آشنایی با مجموعه کتاب‌های «ساده‌ساز»

منبعی مطمئن برای داوطلبان آزمون‌های حقوقی

در دومین نوبت از دوشنبه‌های معرفی کتاب حقوقی، به سراغ کتاب‌های «ساده‌ساز» می‌رویم که از جمله کتاب‌های مناسب برای داوطلبان آزمون‌های حقوقی است.

در این مطلب کتاب‌‌های ساده‌ساز حقوق تجارت و آیین دادرسی مدنی را معرفی می‌کنیم. البته کتاب‌های دیگری نیز با عنوان ساده‌ساز و با شباهت بسیار به ساختار این دو کتاب برای دروس دیگر تألیف شده‌اند که در پایان به آنها نیز اشاره می‌شود.

مجموعه کتاب‌‌های ساده‌ساز نشر میزان، با رویکرد آماده‌سازی داوطلبین جهت شرکت در آزمون‌‌های حقوقی از جمله آزمون وکالت و قضاوت و کارشناسی ارشد تدوین یافته‌اند. حقوق تجارت از دروس امتحانی آزمون‌‌های وکالت و قضاوت و برخی از گرایش‌‌های کارشناسی ارشد است. در آزمون وکالت، این درس همانند حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری دارای ضریب ۲ است و در نمره تراز و رتبه داوطلبین تاثیر به‌سزایی دارد. کتاب ساده‌ساز حقوق تجارت نوشته آقای دکتر فرشید فرحناکیان می‌باشد که سابقه طولانی در امر آموزش حقوق تجارت و آیین دادرسی مدنی را دارد

در کتاب ساده‌ساز حقوق تجارت که به صورت مجموعه تست می‌باشد، سؤالات سنوات قبل آزمون‌‌های کارشناسی ارشد و دکتری آزاد و سراسری و همچنین آزمون‌‌های وکالت و قضاوت گردآوری شده است تا داوطلب بتواند حداکثر آمادگی لازم را در این درس امتحانی کسب نماید. همچنین، در برخی از سؤالات، توضیحات تشریحی لازم داده شده تا ضمن تسلط داوطلب بر موضوع، بتواند به درستی گزینه مورد نظر و علت نادرست بودن سایر گزینه‌ها پی ببرد.

ویژگی متفاوت این کتاب از سری کتاب‌‌های ساده‌ساز این است که، در خلال مواد قانونی خلاصه‌ای مفید و کلی از دروس حقوق تجارت ۱ تا ۴ نیز گردآوری شده است.

همچنین در انتهای کتاب بسیاری از مفاهیم و مواعد و ویژگی‌‌های نهادهای حقوق تجارت به شکل جدول و نموداری ترسیم و توصیف شده، که مطالعه آن می‌تواند تا حدود زیادی مطالب حقوق تجارت را بهتر در حافظه تثبیت کند.

از ویژگی‌‌های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آوردن متن مواد قانونی به ترتیب؛

ذکر پرسش‌‌های چهارگزینه‌ای مرتبط با آن ماده؛

ارائه پاسخنامه در زیر هر سؤال؛

پاسخنامه تشریحی پرسش‌‌های مطرح شده؛

گردآوری و ذکر خلاصه‌ای جامع و مفید از حقوق تجارت به فراخور مواد قانونی؛

طبقه بندی تست‌ها به صورت موضوعی؛

جداول و نمودارهای مفید جهت یادگیری هر چه بهتر مفاهیم حقوق تجارت

در کتاب ساده‌ساز آیین دادرسی مدنی، مواد قانون آیین دادرسی در دادگاه‌‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی به ترتیب ذکر شده و پرسش‌‌های چهارگزینه‌ای که قبلاً از این ماده در آزمون‌های مخنلف سؤال طرح شده است درج گردیده و بدان پاسخی تشریحی و مفصل داده شده است.

آیین دادرسی مدنی از دروس مواد امتحانی آزمون‌‌های وکالت و قضاوت و برخی از گرایش‌‌های کارشناسی ارشد است. در آزمون وکالت این درس همانند حقوق مدنی دارای ضریب ۳ و نقشی تعیین کننده در نمره و رتبه داوطلبین دارد.

از ویژگی‌‌های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آوردن متن مواد قانونی به ترتیب؛

ذکر پرسش‌‌های چهارگزینه‌ای مرتبط با آن ماده؛

ارائه پاسخنامه در زیر هر سؤال؛

پاسخنامه تشریحی پرسش‌‌های مطرح شده؛

ذکر مواد قوانین خاص مرتبط با آیین دادرسی مدنی شامل: قانون اجرای احکام مدنی، قانون امور حسبی، قانون شوراهای حل اختلاف، قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، قانون نظارت بر رفتار قضات و …؛

طبقه بندی تست‌ها به صورت موضوعی.

باید در نظر داشت کتاب‌‌های زیر نیز به سبک و سیاق این دو کتاب نگاشته و تهیه شده اند و هر کدام در تبیین و توضیح یکی از دروس و حوزه‌‌های حقوق، کتابی مناسب و کامل جهت آمادگی داوطلبین آزمون‌‌های حقوقی مشاغل حقوقی و کارشناسی ارشد در گرایش‌‌های مرتبط می‌باشند.

ساده‌ساز آیین دادرسی کیفری

ساده‌ساز حقوق جزای اختصاصی

ساده‌ساز حقوق جزای عمومی

ساده‌ساز نوین متون فقه

ساده‌ساز اصول استنباط

ساده‌ساز نوین آیین دادرسی کیفری

ساده‌ساز نوین حقوق جزای عمومی

ساده‌ساز متون حقوقی

ساده‌ساز حقوق اساسی

ساده‌ساز حقوق اداری

همچنین در نظر داشته باشید که برای تهیه این کتاب می‌توانید به سایت «هوالوکیل» از بزرگترین فروشگاه‌‌های اینترنتی کتاب (به شکل تخصصی فقط کتاب‌‌های حقوقی) مراجعه و خرید خود را درب منزل تحویل بگیرید.

ارسال سریع به سراسر کشور

۱ روزه در تهران (پیک موتوری)

۳ روزه به سراسر کشور (پست پیشتاز)

www.hovalvakil.com

۰۲۱۹۵۱۱۱۸۰۰

نویسنده:مصطفی مصلح تهرانی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر.من چاپ۸۹کتاب ساده سازو دارم به این امید که تجارت درسنامش تغییر نمیکنه.چاپ جدید از نظر درسنامه و محتوا چه تغییراتی داشته؟لازمه کهـکتابو عوض کنم و چاپ جدید بخرم؟

  2. سلام
    خیلی نظرانشون در پاسخ گویی به سوالات سنوات گذشته با استاد قربانی تفاوت داره تکلیف ما چیه واقعا؟؟؟؟!!!!!

  3. یادش بخیر پیشترها حتی اشاره ای به تعداد صفحات کتاب رو در صفحه ابتدایی کتاب نمی کردند لیکن جدیدا نه تنها به تعداد صفحات اشاره می شود بلکه وزنی آن هم دقیقا درج می شود… در آینده مشخصات بیشتری نیز درج می شود مانند نوع درختی که کاغذ از آن تولید شده….نحوه برش کاغذ لیزری یا سنتی …!!!! به کجا چنین شتابان؟؟؟

  4. با سلام؛
    من برا آزمون کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و همزمان با اون برا آزمون وکالت کانون وکلای مرکز از کتاب ساده ساز حقوق تجارت آقای فرحناکیان استفاده کردم. البته از حاشیه بالای هر صفحه کتاب برا یادداشت نکات قوانین خاص و حاشیه نویسی استفاده کردم. به نظرم استانداردترین کتاب تست در زمینه حقوق تجارت هستش. آقای فرحناکیان در قسمت اسناد تجاری از کتاب حقوق اسناد تجارتی (حقوق تجارت ۳) آقای دکتر کورش کاویانی از انتشارات میزان استفاده کرده که بسیار کتاب مفیدی هستش. اما کتاب ساده ساز آیین دادرسی مدنی جالب نبود. من در کنار ساده ساز حقوق تجارت از کتاب اسناد تجارتی دکتر کورش کاویانی و چک دکتر قائم مقام فراهانی و قانون تجارت در نظم حقوقی کنونی دکتر دمرچیلی استفاده کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا