آغاز زمان اخذ تعهد از پذیرفته شدگان آزمون دکتری ۹۵ دانشگاه های سراسری

آغاز زمان اخذ تعهد از پذیرفته شدگان آزمون دکتری ۹۵ دانشگاه های سراسری

پدیرفته شدگان آزمون دکتری ۹۵ می‌بایست از تاریخ ۹۵/۵/۲ تا ۹۵/۵/۱۱ برای تکمیل و ارائه فرم تعهد به دانشگاه ذیربط مراجعه نمایند

پایگاه خبری اختبار- طبق اعلام قبلی سازمان سنجش آموزش کشور، زمان اخذ تعهد از داوطلبانی که در مراحل ارزیابی تخصصی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شرکت نموده و از نظر دانشگاه مربوط دارای شرایط علمی لازم (قبول مشروط) تلقی شده‌اند، از شنبه دوم مرداد ماه آغاز شده و تا یازدهم مرداد نیز ادامه خواهد داشت.

پدیرفته شدگان، باتوجه به تماس گرفته شده از سوی مؤسسات مربوط منحصراً می‌بایست از تاریخ ۹۵/۵/۲ تا ۹۵/۵/۱۱ برای تکمیل و ارائه فرم تعهد به دانشگاه ذیربط مراجعه نمایند. بدیهی است اخذ هرگونه تعهد خارج از بازه زمانی فوق فاقد وجاهت قانونی است و غیرمعتبر تلقی می‌گردد. علاوه بر این، ارائه فرم تعهد منحصراً بایستی به یک دانشگاه داده شود.

البته برخی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، روزهای مشخصی از این بازه زمانی را برای ارائه فرم تعهد اعلام کرده اند، برای مثال دانشگاه تهران مهلت تحویل فرم تعهدنامه پذیرش دکتری به این دانشگاه را ۲ تا ۵ مرداد ماه ۱۳۹۵، و دانشگاه الزهرا روزهای سوم و چهارم مرداد را جهت مراجعه پذیرفته شدگان تعیین نموده اند.

پس از اخذ تعهد و مطابق برنامه زمانی تنظیم‌شده، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ ۹۵/۵/۱۲ تا ۹۵/۵/۲۰ اسامی داوطلبان واجد شرایط علمی لازم (تکمیل کنندگان فرم تعهد و قبول مشروط) را از طریق پرتال به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می نمایند. پس از اعلام نام داوطلب در پرتال سازمان توسط یک دانشگاه، امکان ثبت قبولی وی برای هیچ مؤسسه دیگری وجود نخواهد داشت.

باتوجه به اینکه شرایط شرکت در مراحل ارزیابی برای داوطلبان در بیش از یک مؤسسه آموزش عالی وجود داشته است، برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شرایطی فراهم شده است که بتوانند از داوطلبان ذخیره در بازه زمانی ۹۵/۵/۲۳ تا ۹۵/۵/۲۸ برای اخذ و ارائه فرم تعهد دعوت نمایند. بنابراین در صورتی که داوطلبی به صورت ذخیره پذیرش شده است وضعیت وی پس از اخذ تعهد و ثبت‌نام اولیه پذیرفته‌شدگان قطعی مشخص و نهایی می‌شود. این داوطلبان در صورت عدم مراجعه هر یک از پذیرفته‌شدگان قطعی آن رشته گرایش محل و به ترتیب اولویت برای اخذ تعهد و ثبت‌نام اولیه از پنجم مردادماه تا یازدهم مردادماه فراخوانده می‌شوند.

شایان ذکر است که آن ‌دسته از داوطلبانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفتگان نهایی آزمون دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۵ (اعم از دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیر انتفاعی و یا پردیس خودگردان) قرار گیرند، مطابق ضوابط مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سال ۹۵ (در صورت وجود) و همچنین ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۳۹۶ نخواهند بود.

علاوه بر این، دانشجویان کارشناسی ارشد می بایست تا ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۵ فارغ‌التحصیل شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا