آغاز کار مجلس شورای اسلامی با جلسه غیرعلنی درباره بودجه/ طرح «تسهیل…» در دستور کار

پایگاه خبری اختبار- اولین جلسه نمایندگان مجلس در هفته جاری با نشست غیرعلنی درباره بودجه ۱۴۰۱ شروع شد.

به گزارش اختبار، نشست غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حال برگزاری است. قرار است مسعود میرکاظمی در جلسه امروز گزارشی از عملکرد بودجه کشور، قانون بودجه ۱۴۰۰ و کسری اعتبارات آن ارائه دهد.

در هفته جاری مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه (۱۸ مهر)، سه شنبه (۲۰ مهر) و چهارشنبه (۲۱ مهر) جلسه علنی دارد.

یکی از مهم‌ترین دستور کارهای این هفته مجلس، ادامه رسیدگی گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار  است.

در اولین گام، ماده ۴ طرح درباره ساز و کار جذب سردفتران اسناد رسمی بررسی خواهد شد.

این طرح در جلسه پیشین مجلس در روز ۱۲ مهر نیز بررسی شد اما بررسی آن به طور کامل انجام نشد.

متن ماده ۴ طرح مذکور به شرح زیر است:

ماده ۴- ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۵۴/۴/۲۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح زیر اصلاح می شود:

ماده ۵- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالا ترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می شوند. هرگونه انتقال امتیاز موضوع این ماده از جمله انتقال امتیاز موضوع ماده ۶۹ این قانون منوط به قبولی انتقال گیرنده در آزمون مذکور است.

تبصره- برای مشمولین بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶-۱۴۰۰) مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نصاب مذکور در این ماده تا پایان دوره قانون مذکور حداقل شصت درصد (۶۰%)است.

در جلسه روز ۱۲ مهر دو پیشنهاد از سوی دو نماینده برای حذف کل ماده و نیز افزایش نصاب علمی داوطلبان مطرح شد اما مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خب یه باره تصویبش کنن بره این دیگه چجورش هر عنوانی مطرح میشه رای نمی‌دن حال اگه چیز دیگه ای بود با سر میرفتن تو دیگ که جا نمونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا