گفتگوی رییس اسکودا در مورد برخی ابهامات ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۹۶

رئیس اسکودا در گفت‌وگو با اختبار:

تصمیم‌گیری در مورد مبالغ دریافتی از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت در صلاحیت هیئت‌مدیره کانون‌هاست

پایگاه خبری اختبار- رییس اسکودا تصمیم‌گیری درخصوص نحوه ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت را در حوزه صلاحیت هیئت‌مدیره کانون‌ها دانست.

مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری اختبار، درخصوص تفاوت رویه کانون‌های وکلا در ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت، به‌ویژه درخصوص مبالغ دریافتی از ایشان در زمان تشکیل پرونده گفت: تصمیم‌گیری درمورد این مسائل در صلاحیت هیئت‌مدیره‌ی کانون‌های وکلاست و اتحادیه صرفاً در مورد مبالغ ثبت‌نام در آزمون تصمیم‌گیری می‌کند.تشخیص مصادیق خدمت داوطلبانه با مراجع تأییدکننده ایثارگری است

شهبازی‌نیا در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیمی برای ایجاد یک رویه واحد میان کانون‌ها در این‌خصوص وجود دارد یا نه گفت؟ تاکنون به این بحث ورود نشده و دراین‌باره گفت‌وگویی صورت نگرفته است.

رئیس اسکودا همچنین درباره شبهات ایجاد شده درمورد مصادیق «خدمت داوطلبانه» برای برخوراری از سهمیه ایثارگری به خبرنگار اختبار گفت: مطابق قانون، قید «داوطلبانه بودن» برای تعلق گرفتن سهمیه به داوطلبان ضرورت دارد، اما این که مصادیق خدمت داوطلبانه چه چیزهایی هستند، می‌بایست از طرف نهادهایی که به مقررات این حوزه اشراف دارند مشخص شود؛ به‌عبارت دیگر تعیین مصادیق سهمیه ایثارگران را برعهده مراجعی است که گواهی ایثارگری را برای داوطلبان صادر می‌کنند.

ایشان در پاسخ به این پرسش که باتوجه به این که پیش‌تر این امر یک بار از طرف این نهادها اعلام شده است، چرا برخی کانون‌ها از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان سهمیه ایثارگران خودداری می‌کنند، اظهار داشت: این امر نیز به تصمیم هیئت‌مدیره بستگی دارد اما می‌توان گفت که به‌طور معمول داوطلبان سهمیه ایثارگران و رزمندگان نمره‌ای کمتر از داوطلبان سهمیه آزاد دارند و به‌عبارت دیگر، مانند این است که به‌جای یک رتبه‌ی سهمیه آزاد پذیرش می‌شوند، به همین دلیل ابتدائاً می‌بایست برای کانون مربوطه این اطمینان از صحت مدارک ابرازی حاصل شود و سپس مراحل بعدی ثبت‌نام انجام شود.

برهمین اساس اصل گواهی ایثارگری صادر شده از مرجع صالح می بایست به کانون مربوطه تحویل داده شود و درواقع تأیید نهایی واجد شرایط بودن ایثارگران نسبت به پذیرفته‌شدگان این سهمیه با هیأت مدیره هر کانون است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. سلام سوالم ازشما این است که بنده مدرک دانشگاهی را از دانشگاه مربوطههنوز نگرفتم وبابد روزشنبه از دانشگاه اقدام کنم بگیرم سوال اول اینکه آیا باتوجه به اینکه شنبه آخرین مهلت ثبتنام هست بنده پذیرش میشوم ؟سایت بسته نمیشود؟اگرکارت را الان خریداری کنم وهمه مراحل ثبتنام را الان انجام بدهم دررور شنبه برای اصلاح مدرک قابل ویرایش خواهد بود؟واصلا اخرین مهلت تا ساعت چند روزشنبه محاسبه میگردد ؟چون درسایت سنجش خواندم که ممکن است درساعات روزشنبه سایتوبساه شود . متشکرم ازپاسختان

  2. سلام استاد هوشیار خواهش میکنم شما جواب مارو بدید یا حداقل تحلیل کنید الان تکلیف ماهایی که ثبت نام کردیم برای کانون و نوع سهمیمون خدمت پدر در ارتش بوده چیه ؟ ستاد مشترک اجا میگه ماده توضیح داده که سه چهارم داوطلبی هست کانون وکلا به دنبال چه چیزی هست ؟ که براش احراز بشه !!!!!!خواهش میکنم پاسخ بدید ممنون از لطفتون

  3. سلام
    از دوستان اگه کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه لطفا … کانون آذربایجان اطلاعیه زده که قبولین سهمیه در مورخه … در کنار مدارک دگ که گفتن معرفی نامه از بنیاد ایثارگران و جانبازان استان بیارین، باید نامه از طرف کانون ببریم تا معرفی نامه بدن یا خودجوش هم بریم میدن معرفی نامه رو ؟

  4. باسلام.جناب هوشیار اگر واقعا انسان با انصافی باشید میتونید به طور غیر مستقیم جو رو به سمت افزایش ظرفیت ببرید….اگه….

  5. از جناب دکتر شهبازی سوالی داشتم که آیا درست است جنابعالی در حال فشار به عدم افرایش ظرفیت بر کانون هایی هستید که قصد افزایش ظرفیت دارن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا