گفتگوی نایب رییس اسکودا درباره برگزاری آزمون وکالت ۹۹

دکتر کیانی احتمال حذف ظرفیت در آزمون وکالت را با توجه به الزامات قانونی فعلی تکذیب کرد

پایگاه خبری اختبار- وکیل ابراهیم کیانی نایب رییس اسکودا برگزاری آزمون وکالت در هر سال را تکلیف قانونی کانون های وکلا دانست و ضمن اشاره به معیار قانونی پذیرش کارآموز وکالت برخی گمانه زنی ها درباره حذف ظرفیت در آزمون وکالت را تکذیب کرد.

وکیل ابراهیم کیانی نایب رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا گفت: ما به عنوان مرجع درخواست دهنده وظیفه خود را انجام داده‌ایم و منتظر اقدامات و تصمیمات از سوی سازمان سنجش و نیز ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان مجری و مرجع اعطای مجوز برگزاری آزمون هستیم.

کیانی ادامه داد: در درخواست اعطایی خود از سازمان سنجش خواسته‌ایم که رفتار دوگانه انجام ندهد؛ مثل لغو آزمون وکالت در اسفند ماه سال گذشته در حالی که کشور در وضعیت قرمز قرار نداشت و چند روز قبل از آن آزمون دکترا برگزار شده بود.

نایب رییس اسکودا با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری دو نوبت برگزاری آزمون وکالت خواهیم بود، افزود: طبق قانون موظف هستیم که در هر سال یک نوبت آزمون وکالت را برگزار کنیم؛ زمان برگزاری آزمون ۱۴۰۰ اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه است و تا قبل از این مدت باید آزمون ۱۳۹۹ را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید:

کیانی با اظهار اینکه برهه زمانی تا پایان خرداد را برای برگزاری آزمون ۱۳۹۹ به سازمان سنجش پیشنهاد کرده‌ایم، گفت: در این مدت آزمون کارشناسی ارشد برگزار می‌شود و سازمان سنجش می‌تواند یک روز قبل یا بعد از این کنکور ارشد، آزمون وکالت را در شعب تعیین شده برگزار کند؛ در حقیقت مدیریت برگزاری آزمون به عهده سازمان سنجش است.

وی همچنین درباره طرح شائبه تمکین اسکودا از کسب و کار دانسته شدن وکالت گفت: صورتجلسه‌ای در روز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ماه در اسکودا برای تعیین کارگروهی تخصصی تنظیم شده که برداشت‌های اشتباهی از آن در رسانه‌ها و فضای مجازی شده است.

وی افزود: هدف کارگروه، تحلیل مبانی طرح‌های کسب و کار مجلس شورای اسلامی است تا بدانیم چقدر با واقعیت‌ها همخوانی دارند و به دنبال اعلام معیار نیست.

کیانی با رد حذف تعیین ظرفیت اعطای پروانه وکالت گفت: آزمون وکالت بر اساس قانون باید هر سال برگزار شود و آن را حتماً برگزار می‌کنیم؛ ضمن اینکه پروانه وکالت به متقاضیان بر اساس “قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت” اعطا می‌شود و حذف ظرفیت را تکذیب می‌کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۲ دیدگاه ها

  1. مسولین محترم اسکودا
    سلام
    خواهشاً تکلیف تاریخ آزمون وکالت ۹۹ رو مشخص کنید تا بیشتر ازاین ضربه روحی بهمون وارد نشه
    ممنون میشم

  2. مگه قراره منبع آزمون ۱۴۰۰ متفاوت باشه؟
    همینایی که برای ۹۹ خوندیم برای ۱۴۰۰ کافیه
    واقعا شماهم خسته نباشی

  3. به چی قسمتون بدیم؟؟؟؟جون بچه هاتون جون خانوادتون ما رو از بلاتکلیفی در بیارین داوطلب ۹۹ام دوباره دارم از اول میخونم اصلا نمیدونم چی کار کنم تو رو خدا تاریخ دقیق اعلام کنین

  4. 🤔🤔🤔🤔سلام وخسته نباشید عرض میکنم خدمت رئیس ونایب رئیس لطفا درصورت امکان باهماهنگی بیشتری صحبت کنید که داوطلبین رو بیشتر گمراه وخسته نکنیدازمون وکالت ۱۴۰۰کی برگزار میشه؟؟؟اذرماه؟؟ابان ماه؟؟؟اول مهر؟؟اخرشهریور؟؟؟لطفا هرچه زودتر تکلیف مارو مشخص کنید

  5. خواهش می‌کنم سریع زمان آزمون۹۹رو مشخص کنید و برگزارش کنید.از اون طرف آزمون۱۴۰۰رو می‌آرید شهریور،از این طرف مارو معلق نگه داشتید.یه موقع نزنید زیر همه چی ادغامش کنید؟ادغام این دوتاآزمون یه ضربه و زیان بزرگ به داوطلبان۹۹هستش.فرسوده شدیم بابا.طاقت شنیدن خبر ادغام رو دیگه نداریم.خدا رو خوش نمیاد.می‌دونید داریدباهامون چیکار می‌کنید؟
    واقعاچقدر جای استادان بزرگی همچون استادکاتوزیان خالیه…
    خدایا خودت به ما رحم کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا