه علمی و آزمون شخصیت دعوت و پس از قبولی به مراحل گزینش رهنمون خواهند شد. و پس از قبولی در مرحله گزینش به مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی برای گذراندن دوره آموزشی و کارآموزی معرفی می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۶ دیدگاه ها

  1. مثلا تو می خوای قاضی بشی، وای بر تو که بدون علم حرف میزنی، اگه قاضی بشی هم می خوای همین طور حکم بدی، چرا چیزی که نمی دونی از اون حرف می زنی، فردای قیامت چطور می خوای جواب گو باشی

  2. اصلا قاعده اصلی برای قضاوت اجتهاد است که این با حوزه سازگاره نه دانشگاه و این هم که اجازه شرکت به دانشجویان داده می شود خلاف اصل است

    1. آقا یا خانم یاعلی، شرط اصلی برا قضاوت و وکالت داشتن علم روز هستش، تا جنابعالی علم روز رو نداشته باشی چطوری میخوای اجتهاد کنی؟! یه لغتی بهتون یاد دادن به اسم اجتهاد و فکر می‌کنید که با کتابای ١۴٠۰ سال پیش میشه برا عصر الان اجتهاد کرد! یه کم برو در مورد واژه (تفکر نقاد) جستجو کن تا متوجه بشی اجتهاد یعنی چی! به عنوان نمونه فقط میگم: شما اگه یه جمله از یک متن جلوت بزارند از نظر تفکر نقاد اول باید گزاره‌های اون رو مشخص کنید و بعد (یعنی چی؟) اون جمله رو مشخص کنید با توجه به داشته‌های علمی قبلی. مطالعه کردن علمی یعنی این! حالا شما هزار بار برو مکاسب و جواهر بخون، وقتی نمیدونی چطور یک متن علمی رو باید مطالعه کرد و فهمید، چه فایده.

      موفق و پیروز باشید.

  3. امام خمینی (ره)خطاب به طلابی که خود را تافته جدا بافته دانسته و خون خود را رنگین تر از مردم دیدند: ((بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست که یک انفجار حاصل شود.))

    شما از مردم نیستید.مردم فهمیده اند در باطن ذات شما چیست.
    مسئولینی که به نام طلبگی و روحانیت و با اعمال خلاف قانون و شرعا حرام خود تا توانستند به علی اکبر های حسین و جوانان این مملکت ظلم کردند. از آیین نامه های خلاف قانون تا تمردها از دستور قضات شریف.
    مسئولین معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ، شما رو سیاه و شرمنده در برابر اهل بیت هستید… .
    آری.
    ما ملت امام حسینیم.
    به زودی در برابر این ملت پاسخی قاطع خواهید گرفت…

  4. من واقعا نمیدونم کجاش ظلم به دانشجو ها هست وقتی اونها ۴ سال میخونن و میتونن امتحان اختصلصی بدن ولی طلبه ها باید ۹ سال بخونن تا بونن امتحان بدن .

    ثانیا اون عزیزی که گفته بود دو تا کتاب هست درحد دبیرستان عربی فقط یک جلد از کتاب ها بیش از ۱۰۰ کتاب جلد براش حاشیه نوشته شده .

    برو کتاب رو بردار یه صفحشو ببین میتونی بخونی ؛ تا متوجه بشی متابع حوزه سختر هست یا اون جزوه های فارسی که بچه ابتدایی هم میتونی بخونه و حفظ کنه.

    شما انصاف تو سخن گفتن ندارید بعد میخواید قاضی بشید انصاف تو عمل داشته باشید . خدا رو شکر که بعضی اتفاق ها نباید بیفته.

  5. با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما دوست عزیز. اگر اطلاعیه قبلی قوه رو نگاه بفرمائید متوجه میشید جدب اختصاصی این دوره فقط مخصوص دانشجویان هستش و تمامی منابعش حقوقیه. حالا در کنار اون یک آزمون هم گذاشته شده که تمام منابعش حوزوی
    بنظرتون این مساوات نیس

  6. با سلام
    بعنوان یک داوطلب جذب اختصاصی واقعا ناراحت هستم که چرا معاونت قوه قضائیه به این راحتی با سرنوشت جمع کثیری از داوطلبین بازی می‌کند.
    بنده با داشتن حق مکتسبه از سال گذشته و همچنین آیین نامه نحوه جذب که حداقل سن داوطلبین را ۲۲ سال تمام دانسته یکسال است که مشغول مطالعه برای آزمون هستم که به یکباره طبق اطلاعیه ای که چند روز گذشته منتشر شده حداقل سن به ۲۵ سال تمام افزایش یافته و حقمان ضایع گردیده است.
    چند روز گذشته به معاونت منابع انسانی قوه قضائیه نیز که تماس گرفتم که گفتند این تغییر شرط سنی نظر شخصی جناب آقای الفت معاون منابع انسانی قوه قضائیه بوده.
    امروز هم که در معاونت حضور پیدا نمودم اجازه ملاقات با ایشان را به بنده ندادند و گفتند که یک آیین نامه ای جدیدا تصویب شده که حداقل شرط سنی مطابق آن ۲۵ سال تمام است و توسط جناب آقای اژه ای قابلیت اجرا پیدا کرده است.
    بنده فکر کنم ابتدا باید به این عزیزان قاعده قبح عقاب بلابیان را توضیح دهیم که چگونه آیین نامه ای که منتشر نشده لازم الاجرا می‌شود و به چه راحتی حق بنده وامسال بنده توسط قوه ای که خود مجری عدالت است نادیده گرفته می‌شود.
    امیدوارم در این دنیا حق هیچ بنده ای ضایع نشود.
    با تشکر

    1. سلام، الان حق منم ضایع شده بابت شرط سنی
      مگر جذب عمومی و جذب اختصاصی هر دو برای رسیدن به یک عنوان شغلی نیستند؟
      پس چرا در یکی حداقل سنی ۲۲ سال است و در دیگری ۲۵!؟
      من به دلیل اینکه معدلم الف بود خواستم جذب اختصاصی شرکت کنم و در جذب عمومی شرکت نکردم.
      نمیدونستم قراره یکدفعه شرط سنی تغییر کنه وگرنه در جذب عمومی شانس خودم رو امتحان میکردم.

      1. جناب حقوق تطبیقی توجه داشته باشید که سن ۲۲ سال تمام برای موقع ثبت نام هست و از آن موقع تا پایان چندین مرحله گزینش حدود ۲ سال طول میکشه و بعدش تازه کارآموزی شروع میشه و ۲ سال هم اون طول میکشه میشه ۲۶ سال تمام.
        بعدشم الان جذب عمومی ها حداقل سن ۲۲ سال هست و فقط جذب اختصاصی هست که مخالف آیین نامه و حقوق مکتسبه داوطلبین حداقل سن رو به ۲۵ سال افزایش داده.

  7. با سلام، دوستان دقیقا چه ظلمی اتفاق افتاده؟ یکی از مراکز آموزش عالی کشور که قدمتی بیش از ۱۴۰۰ ساله داره حوزه های علمیه هست، فارغ التحصیلان حوزه نسبت به مشاغل اختصاصی فقاهتی و حقوقی مثل قضا حق نه ،اولویت دارند.

    1. هیچ حق اولویتی ندارید، اولویت با کسانی هستند که از نظر علمی شایسته این منصب هستند! حالا جنابعالی در مورد یک قرارداد بیع بین المللی یا توزیع بین المللی چه فقاهتی دارید که دیگران ندارند؟! اصلاً فقاهتی در این زمینه دارید؟!

  8. بخدا این انصاف نیست که این جور با طلاب برخورد میشه . اون دو جذب رو که ما از دست دادیم با اون منایع
    اینم اومدن گذاشتن و منابع رو تغییر دادند و فرصت کم

  9. وقتی که میایید جذب اختصاصی رو فقط منابع دانشگاهی می‌ذارید و جذب عمومی هم منابع رو دانشگاهی می‌ذارید و فقط یکی دو منبع رو از حوزه ، یعنی عملا طلاب اون دو جذب رو از دست دادند.
    اونم به فاصله ی یکی دوماه مونده به امتحان.

  10. درود بر شما،
    آخه چرا اینگونه رفتار میکنید!!!!
    الان چه ظلمی شده به مردم عادی؟؟
    شما اصلا میدونی دوره سطح دو حوزه ۹سال طول میکشه؟ در صورتی که بر اساس مدارک تحصیلی سطح دو حوزوی، معادل لیسانس دانشگاهی حساب میشود که دوره آن ۴ سال است.!!
    همانگونه که دانشجویان حقوق و فقه در آزمون های جذب اختصاصی و عمومی میتوانند شرکت کنند، طلاب حوزه ها هم باید بتوانند.
    شما اگر از خدا و ظلم سخن بر زبان میارید بهتر ابتدا واقعیت ها را مشاهده کنید و انصاف را رعایت کنید.
    متاسفم از این نفرت پراکنی ها و اظهارات خلاف واقع.

    1. شما میدانی دوره ۹ ساله حوزوی معادل دوره ۱۲ ساله مدرسه است.
      حتی از دوران مدرسه هم کمتر درس میخوانید.
      به چه حقی دوره ۴ساله دانشگاه رو با دوره ۹ ساله مدرسه مقایسه میکنی؟ شما حتی مدرکتون با دیپلم هم برابری نمیکنه
      فقط برای منافع خودتون اومدید خلاف قانون دوره ۹ ساله حوزه رو چسبوندید به دوره ۴ ساله لیسانس.

  11. بر اساس چه قانونی تصمیم گرفته اید به این شکل آزمون برگزار کنید؟
    پس مردم کجای قصه قرار دارند؟

    اموال مردم را که به تاراج بردید.
    حقوق اساسی ما را هم به تاراج میبرید؟؟؟

    وای بر شما

    1. برای یک تقریرنویس از دهها منبع امتحان می گیرند. حقوق اساسی ،آئین دادرسی مدنی و کیفری، حقوق مدنی، حقوق جزا و………..
      برای یک قاضی دو منبع و زبان عربی در حد دبیرستان
      حقیقتا که شماها مظهر بارز عدالت هستید………

  12. خدایا بسه دیگه.
    شما حوزوی ها فقط به فکر خودتون هستید.
    از اون روزی بترسید که مردم علیه تون بلند بشند که خیلی دور نیست اون روز.
    چقدر به مردم عادی دارید ظلم میکنید.

    1. الان متنی رو که نوشتم چون سریع تایپ کردم چند تا غلط املایی داشت متهم به بی سوادی نکنید لطفا 😅😅😅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا