آزمون جذب عمومی قضاوت ۹۹ برگزار شد

با شرکت 21 هزار داوطلب در 22 مرکز استان کشور

پایگاه خبری اختبار- آزمون جذب عمومی قضاوت ۹۹ امروز صبح با شرکت ۲۱ هزا رداوطلب در ۲۲ مرکز استان کشور توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد.

آزمون قضاوت ۹۹ با شرکت ۲۱ هزار داوطلب برگزار شد

امین‌حسین رحیمی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در حاشیه این بازدید درخصوص جزییات تعداد شرکت‌کنندگان و زمان اعلام نتایج آزمون عنوان کرد:  آزمون عمومی قضاوت در ۲۲ مرکز استان و با حضور حدود ۲۱ هزار شرکت کننده در حال برگزاری می‌باشد.

نتایح مرحله تستی آزمون قضاوت ۹۹ تا اواخر آبان اعلام خواهد شد

وی گفت: نتایج آزمون تستی تا اواخر آبان ماه از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور  اعلام گردد. پذیرفته شدگان این مرحله در بیست و یکم آذرماه سال جاری، در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و در نیمه بهمن سال جاری نیز نتایج آزمون اعلام می‌شود و از اسفندماه مصاحبه‌های تخصصی انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان شهریور ماه، مجموعه آزمون‌ها تخصصی و شخصیت و روانشناسی، به اتمام برسد و افرادی که در این مرحله قبول شده‌اند برای گزینش بتوانند اقدام نمایند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه افزود: امروز شاهد روند برگزاری آزمون با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بودیم که اینجا لازم است از تمامی دست اندرکاران امر تشکر و قدردانی کنیم.

۸۰ درصد شرکت کنندگان آقایان بودند

 وی با بیان اینکه ۸۰ درصد شرکت کنندگان این آزمون را آقایان و ۲۰درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند، افزود: جذب قضات در قوه قضاییه از سه طریق صورت می گیرد. برگزاری آزمون عمومی از داوطلبان امر قضا از بین تحصیل‌کردگان حوزه و دانشگاه که همین آزمون امروز است یکی از این روش های جذب قضات است. همچنین جذب اختصاصی از طریق معدل که ثبت نام آن قبلا انجام شده است و دانشجویان بورسیه دانشگاه علوم قضایی از دیگر روش های جذب قضات است.

طبق قانون سالانه ۸۰۰ نفر قاضی جذب می شوند

رحیمی در ادامه با بیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه سالانه ۸۰۰ نفر قاضی جذب می کنیم. چند برابر قبول شدگان تستی این آزمون برای آزمون تشریحی دعوت می‌شوند و قبول شدگان تشریحی برای مصاحبه شفاهی و سپس برای آزمون روانشناسی و نهایتاً برای گزینش معرفی می شوند.

معاون رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: این آزمون در سال یکبار برگزار می‌شود اگر دولت بودجه مناسب‌تری به قوه قضاییه اختصاص دهد می توانیم قضات بیشتری را جذب کنیم.

رحیمی افزود: ما در سراسر کشور با کمبود قاضی مواجه هستیم و جذب قضات می تواند موجب تسریع در رسیدگی و نهایتاً رضایت‌مندی بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۷ دیدگاه ها

  1. سلام دوست خوبم
    سعید جان حق با شماست مطابق رای وحدت رویه” نظر به اینکه مکلف شدن صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به پرداخت معادل تفاوت دیه اناث تا سقف دیه ذکور امتنانی است لذا در کلیه جنایات علیه زنان، اعم از نفس یا اعضا، مابه‌التفاوت دیه مربوط به آنان، باید از محل صندوق مذکور پرداخت شود” لکن فرض پرسش مطروحه به نظر بنده تعیین مقدار دیه بوده نه نحوه و چگونگی پرداخت
    پیروز و کامروا باشید

  2. سلام خدمت شما حقوقدان محترم
    ممنون از دقت نظری که داشتید ، این مورد بلافاصله اصلاح شد و اصلاحیه را قرار دادم که دوستان خوبم در مدیریت اختبار هنوز نشر ندادن
    با آرزوی موفقیت شما در مراحل بعدی

  3. سلام فراز جان
    دوست خوبم ، معمولا در سنوات گذشته روال به این صورت بوده و با احتساب استعداد شغلی ، البته درصد ملاک و معیار نیست و تراز اهمیت داره ، علی ایحال با ۴۰ درصد در مجموع شما تراز مورد نیاز را به دست خواهید آورد، ان شاالله …
    امسال البته به نظرم پایین تر هم باشه
    و مورد دیگه اینکه این فقط واسه آقایان صدق میکنه و در خصوص خانم ها درصد به مراتب بیشتر بوده ، حدودا ۵۰ که اون هم امسال یقینا متغیر هست ،با توجه به کاهش حضور بانوان حقوقدان
    امیدوارم موفق باشید

  4. طبق رای وحدت رویه شماره ۷۷۷ دیه زن و مرد مساوی میباشد البته مابه التفاوت توسط صندوق تامین خسارات بدنی پرداخت میشود شاید هم ۶۶۰ میلیون گزینه درست باشد.

    1. سلام خدمت شما حقوقدان محترم
      در خصوص سوال ۱۱۲ که یکی از سوالات چالشی این ازمون بوده دو نظریه وجود داره
      گزینه ۴ و ۱ و سوال اختلافی است .
      در نشست قضایی در استان فارس موضوع به بحث و تبادل نظر گذاشته شد که نظر اکثریت با شما موافق لکن بنده با نظر اقلیت مستند به مواد ۱۲۱ و اطلاق ماده ۹۲موافق هستم و از مواردی هست که نیاز به صدور رای وحدت رویه می باشد .
      امیدوارم موفق باشید

  5. کلید پیشنهادی ایین دادرسی کیفری
    ۹۱) ۱
    ۹۲)۳
    ۹۳)۴
    ۹۴)۱
    ۹۵)۴
    ۹۶)۲
    ۹۷)۳
    ۹۸)۱
    ۹۹)۲
    ۱۰۰)۲
    ۱۰۱)۱
    ۱۰۲)۱
    ۱۰۳)۳
    ۱۰۴)۲
    ۱۰۵)۴
    ۱۰۶)۳
    ۱۰۷)۱
    ۱۰۸)۴
    ۱۰۹)۴
    ۱۱۰)۱
    ۱۱۱)۳
    ۱۱۲)۱
    ۱۱۳)۱
    ۱۱۴)۲
    ۱۱۵)۴
    با توجه به اینکه اساتید محترم پاسخی ارائه ندادند ، کلید پیشنهادی مستند به قوانین موضوعه تقدیم عزیزان
    آرزومند موفقیت شما …

    1. سلام تشکر بابت زحمتی که کشیدین و کلیدها رو جهت استفاده بقیه قرار دادین.فقط سوال۱۰۱ بنظر من گزینه ۴ هست طبق ماده ۳۹۰ .

  6. سلام دوست خوبم
    حق با شما است ولی علاوه بر خوب خواندن باید تمرکز دقت و هوش بالایی برخوردار باشی
    مستند به ماده ۵۶۰ ق مجازات اسلامی دیه زن نصف دیه مرد است و با توجه فرض مورد پرسش که مجنی علیه زن بود پاسخ صحیح ۳۳۰ میشه
    واسه شما در سالهای آینده ارزوی موفقیت میکنم حسین جان

  7. هر جفت از اعضا ( دست ، پا ، چشم ، گوش ) روی هم یک دیه کامل می باشد سوال گفته بود دو جفت از اعضا که میشد ۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ( هرکس بیشتر بخونه می تونه تسلط بیشتری داشته باشه )
    موفق باشید

  8. سطح سوالات به نظر استان میاد ولی بعد از اعلام نتیجه ،دیدی افتاد مشکل ها
    تله زیاد داره مثلا سوال دیه ۳۳۰ میلیون یا ۶۶۰

  9. دوستان لطفا بفرمائید برای قبولی در آزمون تستی میانگین درصد ها باید تقریبا چقدر باشه؟و اینکه سطح سوالات امسال بنظر من راحت بود نظر بقیه دوستان هم همینه؟

  10. ازمون قضاوت فقط الافی هست و هزینه الکی کردن‌….من خودم تاداختبار رفتم بعد بدون دلیل ک من نمیدونم چ بود رد شدم…همون سال زده بودن ۸۰۰ نفر میخان در نهایت ۷۰ نفر از این همه داوطلب جذب کردن…او ن وقتا ۷۰ هزار ثبتنام میکرد الان شد ۲۰ هزار نفر‌‌‌…دلیلش چیع اونایی ک رفتن ب جایی نرسیدن قیدشو زدن..این مقدار ثبتنام کننده تازه نفسن نمیدونن اخرش هیجی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا