گفت‌وگوی اختبار با ابوالفضل انگورج تقوی

رتبه ۱ آزمون وکالت ۹۷ در کانون وکلای مازندران

پایگاه خبری اختبار- رتبه ۱ آزمون وکالت سال ۱۳۹۷ در کانون وکلای دادگستری مازندران را آقای ابوالفضل انگورج تقوی با تراز چشمگیر ۱۱۹۵۶ کسب کرده است.

آقای انگورج تقوی که متولد ۱۳۷۲ و فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه مازندران است، علاوه بر آزمون وکالت، در آزمون سردفتری اسناد رسمی ۹۷ نیز پذیرفته شده است.

او که با تراز ۸۹۲۰ رتبه ۱ مرحله اول (تستی) آزمون قضاوت امسال را نیز به دست آورده است، درباره شیوه کسب این موفقیت‌های تحسین‌برانگیز به اختبار گفت:

من بعد از پایان خدمت سربازیم در سال ۹۶ به طور جدی وارد فضای مطالعه برای آزمون‌های حقوقی خصوصاً آزمون کانون وکلا شدم. سال گذشته چون با فاصله کوتاهی از خدمت سربازی در آزمون وکالت شرکت کردم رتبه ۱۲۰ کانون مازندران را به‌دست آوردم اما مطالعه جدی‌ام برای آزمون‌های حقوقی از آذر ۹۶ شروع شد.

او که هنوز تصمیم قطعی برای انتخاب یکی از این سه شغل (قضاوت، وکالت و سردفتری) نگرفته است می‌گوید از کلاس‌های مؤسسه‌های آموزشی استفاده نکرده اما در آزمون‌های آموزشی مؤسسه دادآفرین شرکت کرده است.

رتبه ۱ آزمون وکالت کانون مازندران منابع مطالعاتی‌اش را این‌طور معرفی کرد:

قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر کاتوزیان و کتاب‌های آقای جرعه‌نوش و فرشید فرحناکیان؛ کتاب‌های اصول فقه سمیرا سیدمحمدی وآقای شب‌خیز؛ همچنین کتاب‌های آقای ساولانی در درس‌های آیین دادرسی کیفری و حقوق جزا.

آقای انگورج تقوی با تأکید بر این که سؤالات آزمون وکالت امسال در بعضی موارد واقعاً دشواربود و طرح چندین سؤال اختلافی خصوصاً در درس حقوق جزا و نیز طرح این تعداد سؤال از قوانین خاص کم‌سابقه بوده، افزود: سعی کرده بودم به گونه‌ای مطالعه کنم تا آزمون وکالت را با تمام ویژگی‌هایی که دارد با موفقیت پشت سر بگذارم.

او در پایان مدیریت وکنترل احساسات واسترس را ازمهم‌ترین و تأثیرگذارترین مؤلفه‌های موفقیت در یک آزمون دانست و به داوطلبان آزمون‌های حقوقی توصیه کرد در این مسیر طولانی مدیریت صحیحی بر افکار واحساسات خود داشته باشند و با یک مطالعه مستمر ومنظم موفقیت خود را تضمین کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۳ دیدگاه ها

  1. به عنوان یک کلاردشتی متولد چالوس به شما افتخار میکنم
    شما باعث افتخار مازندران و کلاردشت و چالوس هستید
    برار ته خنابدون

  2. ماشالله کلاردشت ماشالله مازندران
    امه پرچم همیشه بالا دره
    منم امسال برای وکالت ۹۸ دارم مطالعه می کنم فقط نمیدونم مازندران شرکت کنم یا مرکز شرکت کنم
    در مازندران کلاردشت چالوس نوشهر آمل ساری شهرهای مناسبی هستند در مرکز هم فقط تهران

    1. سلام امام علی (ع) : لا یدرک العلم براحـت الجسم-دانش با تن آسایی بدست نمی آید.
      شما باید ابتدا با شناخت از سطح علمی خود منابع متناسب انتخاب و شروع کنید لکن اگر سطح علمی متوسط دارید که سطح علمی متوسط عبارت است از کسب میانگین ۳۵% در ازمون، فلذا اگر در این سطح هستید این رویه را دنبال کنید.گام اول:تسلط کامل و دقیق روی مواد قانونی مباحثی که میخواهید مطالعه کنید. منابع:مدنی:شرح بیات+تست دکتر قربانی چتر دانش. آدم: این درس تراز اور و مبنا قبولیست بنابراین افرادی که در شرایط عادی و نورمال بودن سوالات همچو سالهای قبل کسب درصد ۷۰ برای قبولی حایز اهمیت بوده و امسال متناسب با سختی سوالات ۴۰% مبنا مناسبی بود. برای منابع جزوه استاد امین قاسم پور+تسلط کافی روی ماده+تست فرحناکیان یا عمروانی و مطالعه ارجاعات به کتاب شمس و اگر وقت کافی دارید برای این درس و درس مدنی خلاصه نویسی بسیار کمک حال میتواند باشد.تجارت: ماده بسیار مهم است بخصوص بحث شرکتها برای اسناد تجاری کتاب اسکینی یا شرح دمیرچیلی یا کاویانی مطالعه شود
      +جزوه دست نویس دکتر تحریری+تست قربانی چتر دانش. اصول:ابتدا شب خیز سپس کتاب مختصر بخشی طرح نوین یا سمیرا محمدی داد افرین +تست اصول فقه در بوته ازمون بخشی طرح نوین. جزا:کتاب جزا عمومی شادی عظیم زاده+شرح ازمونی احمد غفوری+تست عظیم زاده،کسانی که درخواست منبع جهت اخذ درصد ۶۰ به بالا هستن جزا اختصاصی جرایم علیه اموال+اسایش و امنیت عمومی میر محمد صادقی توصیه میشود. آدک:هشتاد به بالا قانون است! کتاب دوجلدی ساولانی دادافرین حتما توصیه میشود. امید داشتن و امیدوار بودن انسان را روینتن میکند.سلامت و پیروز باشید.

  3. جالبه ۳ آزمون با منابع درسی بعضا متفاوت در یک سال همه قبول با رتبه ۱ جای فکر داره واقعا

  4. ضمن تبریک و خسته نباشید به ایشون

    والا معترضان آزمون سردفتری هم این ادعا را ندارند که ۱۰۰ درصد قبول شده ها محق نیستن.. و قطعا هم ایشون از افرادی هستن که هیچ هراسی از ابطال آزمون سردفتری ندارن چون میدونن اگه ده بار دیگه هم برگزار بشه جز قبول شده ها هستن این بار ولی در پروسه ای سالم و بی شبهه

  5. تبریک میگم به ایشون .موفق باشید.من قبول نشدم :((
    خوش بحالتون …خوش به حالتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

  6. احسنت و درود . واقعا موفقیت اتفاقی نیست .یا یه کاری آدم نباید انجام بده آگه هم انجام داد عین ایشون باید بشه نه اینکه منی که از دانشگاه در پیت فارغ التحصیل شدیم .هیچی هم بارم نیست نباید انتظار قبولی داشته باشم .حالا ممکنه یه بنده خدایی با یکبار خوندن یه کتاب نمره کامل بگیر .اما یه کس دیگه لازم باشه ده بار اونو بخونه تا نمره کامل بگیره .این دیه اکتسابی

  7. سلام وخسته نباشید ، کاش،درمورد شیوه مطالعه و منابع مطالعاتی بطور کامل ودقیق صحبت میکردند

  8. زنده باد مازندران.واسه اونایی که میگن سردفتری پارتی بازی شد و آزمونش کشکی بود تازه چن تایی دیگه از بچه های مازندران که سردفتری قبول شدند ،توی آزمون قضاوت و وکالت هم قبول شدند….زنده باد ابوالفضل تقوی از کلار دشت مازندران

  9. دوستان درسخون سعی کنید کانون مرکز رو انتخاب کنید چون هر چی پوله در تهرانه

    1. بله حق شماست. فکر نمیکنید تهران به شدت باند بازی هست؟ مگه وکلای قدرت مند اجازه میدن که کارآموز کار کنه. کسی سال گذشته بود که رتبه خوبی آورد ساکن تهران نبود اما تهران را انتخاب کرد. هنوز داره پول تو جیبی از پدرش میگیره با ماشین قسطی اسنپ کار میکنه. هزینه های روزمره زندگی را هم در نظر بگیر. تهران خوبه اما نه برای وکیل تازه کار و باید مد نظر داشت که هزینه زندگی در تهران به شدت بالاست.

  10. قابل توجه معترضین به نتیجه آزمون سردفتری ، آقای ابوالفضل انگورج تقوی درس خوندن و زحمت کشیدن هم در حوزه کلاردشت سردفتری قبول شدن و هم رتبه اول کانون وکلای مازندران شدند.

  11. واقعا به ایشان و تمام عزیزانی که زحمت کشیدن و قبول شدن تبریک میگم امیدوارم همیشه تو همه مراحل زندگیشون موفق و پایدار باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا