آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه به تعویق نمی‌افتد

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بر برگزاری آزمون کارشناسی رسمی ۹۸ در تاریخ مقرر تاکید کرد و گفت که نتایج مرحله اول آزمون حدود ۲ ماه بعد اعلام خواهد شد.

به گزارش اختبار، علی بهادری جهرمی که در لایو اینستاگرامی روز جمعه ۱۴ شهریور خود درباره این آزمون صحبت می‌کرد افزود: آزمون کارشناسی رسمی که قرار است ۲۰ شهریور برگزار شود، مربوط به سال ۹۸ است و بخاطر کرونا به تعویق افتاده است. آزمون در موعد مقرر برگزار خواهد شد و دیگر به تعویق نمی افتد.

او با  اعلام ثبت‌نام ۶۶ هزار نفر در آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه گفت: مدت زمان آزمون برای همه رشته ها ۱۱۰ دقیقه است. فنی مهندسی ها به ۵۵ تست پاسخ خواهند گفت و غیرفنی مهندسی ها به ۶۵ تست. فرصت پاسخگویی برای هر تست فنی مهندسی با توجه به محاسبات، دو دقیقه است و برای سایر رشته ها کمتر از دو دقیقه. به همراه داشتن جزوه و ماشین حساب مجاز نیست.

به گفته بهادری جهرمی در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری کارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

ازمون علمی دو مرحله ای است؛ تستی و شفاهی. برای قبولی در آزمون، موفقیت در هر دو مرحله شرط است. در صورت قبولی در مرحله تستی و دعوت به مصاحبه، حقی برای کسی ایجاد نمی شود. پس از قبولی در مرحله دوم آزمون و مثبت بودن استعلامات و طی سایر مراحل، پروانه کارآموزی کارشناسی صادر می شود. مطابق آیین نامه اصلاحی دوره کارآموزی کارشناسی یک ساله است. ظرفیت حوزه ها مشخص شده است. با توجه به مصوبه هییٔت نظارت، امکان افزایش ظرفیت نیست. تکمیل ظرفیت هم به کسب نمره و امتیاز لازم منوط است. حد نصاب ۱۲ از ۲۰ است با احتساب ترازگیری. نتایج مرحله تستی حدودا ۲ ماه بعد از آزمون اعلام خواهد شد. کل فرآیند آزمون کارشناسی رسمی حدود یک سال به طول می انجامد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا