یک عضو شورای اجرایی اسکودا خبر داد: قطعی شدن برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در ۲۰ اسفند

حسین شربیانی نماینده کانون وکلای آذربایجان شرقی از قطعی شدن برگزاری آزمون وکالت 1400 در تاریخ 20 اسفند امسال خبر داد

پایگاه خبری اختبار- حسین شربیانی نماینده کانون وکلای آذربایجان شرقی در شورای اجرایی اسکودا، پس از جلسه دیروز این شورا از قطعی شدن برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در تاریخ ۲۰ اسفند امسال خبر داد.بپس از آن که علی رغم انتظار برای طرح موضوع برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در جلسه شورای اجرایی پنج شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰، در متن صورتجلسه منتشر شده از این جلسه هیچ اشاره ای به این موضوع نشده بود، حسین شربیانی یکی از اعضای حاضر در این جلسه در حساب اینستاگرامی خودش از قطعی شدن برگزاری آزمون در تاریخ ۲۰ اسفند خبر داد.

 تلاش اسکودا برای محرمانه نگه داشتن موضوع

به گزارش اختبار با توجه به مسلم بودن طرح موضوع برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ و حواشی مطرح شده ناشی از تاخیر در انتشار آگهی آزمون، اعلام نشدن هیچ توضیحی در این باره در صورتجلسه منتشر شده از سوی اسکودا، به روشنی دلالت بر تلاش اسکودا برای محرمانه نگه داشتن موضوع داشت.

حل شدن اختلافات پشت درهای بسته

چالش میان کانون های وکلای دادگستری و قوه قضاییه در ماه های اخیر بر سر اصلاح آیین نامه لایحه استقلال کانون های وکلای دادگستری، که بخشی از آن ناظر بر شیوه برگزاری آزمون وکالت است، در آستانه اقدامات اجرایی برای برگزاری با تاخیر آزمون وکالت ۱۴۰۰ با صدور نامه هایی از سوی قوه قضاییه و اسکودا مواجه شد که نگرانی ها در مورد شکل و زمان برگزاری آزمون را تشدید می کرد.

بیشتر بخوانید:

با این حال به نظر می رسد اختلافات میان کانون های وکلای دادگستری و قوه قضاییه پشت درهای بسته در حال بر طرف شدن هستند و احتمالا راه حل میانه ای که بر اساس آن هیچ یک از دو طرف به طور کامل از مواضع خود عقب نشینی نکرده باشند انتخاب خواهد شد.

تا کنون کانون های وکلای دادگستری در این حد که برخی الزامات مقرر در متن مورد اختلاف آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا از جمله افزوده شدن دو درس جدید حقوق اساسی و متون فقه و همچنین حداقل سن ۲۴ سال برای داوطلبان را به عنوان مصوبات اسکودا و نه حکم متن آیین نامه مورد اخلاف اعمال کنند، حاضر به انعطاف شده اند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @sharabiyanihosein

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. با توجه به اضافه شدن دو درس جدید و همچنین فاصله بسیار کوتاه از زمان آگهی آزمون تا روز برگزاری یقیناً آزمون باید به تعویق بیافتد در غیر این صورت حقوق داوطلبان آزمون ۱۴۰۰ قطعاً رعایت نشده است.

  2. آقاها و خانم ها خدا وکیلی یکی این بابا رو از خواب بیدار کنه ، مثل اصحاب کهف میمونه ، تاریخ امتحان رو که قبلا رئیس اسکودار اعلام کرده ، پدر بیامرز تو هم خواستی یه حرف بزنی بگی من هم هستم اگه راستش و میگی شرایط ازمون و زمان ثبت نام رواعلام کن ، دیدی بلد نیستی، اخه اگه حرف نزنی میگن تو ……

  3. چرا دو درس اضافه شده و قوانین خاص اعلام نشده؟؟؟اونم تو این مدت محدود..ینی بعد عید برگزار میشه بقول دوستمون؟؟؟!!

  4. سلام و عرض ادب من دانشجوی شاهد هستم و معافیت سربازی دارم و الان فارغ التحصیل هستم و ۲۳ سال دارم طبق این قانون فرزندان جانباز و شاهد هم مشمول این قانون هستند یا استثنا قائل شدن و ما میتونیم آزمون وکالت بدیم چون در غیر این صورت معافیت سربازی فرزندان شاهد بلا اثر میشه که

  5. سلام
    اگه ثبتنام جدیدی بخواد صورت بگیره ، احتمالا ، قانون جدید تسهیل کسب و کار مجلس ، که اخیرا به قانون تبدیل شده ، را که هم طرفیت و هم نمره ازمون تعییر کرده را باید رعایت کنند ، و این زیاد مورد پسند اسکودا نیست.

  6. امیدوارم یه برخوردقاطع بشه بااعضااسکودا..بخاطربازی دادن داوطلبا..خیلی ازماهابعدازاعلام نتایج آزمون نودونه (نیست که حقمون روپایمال کردن 😏)شروع کردیم به خوندن ودائم پیگیرخبربرگزاری آزمون بودیم حتی گفتن شهریوراعلام میشه بعدگفتن آبان ماه اعلام میشه…

    مادیگه فهمیدیم اسیرشماشدیم ودارین سواستفاده میکنین ازداوطلبا..
    فردامیان بازهردیقه خانم زرین آمیزرومیارن واسه اعلام وتاکیدبربرگزاری آزمونی که قرارنیست برگزاربشه
    وشوک روحی به داوطلباواردمیکنن…

    بنظرم منطقی تراین هست که صداقت داشته باشین اعضای اسکودا..وداوطلباروبازیچه دستتون قرارندین..

    به امیدبرخوردقاطع وجدی باشماها🙄

  7. هیچ آزمونی برگزار نمیشه تا آخر سال اگه قرار بود برگزار بشه مگه نباید دو ماه قبلش ثبت نام باشه و قوانین خاص مربوط به آزمون اعلام بشه فقط بخاطر خودخواهی های خودشون ما داوطلبا تلف میشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا