گفت‌وگو با امیرحسین پورقربان، رتبه ۶ کانون وکلای آذربایجان شرقی در آزمون وکالت ۱۴۰۱ (پذیرش ۱۴۰۰)

گفت‌وگو با امیرحسین پورقربان، رتبه ۶

کانون وکلای آذربایجان شرقی در آزمون وکالت ۱۴۰۱ (پذیرش ۱۴۰۰)

لطفا قدری از سوابق تحصیلی و شغلی‌تان بگویید

امیرحسین پورقربان، متولد سال ۱۳۷۵و فارغ‌التصیل دانشگاه آزاد اسلامی واخد تبریز هستم. پس از فارغ‌التحصیلی عازم خدمت سربازی شدم و بعد از سربازی هم آماده شرکت در آزمون وکالت شدم. این اولین تجربه شرکت در آزمون وکالت برای من بود.

مطالعه آزمونی را از کی شروع کردید؟

مطالعه آزمونی خودرا پس از ازدواج در آذر ماه سال۱۴۰۰به صورت جدی آغاز کردم ولی قبل از آن در دوران خدمت سربازی کتب مرجع دکترین حقوقی را مطالعه می‌کردم حتی در پست‌های خدمت سربازی در فرصت‌های مناسب این کتب عالی را مطالعه می کردم و این باعث شد به‌ویژه در دروس کیفری پایه علمی‌ام تقویت شود.

برنامه مطالعه‌تان چطور بود؟

بنده ساعات خاصی برای مطالعه نداشتم که مثلا بگویم روزانه ۸ ساعت یا ۱۲ ساعت برای مطالعه داشتم، روزهایی بود که تا ۱۲ ساعت مطالعه می‌کردم و روزهایی بود که روزانه بیش از ۴ ساعت مطالعه نداشتم.

ولی اصل مهم این بود که هیچ وقت این مطالعه قطع نشود و باید به طور مستمر آن را ادامه داد. اعتقادم براین است که هر کس باید برای خود یک نظم مطالعاتی و جدول زمانی با توجه به خصوصیات و شرایط خود ایجاد کند.

خود من اول دچار آشفتگی بودم یک روز ۳ منبع آزمون را می خواندم روز بعد ۲ منابع درسی. بعدها با توجه به خصوصیات و شرایط زندگی خودم نظم و ساعت مطالعاتی خود را ایجاد کردم، ولی حتما اهداف مطالعاتی یک هفته ای باشد که به آن هدف برسید.

در مورد مکان مطالعه این که محیط مطالعه من یک محیط پر سر وصدا بود که روش من براى مقابله با آن استفاده از صداگیرهاى ایمنى بود که می‌توان آن را از ایمنى‌فروشى‌ها تهیه کرد حتى من براى مقابله با سرو صداى جلسه آزمون نیز از آن استفاده کردم.

تعویق‌های آزمون روی آمادگی شما چه اثری داشت؟

تغییر مکرر وقت آزمون درست است که کار برنامه ریزی را بامشکل مواجه کرد و اثرات خودرا داشت ولی در مورد من این توفیقی بود از جانب خدا که از این تغییر یک فرصت برای خودم ساختم و وقتی دربهمن ماه آزمون وکالت به تعویق افتاد من شروع به مطالعه ی منابع فقهی آزمون قضاوت کردم و توانستم در آن آزمون قبول شوم که در روحیه من خیلی موثر بود.

مسائلی مانند تصویب قانون تسهیل شما را دلسرد نکرد؟

اتفاقا تصویب این قانون باعث این شد که بنده مطالعاتم را با جدیت بیشتری انجام دهم و خواستار کسب رتبه ی برتر باشم تا برچسب وکیل طرح تسهیلی روی من نباشد.

این قانون به نظرم عمر بسیار کوتاهی خواهد داشت و به زودی همگان متوجه اثرات سوء آن خواهند شد.  پیشنهاد می‌کنم کانون وکلای هر استان با اختصاص امتیازات ویژه به نفرات برتر انگیزه مطالعه قوی را در داوطلبان سال‌های آینده ایجاد نمایند.

منابع مطالعه تان چه بود و چطور این منابع راانتخاب کردید؟

منابع مطالعاتی‌ام را از طریق مصاحبه های انجام شده در سایت اختبار انتخاب کردم و خوشحالم که از تجربیات نفرات برتر استفاده کردم. همچنین از هیچ موسسه و آزمون آزمایشی استفاده نکردم.

منابع مطالعه من:

حقوق  مدنی: ۲ جلدی توکلی + تست جرعه‌نوش
آیین دادرسی مدنی: فقط متن قانون با تطبیق قوانین خاص +تست کمالوند
حقوق تجارت: مختصر تجارت توکلی +تست قربانی
اصول فقه و متون فقه: با توجه به این که این دو درس باهم بودند فرصت مطالعه درس اصول فقه را پیدا نکردم و به جای آن متون فقه سینجلی را مطالعه کردم و از ۱۰ سوال ۷ سوال آن را پاسخ دادم ولی توصیه می کنم متن اصلی تحریرالوسیله خوانده شود.
حقوق جزای عمومی و اختصاصی: شرح آزمونی احمد غفوری+تست غفوری
آیین دادرسی کیفری: شرح آزمونی احمد غفوری +تست غفوری
حقوق اساسی: کتاب بهزاد رئیسی نافچی

توصیه‌تان به داوطلبین آزمون وکالت چیست؟

توصیه من این است که حتما مطالعه را با توکل به خدا بزرگ آغاز کنند و جز او از کسى در این راه مدد نخواهند (فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ)”آیه١٢٩ توبه

و این که به طور مستمر مطالعه کنند و مطالعه قطع نشود و توجه ویژه به قوانین خاص و آرا وحدت رویه نماید و همچنین تست ها مشکل را علامت زده و بار ها آن را مرور کنند وباز هم از یاد الله غافل نشده و دائم مناجات کنند

دیگر این که داوطلبان گرامى در طول مدت مطالعه استفاده از تلفن همراه و شبکه هاى اجتماعى را به حداقل برسانند و به هیچ‌وجه توجه به پیچ‌هاى غیر معتبر به اصطلاح حقوقى و مطالب آنها نکنند.

و حرف آخر؟

این موفقیت هرچند کوچک خود را از لطف خدای مهربان و آن دانای بی همتا دارم و آن را به همسر مهربان و فداکارم تقدیم می کنم. همچنین قدردان زحمات پدر و مادر خود و همچنین پدر و مادر همسرم و اساتید دانشگاهیم علی‌الخصوص خانم دکتر بهارک شاهد و جناب آقای صدیار عطالو هستم.

کارنامه امیرحسین پورقربان
کارنامه امیرحسین پورقربان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا