آغاز ثبت‌نام داوطلبان جذب اختصاصی آزمون قضاوت ۹۸

 آغاز مصاحبه علمی داوطلبان از تیرماه

پایگاه خبری اختبار- ثبت‌نام از داوطلبان جذب اختصاصی تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۸ از امروز، چهارشنبه ۱ خرداد، آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ادامه دارد.

متن اطلاعیه معاونت منابع انسانی قوه قضاییه درباره جزییات ثبت‌نام و برگزاری این آزمون به شرح زیر است:

فرایند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۸ آغاز شد.
بر این اساس سامانه ثبت‌نام اینترنتی جذب اختصاصی به آدرس ( jazb7.qazahrm.ir ) ، از امروز مورخ ۹۸/۰۳/۰۱ بر روی سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به نشانی www.qazahrm.ir قرار گرفت. لذا از کلیه داوطلبان واجد شرایط و علاقمند به شرکت در آزمون مذکور، دعوت به عمل می‌آید، ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط ثبت‌نام، در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
داوطلبان، می‌بایست با مراجعه به سامانه مذکور و پرداخت هزینه ثبت‌نام به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال بصورت اینترنتی، نسبت به تکمیل مراحل ثبت‌نامی اقدام و در پایان، کد رهگیری ثبت‌نام را دریافت و نزد خود نگهداری نمایند. فرایند ثبت‌نام، تا قبل از دریافت کد رهگیری ناقص و بلااثر است. لازم به ذکر است وجه پرداختی به عنوان هزینه ثبت‌نام، به هیچ‌عنوان مسترد نخواهد شد و لذا لازم است داوطلبان در ثبت نام و پرداخت هزینه دقت لازم به عمل آورند.

تذکر مهم: داوطلبانی که سابقه قبولی در مصاحبه علمی آزمون‌های گذشته (اعم از جذب عمومی، اختصاصی، مناطق محروم، شورای حل اختلاف و ….) داشته باشند و پرونده ایشان در مراحل مختلف از جمله آزمون شخصیت، گزینش و کارآموزی در جریان باشد، حق ثبت‌نام و شرکت در این فرایند را نخواهند داشت و چنانچه داوطلبی برخلاف این مقرره اقدام نماید، ثبت‌نام وی کأن‌لم‌یکن تلقی می‌گردد و وجه پرداختی به هیچ عنوان به وی مسترد نخواهد شد.

مهلت ثبت‌نام از تاریخ شروع ثبت‌نام به مدت ۲۰ روز خواهد بود و در روز دوشنبه مورخ ۹۸/۰۳/۲۰ پایان می پذیرد و این مهلت، تمدید نخواهد شد. تأکید می‌گردد ثبت‌نام، صرفاً به صورت اینترنتی و در مهلت مقرر صورت خواهد پذیرفت. (تذکر مهم: به داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی مهلت موکول نکنند.)
لازم به ذکر است، به ثبت‌نام‌های اشتباه ترتیب اثر داده نمی‌شود و هزینه پرداختی در این موارد، به هیچ وجه مسترد نخواهد شد. همچنین، چنانچه فقدان شرایط داوطلب در هر یک از مراحل استخدامی معلوم شود، روند پیگیری پرونده بلافاصله متوقف خواهد شد.

محدودیت پذیرش بانوان:

با عنایت به نیازمندی دادگستری‌های سراسر کشور، پذیرش بانوان در این نوبت جذب اختصاصی با محدودیت‌هایی مواجه است. بر این اساس دادگستری‌های استان‌های مازندران، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، قم، فارس و چهارمحال و بختیاری فاقد ظرفیت پذیرش برای بانوان هستند. همچنین دادگستری‌های مراکز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، سمنان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، هرمزگان و همدان مشمول این محدودیت هستند. سایر شهرستان‌های استان‌های اخیر و استان‌هایی که نام آنها ذکر نشده، منعی برای پذیرش بانوان ندارند. لذا لازم است بانوان متقاضی ثبت‌نام در سامانه جذب اختصاصی با عنایت به محدودیت‌های ذکرشده اقدام به ثبت‌نام نمایند.

پذیرش ویژه استان تهران:

در اجرای فرایند جذب اختصاصی سال ۱۳۹۸ به منظور تکمیل کادر قضایی مورد نیاز در استان تهران، داوطلبانی که ساکن استان تهران باشند و مراحل استخدامی را با موفقیت طی کنند، پس از گذراندن دوره کارآموزی قضایی در حوزه‌های قضایی استان تهران مشغول به خدمت خواهند شد.

شرایط ثبت‌نام

شرایط عمومی لازم برای ثبت‌نام عبارتند از:
۱. تابعیت اصلی ایران
۲. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت
۳. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه
۴. طهارت مولد
۵. داشتن سلامت جسمی، روانی و شخصیتی لازم برای انجام کار قضایی
۶. نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر
۷. حسن شهرت، اخلاق و امانت‌داری
۸.عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان
۹. داشتن کارت پایان‌خدمت سربازی یا برخورداری از معافیت‌های قانونی و یا عدم غیبت در خصوص مشمولان (برای آقایان)
۱۰. داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال تمام در روز ثبت‌نام

شرایط اختصاصی برای داوطلبان دانشگاهی و حوزوی به شرح زیر است:

الف- شرایط داوطلبان دانشگاهی:

داوطلبان با مدارک تحصیلی دانشگاهی، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه‌های ۹ گانه آتی‌الذکر می‌توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند. این موارد، حصری و غیر قابل تفسیر هستند و لذا لازم است داوطلبان قبل از مطالعه آن‌ها به تذکرات زیر توجه فرمایند:
* دوره‌های تحصیلی مجازی، غیرحضوری، نیمه حضوری و الکترونیک خارج از شمول این مقررات هستند. داوطلبان فارغ‌التحصیل در دوره‌های شبانه (نوبت دوم) و آموزش‌محور منعی برای ثبت‌نام ندارند.

گروه‌بندی دانشگاه‌ها به این صورت است:

دانشگاه‌های گروه اول عبارتند از: دانشگاه امام صادق (ع) – دانشگاه تربیت مدرس – دانشگاه تهران – پردیس فارابی دانشگاه تهران – دانشگاه شهیدبهشتی (ره)- دانشگاه شیراز – دانشگاه علامه طباطبایی (ره) – دانشگاه فردوسی مشهد – دانشگاه علوم قضایی- دانشگاه مفید قم
دانشگاه‌های گروه دوم عبارتند از: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز – دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) قزوین – دانشگاه کاشان – دانشگاه تبریز – دانشگاه شاهد – دانشگاه شهید باهنر (ره) کرمان – دانشگاه شهید چمران اهواز – دانشگاه مازندران (بابلسر) – دانشگاه بوعلی سینا همدان – دانشگاه خوارزمی تهران – دانشگاه شهیدمطهری (ره) – دانشگاه گیلان – دانشگاه علوم اسلامی رضوی – دانشگاه اصفهان – دانشگاه قم
تذکر ۱: دانشگاه‌ها و پردیس‌های دانشگاهی احصاء نشده مشمول گروه‌بندی فوق نیستند.
تذکر ۲: در مورد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی لازم به ذکر است، صرفاً واحد واقع در تهران این دانشگاه مشمول گروه‌بندی مذکور (گروه دوم) است و لذا واحدهای علوم و تحقیقات سایر شهرستان‌ها خارج از موضوع این مقررات هستند ولو اینکه مدرک تحصیلی از واحد علوم و تحقیقات تهران صادر شده باشد.

گروه‌های ۹ گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه علمی (دانشگاهی) به این شرح می‌باشند:

۱. دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۲. دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷
۳. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶ و مدرک کارشناسی حقوق، فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
۴. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۵. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷ و مدرک کارشناسی حقوق
۶. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷
۷. دانش‌آموختگان و دانشجویان دکتری تخصصی در هر یک از گرایش‌های رشته حقوق، فقه و حقوق و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، منوط به داشتن مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مذکور
۸. رتبه‌های اول تا دهم آزمون وکالت کانون‌های استانی و رتبه‌های اول تا پنجاهم آزمون سراسری مرکز امور مشاوران و وکلای قوه قضائیه و آزمون وکالت کانون مرکز، به تأیید مراجع مربوط
۹. وکلا و مشاوران پایه یک دادگستری، مشروط به داشتن پنج سال سابقه کار متوالی و مؤثر به عنوان وکیل یا مشاور پایه‌ یک دادگستری، به تأیید کانون یا مرکز مربوط
تبصره: در مورد بندهای ۸ و ۹ اخذ تأییدیه از مرجع ذیصلاح و ارائه آن در روز مصاحبه علمی، برای شرکت در جلسه مصاحبه علمی ضروری است. در غیر اینصورت مجوز شرکت در جلسه مذکور صادر نخواهد شد.

ب- شرایط داوطلبان حوزوی:

داوطلبان دارای مدارک تحصیلی حوزوی (یا حوزوی و دانشگاهی به صورت توأمان)، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه‌های ۴ گانه آتی‌الذکر می‌توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند. این موارد، حصری و غیر قابل تفسیر هستند و لذا لازم است داوطلبان قبل از مطالعه آن‌ها به تذکرات زیر توجه فرمایند:
* منظور از دانش‌آموخته، دارنده مدرک علمی معتبر از مرجع ذیصلاح است. فرم ارزیابی و مدرک استخدامی جایگزین مدرک تحصیلی نیستند و مقبول، واقع نمی‌شوند.
* تأکیداً لازم به ذکر است، برای دانش‌اموختگان سطوح ۳ و ۴ دارا بودن مدرک علمی معتبر الزامی است و صرف ارائه گواهی اتمام پایه (بدون ارائه پایان‌نامه) کافی نیست.
گروه‌های ۴ گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه علمی (حوزوی) به این شرح می‌باشند:
۱. دانش‌آموختگان سطح دو، منوط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق با حداقل معدل ۱۶ مدرک کارشناسی
۲. دانش‌آموختگان سطح دو در گرایش حقوق و قضاء اسلامی، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۳. دانش‌آموختگان سطح سه در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی
۴. دانش‌آموختگان سطح چهار در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی

مصاحبه تشخیصی:

داوطلبان دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و حوزوی، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه‌های ۲ گانه آتی‌الذکر می‌توانند در مصاحبه تشخیصی جذب اختصاصی شرکت نمایند. در مصاحبه تشخیصی، محوریت با بررسی و ارزیابی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلب است. لذا لازم است داوطلبان واجد شرایط، در روز مصاحبه، شرحی از سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی (رزومه) خود را به انضمام مدارک مربوط (از جمله پایان‌نامه، مقالات و …) به همراه داشته باشند.

گروه‌های ۲ گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه تشخیصی به این شرح می‌باشند:

۱. دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری تخصصی در گرایش‌های «حقوق خصوصی» و «حقوق جزا و جرم‌شناسی» از دانشگاهای گروه اول یا دوم، مشروط به دارا بودن مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد گرایش‌های مذکور از دانشگاه‌های گروه اول یا دوم
۲. دارندگان مدرک سطح سه یا چهار، مشروط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق

زمان مصاحبه علمی

مصاحبه علمی ثبت نام کنندگان از تیر ماه ۱۳۹۸ آغاز خواهد شد. زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب طی تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد.
تذکر: زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می‌گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در ۲ نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.

مکان مصاحبه علمی:

مصاحبه‌ها در دو محل به نشانی‌های زیر برگزار می‌شود. محل برگزاری مصاحبه هر داوطلب در تماس تلفنی به وی اعلام می‌شود.
الف- تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه نهم
ب- قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف

مواد امتحانی مصاحبه علمی:

۱.داوطلبان دانشگاهی:
– بخش حقوقی: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی
– بخش جزایی: حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری
۲.داوطلبان حوزوی:
۲.۱- دارندگان مدارک حوزوی صرف:
برادران: ۱- اصول فقه: جلد ۱ کفایه الاصول (از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس) ۲- متون فقه: بیع مکاسب (از ابتدای کتاب تا اول خیارات)
خواهران: ۱- اصول فقه: الحلقه الثانیه شهید صدر ۲- متون فقه: ۱۵ کتاب از شرح لمعه شامل: «قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات»
۲.۲- دارندگان مدارک حوزوی و دانشگاهی (توأمان) و مدارک حقوق و قضاء
برادران و خواهران: مطابق مواد امتحانی داوطلبان دانشگاهی (حقوقی و جزایی)

مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی:

۱. اصل و تصویر کارت ملی
۲. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
۳. تصویر مدارک تحصیلی (کارشناسی یا سطح ۲ و بالاتر)
۴. گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبان در حال تحصیل
۵. گواهی لازم از کانون وکلاء دادگستری یا مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضائیه برای وکلا و نفرات برتر آزمون‌های وکالت
تذکر ۱: همه مدارک می‌بایست در قطع A4 تهیه و تحویل شوند.
تذکر ۲: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. سلام خانم زنده دل بنده دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه علوم تحقیقات رو دارم اما کارشناسی و ارشدم رو در واحدی جدای از دو گروه گذراندم.
    امکان ثبت نام وجود داشت؟

  2. با سلام. من واجد شرایط آزمون تشخیصی هستم که طبق این اطلاعیه مصاحبه علمی ندارد. آیا زمان دعوت مانند زمان دعوت از افراد برای مصاحبه هست؟ و آیا فقط آوردن مدارک روز مصاحبه کافی می باشد؟

  3. سلام
    ببخشید به جز دانشگاه هایی که نام برده دیگه دانشگاه های دیگه نمیتونن ثبت نام کنن مثلا ازاد شهر قدس

  4. سلام
    از دانشگاه ازاد فقط دوتا دانشگاه مجاز به ثبت نام هستند؟
    مثلا دانشگاه شهر قدس نمیتونه ثبت نام کنه؟

  5. سلام خسته نباشید ببخشید من تابستان از کارشناسی فارغ التحصیل میشم و آبان ماه۲۲ ساله میشم آیا میتونم در جذب اختصاصی ثبتنام کنم
    آخه پارسال اطلاعیه دادن گفتند منعی نداره امسال چیزی نگفتن سپاسگزارم از راهنمایی تون

  6. سلام طاعاتتون قبول
    سطح دو خواهران حوزوی گرایش نداره اما اینجا با گرایشهای خاصی قید شده خواهران سطح دو بدون گرایش میتونن شرکت کنن یا خیر ؟

  7. چرا دانشگاه آزاد تبربز تو گروه بندی نیست؟خیلی بی انصافیه که…یعنی از پردیس قزوین عقب تره
    متاسفم واقعا

    1. چیزى به نام پردیس قزوین تو لیست نیست ! فقط دانشگاه بین المللى امام خمینى قزوین هست که اونم یک دانشگاه دولتى است . نه آزاده نه پردیس. از دانشگاه آزاد فقط دو واحد مشمول جذب اختصاصى هستند . از پردیس هاى خودگردان هیچ واحدى مشمول نیست

  8. سلام به همه داوطلبین.آرزوی موفقیت برای همه عزیزان دارم.
    یه سوال ازتون دارم، در صورت اطلاع ممنون میشم پاسخ بفرمایید.
    در مراحل ثبت نام در بالای صفحه گزینه انتخاب اولویتهای محل خدمت هست ولی در مراحل ثبت نام به این گزینه بر نمیخورم.به نظرتون مشکل از کجاست؟
    ممنون میشم رانمایی بفرمایید

  9. سلام.در صورتیکه تاریخ منتهی به پنج سال وکلا،ماه بهمن ۹۸ باشد آیا امکان ثبت نام هست؟

  10. خانم زنده دل دیگه ایثارگران رو شامل نمیشه؟
    آخه ایثارگران بدون شرط معدل و دانشگاه قبلا می تونستن ثبت نام کنند فقط آزمون تستی و تشریحی کوتاه جواب میخواست الان مثل اینکه شامل نمیشه دیگه،؟؟؟؟

  11. سلام خانم زنده دل. من مدرک ارشد فقه و حقوق جزا از دانشگاه شهید مطهری با معدل ۱۷ دارم. میتونم ثبت نام کنم؟

    1. به امین از دانشگاه شهید مطهرى:
      اگر در کنار مدرک فوق لیسانس از مطهرى با معدل ١٧، لیسانس حقوق هم داشته باشید، مى توانید . وگرنه اگه لیسانس ندارید ، نمى تونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا