آزمون قضاوت ۹۴ برگزار شد

صبح جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ با شرکت ۳۰ هزار داوطلب در ۱۶ استان کشور

آزمون قضاوت ۹۴ برگزار شد

نتایج این مرحله از آزمون هفته آخر آذر ماه ۱۳۹۴ اعلام خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین امینی گفت: نتایج آزمون قضاوت سال ۹۴ طبق اعلام سازمان سنجش هفته آخر آذر ماه اعلام خواهد شد و پس از آن از داوطلبانی که در آزمون تستی امروز قبول شوند برای شرکت در آزمون تشریحی دعوت به عمل می‌آید.

به خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و الملسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون قضاوت سال ۹۴ در دانشگاه امیرکبیر در جمع خبرنگاران گفت: همان طور که پیش تر اعلام شده بود آزمون قضاوت صبح امروز در ۱۶ استان کشور و در ۴۳ حوزه امتحانی و با رقابت ۳۰ هزار داوطلب برای تصدی منصب قضا آغاز شد و نتایج طبق اعلام سازمان سنجش هفته آخر آذر ماه اعلام خواهد شد و پس از آن از داوطلبانی که در آزمون تستی امروز قبول شوند برای شرکت در آزمون تشریحی دعوت به عمل می آید.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه در پاسخ به این سئوال که چه تعداد داوطلب برای شرکت در مرحله دوم دعوت می شوتند، گفت: طبق رویه سنوات گذشته معمولا ۴ هزار نفر برای شرکت در آزمون تشریحی دعوت شده و با هم رقابت می کنند.

وی افزود: مرحله دوم آزمون قضاوت سال ۹۴ در دی ماه برگزار شده و چون روند برگزاری آزمون تشریحی است اسفند ماه امسال نتایج قبول شدگان اعلام می شود. پس از این مرحله پذیرفته شدگان در مرحله اختبار و مصاحبه شرکت می کنند.

وی با اشاره به روند برگزاری مرحله اختبار توضیح داد: پذیرفته شدگان پس از معرفی به مرحله گزینش برای شرکت در گزینش های شخصیتی و اخلاقی دعوت می شوند. در انتها و پس از طی کردن مرحله اختبار قبول شدگان برای شرکت در دوره های آموزشی و کار آموزی دعوت می شوند.

امینی در پاسخ به این سئوال که با توجه به شرایط جوی صبح امروز در کشور آیا لغو آزمون در سایر استان ها داشته ایم یا خیر گفت: تا به این لحظه لغو آزمون در یک منطقه با استان خاص را به ما اعلام نکرده اند با این حال ممکن است به خاطر شرایط جوی این اتفاق رخ داده باشد اما سازمان سنجش و آموزش کشور تاکنون صحبتی از لغو آزمون نداشته است.

وی با بیان اینکه متوسط جذب سالانه قاضی در کشور ۸۰۰ نفر بوده است اظهار داشت: امیدواریم در سال های بعد و در برنامه ششم توسعه نیز بتوانیم نیازهای قوه قضائیه را تامین کنیم. جذب شدگان طبق برنامه پنجم توسعه امسال ابلاغ هایشان اعلام می شود.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۲ گفت: با صحبت هایی که با بخش های مربوطه در دولت داشته ایم قرار شد افراد پذیرفته شده تا انتهای سال بعد همگی جذب دستگاه قضا شوند.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه در پاسخ به این سئوال که چه تعداد از دواطبان خانم بوده اند گفت: از ۳۰ هزار متقاضی تصدی منصب قضا حدود ۹ هزار نفر خانم بوده اند که در حوزه جداگانه در حال پاسخ به سئوالات آزمون هستند. با توجه به نیاز روز، ابلاغ های قضایی برای خانم ها کمتر از آقایان است با این حال بخشی از نیازها با توجه به تصویب قانون حمایت خانواده و به دلیل اعلام نیاز محاکم خانواده درصدی از پست های قضایی مربوط به خانم ها است.

وی افزود: نیازهای مرتبط با قانون آیین دادرسی کیفری جدید احصا شده است و تامین منابع انسانی در بخش هایی از دادسرا اجرای احکام و در محاکم تجدیدنظر و کیفری پیش بینی شده است.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت آموزش ضابطین قضایی اظهار داشت: ارائه آموزش های لازم برای ضابطین قضایی به اتمام رسیده است که آموزش ضابطین مراجع امنیتی بخش هایی از این دوره ها را شامل می شدند در این دوره ها ۸۰ هزر نفر از ضابطین قضایی آموزش های لازم را دریافت کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

    1. سلام
      هنوز به سوالات آزمون قضاوت دسترسی پیدا نکرده ایمف به محض دسترسی به سوالات در سایت منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا