آخرین وضعیت صدور مجوز برای رشته های دانشگاه آزاد

دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

تمامی رشته هایی که از سوی دانشگاه آزاد برای بررسی به وزارت علوم ارسال شده اند دارای مجوز هستند

پایگاه خبری اختبار – موضوع رشته محل های بدون مجوز دانشگاه حدود یک سال است که مطرح شده و طی این دوران اخبار مختلفی درخصوص روند اعطای مجوز برای این رشته ها از سوی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اعلام شده است. جدیدترین خبر، اظهارت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است که از ادامه بررسی ها و پیگیری ها در این راستا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار، محمد فرهادی درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: بخشی از رشته محل های دانشگاه آزاد نیز برای اخذ مجوز های لازم در وزارت علوم درحال بررسی است.

وی افزود: همچنین بخشی از رشته محل های دانشگاه آزاد باید تکمیل شود که این مراحل درحال طی شدن است.

وزیر علوم تاکید کرد: فعالیت های مربوط به بررسی و ارائه مجوز به رشته محل های دانشگاه آزاد در این وزارتخانه درحال پی گیری است.

شایان ذکر است که پیشتر در آخرین نشست خبری مجتبی علوی فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید شد که تمامی رشته محل های این دانشگاه در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارای مجوز هستند و این دانشگاه در رشته محل های بدون مجوز دانشجو پذیرش نمی کند.

این درحالی است که طبق اعلام مسئولان دانشگاه آزاد بخشی از رشته محل های این دانشگاه از سوی وزارت علوم و بخشی نیز از سوی کمیته سه نفره مصوب مجلس شورای اسلامی متشکل از نماینده وزارت علوم، نماینده دانشگاه آزاد و نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوزهای لازم را دریافت کرده اند.

همچنین مسئولان دانشگاه آزاد معتقدند که ممیزی رشته محل های این دانشگاه را آغاز کرده اند و اگر واحدی نتواند استانداردهای لازم را ایجاد ممکن است ظرفیت برخی از این رشته محل ها صفر شود.

این درحالی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در آخرین تصمیم خود مهلتی برای دانشگاه آزاد تعیین کرد که این دانشگاه تا شهریورماه نواقص رشته های خود را برطرف کند بنابراین مسئولان دانشگاه آزاد معتقدند با اجرای ممیزی ها درحال رفع مشکلات موجود هستند و نتایج اجرای ممیزی ها به زودی اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا