آزمون زبان انگلیسی EPT دانشگاه آزاد اسلامی چیست؟

آزمون زبان انگلیسی EPT دانشگاه آزاد اسلامی چیست؟

آزمون زبان انگلیسی EPT دانشگاه آزاد چیست؟

EPT آزمونی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان می باشد و مخفف عبارت English Proficiency Test است.

آزمون زبان انگلیسی EPT ویژه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است و توسط همین دانشگاه به منظور سنجش سطح زبان عمومی متقاضیان آن برگزار می گردد. تمامی دانشجویان دکتری این دانشگاه در صورت دارا نبودن مدرک بین المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین شده توسط دانشگاه ، موظف به شرکت در آزمون EPT و کسب حداقل نمره قبولی در آن هستند.

آزمون EPT از سال ۸۶ شروع و به طور منظم در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردیده است. از ابتدا، این آزمون به صورت فصلی برگزار می گردید، اما از اردیبهشت ۹۲ تا کنون هر ماه برگزار شده است.

در آغاز کار برگزاری این آزمون، مدرک این آزمون تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات ضروری بود، اما بعد از گذشت چندی، ارائه مدرک قبولی EPT برای تمامی داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد الزامی شد.

صفحه اختصاصی آزمون دکتری در پایگاه خبری اختبار

ساختار آزمون EPT چیست ؟

می توان آزمون EPT را با آزمون بین المللی TOEFL PBT مقایسه نمود. تنها تفاوت آن با آزمون TOEFL این است که بخش شنیداری و نگارش ندارد.

سطح سختی این آزمون مانند تافل دکتری یا همان آزمون زبان عمومی دکتری است.

بودجه بندی سوالات آزمون EPT

۱- واژگان شامل ۲۵ سؤال تستی
۲- دستور زبان شامل ۴۰ سؤال تستی
۳- درک مطلب در دو بخش شامل :
الف) خواندن و درک متون ۲۰ سؤال تستی
ب) درک مطلب متن با کلمات حذف شده (cloze) شامل ۱۵ سؤال تستی

آزمون EPT نمره منفی ندارد.

برای اطلاع از نمره زبان مورد قبول این دانشگاه به بخشنامه جدید نمره زبان آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد مراجعه کنید.


سوالات متداول داوطلبان شرکت در آزمون زبان انگلیسی EPT

نمره قابل قبول EPT  برای ارائه به دانشگاه های مختلف حین مصاحبه دکتری چقدر است؟

شرکت کنندگان این آزمون (فارغ از رشته تحصیلی و دانشگاه خود) می بایست حداقل نمره ۵۰ را جهت ارائه مدرک EPT خود حین مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد کسب کنند.


آیا می توان دو بار متوالی در این آزمون شر کت کرد؟

تعدد شرکت در این آزمون، محدودیت خاصی ندارد و داوطلبین می توانند تا زمان کسب نمره دلخواه در کلیه آزمون ها شرکت کنند.


مدرک زبان (MSRT (MCHE چیست ؟ چه فرقی با EPT دارد؟

مدرک زبان (MSRT (MCHE ، مدرک زبان مورد تایید وزارت علوم می باشد و آزمون آن هر ماه به صورت منظم برگزار می گردد. کلیه دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، این مدرک را حین مصاحبه دکتری معتبر می دانند. محتوای کلی آزمون با آزمون EPT تفاوت چندانی ندارد اما MSRT علاوه بر ساختار آزمون EPT که شامل لغات، گرامر و درک مطلب است، مهارت شنیداری (listening) داوطلبان را نیز مورد سنجش قرار می دهد و به همین دلیل، معمولا سطح دشواری آزمون MSRT را بالاتر از EPT می دانند.


کدام مدرک زبان برای ارائه به دانشگاه آزاد مناسب تر است؟

در صورتی که داوطلب تصمیم قاطع برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارد، بهتر است در آزمون EPT شرکت کند. چرا که آزمون EPT بدون آزمون شنیداری برگزار می گردد و علاوه بر آن، نمره قابل قبول EPT، ۵۰ می باشد. در صورتی که اگر داوطلب بخواهد مدرک MSRT را به دانشگاه آزاد ارائه کند، می بایست حداقل نمره ۶۵ این آزمون را کسب کرده باشد.


درجه سختی این آزمون چقدر است؟

می توان آزمون  EPT را با آزمون بین المللی TOEFL PBT مقایسه نمود. تنها تفاوت آن با آزمون TOEFL این است که بخش شنیداری و نگارش ندارد.


منابع پیشنهادی آماده شدن برای این آزمون کدام ها هستند؟

۱- Longman Preparation for the TOEFL (The Paper – based)
۲- Barron’s Essential Words for TOEFL
۳- ۱۱۰۰ Words You Need to Know
۴- ۵۰۴ Essential Words
۵- TOEFL Reading Flash (۲۰۰۱)


زمان پیشنهادی مطالعه قبل از آزمون چقدر است؟

بسته به سطح دانش زبانی هر فرد، کاملا متفاوت است. فرهیختگان دانشگاه تهران با متد کلاس های فشرده یک ماهه، امکان رساندن سطح دانش داوطلب را به سطح آزمونی و کسب نمره دلخواه داشته است.


اعتبار این مدرک چه مدت است  و آیا خارج از کشور نیز دارای اعتبار است؟

این مدرک از زمان صدور، در داخل کشور به مدت ۲ سال اعتبار دارد و در خارج از کشور فاقد اعتبار است.

منبع: سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. شما باید آزمون هوش رد کنید حیفه دکتری بگیرید ، اومدید نظرات یک سایت خبری به رییس دانشگاه نامه می دید؟

  2. با سلام.خدمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بنده یازده بار در آزمون زبان شرکت کردم ومتاسفانه نتوانستم حتی نمره مشروط را بیاورم ،البته خودرا خالی ازذهن نیز در زبان نمی بینم درکلاسهای مختلف شرکت کردم اما توفیق نیافتم دوسال است تمام هم وغم وزندگیم شده زبان شمارا بخدا یه فکری به حال بنده وخیل عظیم.شرکت کنندگان بکنید لااقل آن را را درچند واحددرسی در برنامه.منظور کنید ما نه تنبل واززیر کاردروییم ونه سو استفاده گر تقاضا مندیم حداقل نمره مشروط در حد سی دو منظو رنمایید تافعلا از برزخ زبان نجات پیداکنیم وپس از امتحان جامع قبولی زبان را اراءه دهیم(شمارا به آن خدایی که اعتقاد دارید این رنج ازما بکاهید گرچه گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله ماست آنچه البته بجایی نرسد فریاد است،اما به هرروی به عدالت خدا معتقدیم.وفریادمان پیش خدا میبریم ا زخدا خواهیم توفیق ادب )

  3. باسلام منم ۸باه که شرکت کردم قبول نشدم یه دوره کلاس هم رفتم ولی نتیجه نداره چون امتحان در شهرهای بزرگ برگزار میشه وشهرستانی های بیچاره با خستگی واضظراب باید سرجلسه بیان من باید ۷ساعت توی راه باشم تا به تهران برسم دیگه جلسه امتحان ای بی تی کابوس شده شما هم فقط به این درامد کزایی فکرنکنین یه خورده به دانشجوی بیچاره رحم کنین مثلا دانشجوی دکترا هستیم ولی واسه این ازمون لعنتی بیماری روانی گرفتیم

  4. با عرض سلام ازمسئولین محترم دانشگاه آزاد درخواست داریم که سطح نمره قبولی و مشروط ept پایین آورند. چرا که خیلی از دانشجویان مقطع دکترا جهت ورود به امتحان جامع معطل آن شده اند.

  5. دانشگاه ازاد و غیرانتفاعی و امثال ذلک از مردم ۶۰ الی هفتاد میلیون تومان پول برای دادن مدرک دکترا، میگیرند و این در حالی است که مدارکشون هم به درد نمیخوره.حتی در استخدام ها فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی در اولویت هستند.

     

  6. با سلام خدمت مسوولین محترم دانشگاه آزاد

    درخصوص آزمون زبان ept دانشگاه آزاد ودر خصوص برنامه ریزی های آموزشی و درسی و ارتقاء سطح آموزشی دانشگاه آزاد . برگزاری امتحانات و آزمون های مختلف.

    ۱- دانشگاه آزاد اگر می خواهد سطح دانشچویانش را ارتقاء دهد چرا سوالات دکتری تخصصی اش را ارتقا نمی بخشد. حتی در مورد آزمون امتحان عربی خودم که رشته ام بوده اولا سوالات در حد یک دانش آموز دبیرستانی هم نبود ه ثانیا مملو از غلط های املایی بود، می توانید به سوالات آزمون دکتری ادبیات عرب سال ۹۲ مراجعه کنید…اگه برنامه صحیحی داشته باشند یا باید مدرک ept را همان هنگام ثبت نام دانشجو در آزمون دکتری از وی مطالبه کنند یا حد اقل بگذارند بعد از امتحان جامع..دانشجوی بیچاره قافل گیر میشود و از طرفی هم بعد از گذراندن واحدهای درسی نمی تواند از دکتری و مدرکش دل بکند لذا بارها و بارها در آزمون ept شرکت کرده و ممکن است چند امتحان جامع را هم از دست بدهد ضمن اینکه باید شهریه امتحان جامع را هم بدهد یاحد اقل یک سوم شهریه ی جامع را ..اگر در آزمون جامع ثبت نام نکرده باشد را بدهد. و این رقم های هنگفت از جیب دانشجویانی که اغلب از قشر متوسط هستند.
    در سال ۸۹ تصمیم به برگزاری آزمون های تافل برای دانشجو گرفتند آنهم بعد از ثبت نام دانشجو در واحد مربوطه. از طرفی مدارک ارشدشون هم گرو دانشگاهه وبرخی حتی به دانشگاه سفته و چک وغیره داده اند .و برای باز گرفتن اونها باید کلی ضرر و زیان  بدهند…شما به جای ما بودید چه میکردید؟ شاید من فکر می کنم با دانشجو مثل یک متهم برخورد میشه کاش به جای آزمون ept که هیچ بار علمی نداره چند واحد درسی زبان انگلیسی ارایه می شد اینطوری منصفانه تر بود.

    ۲- خود من دانشجوی عربی هستم چرا برای دکتری نیازه که یک دانشجوی زبان خارجی زبان انگلیسی را بگذرانه …آیا دانشجویان زبان انگلیسی هم در یاد گیری زبان عربی براشون اجباری هست در حالیکه زبان عربی زبان قرآن و زبان دین ما ست زبانی ست که در قرآن به بهترین و کامل ترین زبان اشاره شده در حالیکه با زبان فارسی هم خیلی مشترکه؟ حالا دانشجوی زبان انگلیسی خوب معلومه که خیلی بهتر از من در آزمون ept موفقه و من هم باید  دروس تخصصی خودم را که شاید از انگلیسی هم سخت تره یاد بگیرم هم درس انگلیسی. چرا دانشجوی زبان اسبانیایی فرانسه وغیره و غیره باید انگلیسی بلد باشه برای من یاد گیری دو زبان کافی ست. هر کسی تخصص خودش رو داره من در عربی و دانشجوی انگلیسی در رشته ی خودش و دانشجوی اسبانیایی در رشته ی خودش ..شما خودتون قضاوت کنید…اگه من به فرض بخواهم مقاله ی عربی خودم را به انگلیسی ترجمه کنم خوب از یک متخصصش می خواهم همونطوری که یک دانشجوی انگلیسی اگه بخواهد مقاله اش را به عربی برگردونه باید از من بخواهد حالا خودتون قضاوت کنید.

    ۳- هر آزمونی که برگزار میشه باید به اعتراضاتش هم رسیدگی بشه اما در این آزمون به هیچ وجه به اعتراضات در خصوص نمرات دانشجو رسیدگی نمی شود ..مگر چند دانشجو در آزمون ماهانه ept شرکت می کنند؟ چرا رسیدگی نمی کنند.
    بقیه عرائضم باشه برای بعد…

  7. چندماه است برای ثبت نام ازمون اقدام می کنم موفق نمی شوم هیچکام ازگزینها جواب نمی دهد.چرا

  8. ازمسئولین محترم دانشگاه آزاد درخواست داریم که سطح نمره قبولی و مشروط ept پایین آورند. چرا که خیلی از دانشجویان مقطع دکترا جهت ورود به امتحان جامع معطل آن شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا