آنچه قبول‌شدگان دکتری دانشگاه آزاد باید بدانند

راهنمای پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی

پایگاه خبری اختبار- اطلاعات مربوط به قبول‌شدگان دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۶، مدارک لازم و سایر شرایط و ضوابط برای ثبت‌نام در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، اسامی‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۶ همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.sanjesh.org از نتایج خود مطلع شوند.

داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نمی‌باشند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

اطلاعات مربوط به پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

پرونده همه پذیرفته‌شدگان دوره دکتری تخصصی سال ۹۶ برای احراز صلاحیت‌های عمومی تحت بررسی است، بنابراین ثبت‌نام و ادامه تحصیل پذیرفته‌شدگان این مرحله منوط به تأیید صلاحیت‌های عمومی ایشان توسط مراجع ذیصلاح خواهد بود.

پذیرفته‌شدگان لازم است مطابق مفاد مندرج در ذیل و با در دست داشتن مدارک لازم در زمان تعیین شده به محل‌های دانشگاهی مربوطه مراجعه کنند. با توجه به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مجوز ثبت‌نام اتباع خارجی مقیم متعاقب انجام تشریفات قانونی و بررسی صلاحیت‌های اقامتی اتباع مزبور و اعلام رسمی آن توسط آن اداره خواهد بود و تا قبل از آن پذیرش این افراد به صورت موقت می‌باشد.

پذیرفته‌شدگانی که در فرم ثبت‌نام اینترنتی شرکت در آزمون، خود را مشمول ماده واحده مصوب مجلس شورای اسلامی موضوع استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران دانسته‌اند، باید هنگام ثبت‌نام فرم مربوط به تعهدنامه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران را تکمیل و به واحد یا مرکز دانشگاهی ارائه دهند. بدیهی است چنانچه در هر زمان از ثبت‌نام و یا حین تحصیل، واجد شرایط بودن این قبیل از دانشجویان در استفاده از سهمیه مذکور به اثبات نرسد، دانشگاه از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آورد و در این صورت حق اعتراض نخواهند داشت و به علت سوء استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران پیگرد قانونی آنها برای دانشگاه محفوظ خواهد ماند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام در دانشگاه آزاد اسلامی

اصل مدرک تحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد و ریز نمرات با ذکر معدل، اصل شناسنامه عکس‌دار و دو برگ فتوکپی از تمام صفحات آن، شش قطعه عکس ۴×3 تمام‌ رخ که در سال جاری تهیه شده باشد (برای مشمولین ۱۲ قطعه)، اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی، مدرکی که وضعیت خدمت وظیفه عمومی برادران پذیرفته شده را مشخص کند. (از جمله فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته یا دکتری عمومی یا لغو معافیت تحصیلی دوره های مذکور که بیش از یکسال از فراغت از تحصیل فرد نگذشته باشد.) تکمیل و ارائه فرم‌های درخواست ثبت‌نام و تعهدات مربوط، از مهمترین مدارک لازم برای ثبت‌نام قبول‌شدگان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

چنانچه در هر یک از مراحل پذیرش، ثبت‌نام و تحصیل مشخص شود که متقاضی فاقد شرایط مندرج در دفترچه راهنما بوده است ضمن لغو پذیرش مطابق ضوابط با وی برخورد خواهد شد.

زمان و محل ثبت‌نام در دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرفتهشدگان نهایی همه رشتهها باید شخصاً در روزهای شنبه ۱۱ و یکشنبه ۱۲ شهریور برای ثبت‌نام به واحدهای مربوطه که آدرس و تلفن آنها در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به آدرس www.sanjesh.iau.ac.ir درج شده است، مراجعه کنند. همچنین باید پذیرفته‌‌شدگان برای اطلاع از چگونگی ثبت‌نام ورودی‌‌های جدید به سایت اینترنتی واحدهای دانشگاهی نیز مراجعه کنند. (آدرس سایت واحدها و مراکز دانشگاهی در سامانه اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس iau.ac.ir نیز درج شده است).

عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در روز و ساعت مقرر به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچ گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد بود. پذیرفته‌شدگان واحدهای علوم و تحقیقات، تهران‌مرکزی، تهران‌جنوب، تهران شمال، الکترونیکی، سنندج، نجف‌آباد، تبریز، کرج، قم، قزوین، بروجرد، شیراز و اراک برای اطلاع از چگونگی و زمان ثبت‌نام مقتضی است به آدرس سایت آن واحد‌ها به شرح ذیل مراجعه نمایند.

علوم و تحقیقات به آدرس: www.srbiau.ac.ir

تهران‌مرکزی به آدرس: www.iauctb.ac.ir

تهران‌جنوب به آدرس: www.azad.ac.ir

تهران شمال به آدرس: www.iau-tnb.ac.ir

الکترونیکی به آدرس: www.iauec.ac.ir

نجف‌آباد به آدرس: http://rs.iaun.ac.ir

سنندج به آدرس: www.iausdj.ac.ir

تبریز به آدرس: www.iaut.ac.ir

کرج به آدرس: www.kiau.ac.ir

قم به آدرس: www.qom-iau.ac.ir

قزوین به آدرس: www.qiau.ac.ir

بروجرد به آدرس: www.aiub.ac.ir

شیراز به آدرس: www.iaushiraz.ac.ir

اراک به آدرس: www.iau-arak.ac.ir

میزان شهریه، هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) سال تحصیلی ۹۷- ۹۶

شهریه پذیرفته‌شدگان از دو بخش شهریه پایه (ثابت) و متغیر تشکیل شده که به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های این دوره در هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت می‌‌شود. علاوه بر دو مورد مذکور، دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه باید مبلغ یک میلیون و سیصد و بیست هزار (۱.۳۲۰.۰۰۰) ریال بابت هزینه خدمات آموزشی به شماره حساب جاری محل دانشگاهی قبولی واریز کنند.

حق بیمه حوادث مبلغ بیست و هفت هزار و پانصد (۲۷.۵۰۰) ریال می‌‌باشد که هر پذیرفته‌ شده باید آن را به حسابی که دانشگاه مشخص کرده واریز کند. پذیرفته‌شدگان واحدها و مراکز بین‌المللی و برون‌مرزی توجه داشته باشند که (مطابق آئین‌نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی) مجوز انتقال، میهمانی و جابجایی تحت هیچ شرایطی به آنها داده نخواهد شد.

کارنامه نتایج نهایی داوطلبان در رابطه با کدرشته‌های انتخابی در بعدازظهر فردا یکشنبه ۵ شهریور از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا