آزمون وکالت ۹۹؛ تعویق یا برگزاری؟

پایگاه خبری اختبار- شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور باعث شده تا در هفته‌های باقی‌مانده به آزمون وکالت ۹۹ برخی از داوطلبان این آزمون درخواست تعویق آزمون را مطرح کنند.

به گزارش اختبار، درحالیکه زمانی حدود ۴۰ روز تا آزمون وکالت باقی مانده است برخی از داوطلبان آزمون با امضای طوماری مجازی درخواست تغییر زمان آزمون را دارند. این درحالی است که تجربه تعویق آزمون‌های سراسری سال ۹۹ (کنکور سراسری و آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد) نشان می‌دهد که به احتمال زیاد تصمیم‌گیری دربار آزمون وکالت در ایام نزدیک به آزمون اتفاق بیفتد.

ابراهیم کیانی، نایب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری نیز درباره فرایند طرح درخواست تعویق آزمون وکالت به خبرنگار اختبار گفت که این اتحادیه دخالتی در مسئله تعویق احتمالی ندارد و کسب تکلیف درباره برگزاری آزمون از ستاد ملی مبارزه با کرونا بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است.

کیانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکان تعیین زمانی برای ثبت‌نام مجدد یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان گفت که چنین امری امکان‌پذیر نیست.

نکته شایان توجه این است که هرگونه تغییر زمان آزمون وکالت به احتمال زیاد به معنای لغو برگزاری این آزمون در سال ۹۹ باشد، چراکه به نظر می‌رسد با ورود به فصل زمستان شرایط سخت‌تری برای برگزاری آزمون در کشور حاکم شود.

به هرحال به نظر می‌رسد که هنوز برای گمانه‌زنی درباره برگزاری یا تعویق آزمون وکالت ۹۹ زود باشد و باید منتظر تحولات بعدی کشور و سیر شیوع بیماری کرونا در هفته‌های آتی ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵۲ دیدگاه ها

  1. شرایط خیلی بحرانیه..ما چندین عزیزمون روسر بیماری کرونا از دست دادیم..آزمون تو مراکز استان برگزار میشه همه از جای جای ایران جمع میشن تو یه محیط بسته خیلی خطرناکه و فاجعه به بار میاد..هیچ کس راضی نیست وکیل بشیم ولی نصف و شاید بیشتر از نصف وکیلا سر یه آزمون بمیرن

  2. سلام دوستان گرامی
    نبایدخودخواهانه نظرخودتون روبگید.خداروشکر مابا این ویروس امتحان نشدیم پس بایدشاکر باشیم و ی کمی صبوری کنیم تا ی مقداراوضاع آروم بشه

  3. خواهش میکنم به فکر جان این همه داوطلب باشین برای وکیل شدن باید اول زنده بمونیم .خواهش میکنم به تعویق بندازین الان فصل سرماست حتی سر جلسه نمیتونن درپنجره رو باز کنن که هوا تهویه صورت بگیره جدایی ازهمه استرس اضطراب اینکه آیا بعد ازمون زنده میمونیم یا ن

  4. با سلام . خدا شاهده خانوادگی و خودم سه هفته تمام آبان درگیر بیماری بودیم امیدوارم مسولین محترم درخواست مارو بپذیرن آزمون ب تعویق بیوفته .از مسولین سایت اختبار خواهش میکنم التماس میکنم پیام ما رو به گوش مسولین برسونن . و اطلاع رسانی کنند به عنوان دانشپذیر وکالت ازتون التماس میکنم افراد ناقل رو جمع نکنید جان خانوادها در خطره .

  5. برگزاری آزمون وکالت در شرایط اضطراری کنونی واقعاً یک فاجعه ملی خواهد بود… امیدواریم مسئولان اتحادیه و سازمان سنجش برای جان داوطلبان و عزیزان آنها ارزش قائل شوند و از برگزاری این آزمون در شرایط فعلی حقیقتاً خودداری کنند… پاسخ خانواده های داغ دار را چه کسی می دهد؟؟؟؟؟؟

  6. درخواست تعویق ازمون وکالت دارم لطفا شرایط ویژه داوطلبین و خانواده ها در این شرایط در نظر گرفته بشه

    1. بر گزاری آزمون وکالت در این شرایط واقعاً یک فاجعه ملی خواهد بود… امیدوارم مسئولان توجه داشته باشند….

  7. باسلام وخسته نباشید به همه دوستان امیدوارم که ازمون به تعویق بیفته چون باماکس ویک سری پروتکولهای بهداشتی سر آزمون اون تمرکز لازم رو از مامیگیره ولی انشاا… قبل از عید برگذار بشه چون واقعآ زندگی من که روهواهستش همه دوستان هم بهنهوی اینجوری هستش خلاصه هرچی خیره به امید خدا

  8. اگر تصمیم به جابه‌جایی زمان آزمون گرفتین اعلام کنید تا لااقل ما برنامه‌ریزی جدیدی بکنیم.
    چرا عمر جوانها برای هیچ کسی مهم نیست؟

  9. با سلام ؛ با توجه ب اینکه امسال کتابخانه ها بسته بودن و خیلی ها در کتاب خونه درس میخونن نتونستن استفاده کنند و خوب بخونن و هم چنین خیلی ها آدم مریض و پیر و ضعیف تو خونه دارن ک ممکنه در اثر برگزاری آزمون منجر ب انتقال ب آنها هم بود لذا خواهش میکنیم آزمون وکالت رو ب تعویق بندازین باتشکر

  10. هرتصمیمی میخواین بگیرین بگیرین،.
    فقط زودتراعلام کنید..نزاریددیقه ۹۰..
    هرچی برنامه داریم روهواس الآن☹

  11. من کاری ندارم به اینکه عقب بیوفته یا نیوفته ولی لطفا و خواهشا برای ما ارزش قاعل بشید و اطلاع رسانی کنید. ادم برنامه ریزی داره برا زندگیش. نندازین دقیقه نود بگید برگزار میشه یا نمیشه.

  12. سلام دوستان خوبم ضمن تبریک به کسانی که قبول شدند لطفا درصد و رتبه ها را اعلام کنید
    با آرزوی سلامتی و موفقیت در مراحل بعدی

  13. بنده نظرم اینست که چون شرایط زندگی برای همه سخت هست و اغلب محتاج شغل و خروج از بلاتکلیفی در زندگی هایمان هستیم پس بهتر است آزمون با رعایت کامل پروتوکل های بهداشتی برگذار شود. کسانی که میگند آزمون به تعویق بیفته اندک رفاهی دارند و مثل ما نگران آینده ی موهوم نیستند…

    1. دوست گرامی
      مدتی تعویق یا تاخیر به جایی بر نمی خورد اما تجمع جلسات آزمونها برای افراد سالم بسیار خطرناک است و تغییر در فاصله صندلی و گسترش حوزه و اینها هم معلوم نیست جوابگو باشد.تا اوایل دیماه ۹۹ در شرایط پیک بسیار وحشتناک هستیم.نمی دانید چه اوضاعی است!! ای بسا کسانی به خاطر آزمون جان خود را از دست بدهند.حالا یکی دوماه اینطرف و انطرف به جایی برنمی خورد اما لااقل کمک کنیم همه دوستان تندرست و زنده باشند. هنوز کسی واقعا نحوه انتقال این ویروس را نمی داند.کرونا واقعا شوخی بردار نیست.البته ستاد ملی هوشیار است و انصافا سازمان سنجش هم برای سلامتی داوطلبان ارزش قایل بوده است.اندکی اینطرف و انطرف تر شدن یک آزمون هم به جایی برنمی خورد.دست بدست هم بدهیم تندرستی هموطنانمان در درجه اول اهمیت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا