گزارش مشروح پنجاه و چهارمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز

گزارش مشروح پنجاه و چهارمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز

سه شنبه ۱۱ آذر۱۳۹۳

حذف شرط داشتن کارت پایان خدمت برای شرکت در آزمون کارآموزی وکالت مورد تصویب قرار نگرفت

 تصویب شد جشن استقلال کانون وکلا روز پنج شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ برگزار شود

دستور اعلام شده برای پنجاه و چهارمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز:

۱- پرونده های صدور

۲- پرونده های انتقال

۳- پرونده آقای علیرضا شادفر

۴- بررسی هزینه های اجرای همایش اسکودا و تعیین سقف هزینه

۵- هزینه حسابرسی

۶-  لزوم یا عدم لزوم داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای داوطلبین آزمون

۷- جشن استقلال

۸- تشکیل کمیسیون حمایت از وکلا

گزارش مشروح پنجاه و چهارمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز سه شنبه ۱۱ آذر۱۳۹۳

منبع: صفحه دکتر محمد رضا کامیار

نویسنده گزارش: ستاره فاضل مطلق

جلسه در ساعت ۹:۲۰ پس تلاوت آیاتی از قران کریم از سوی جناب آقای محمد نبی به صورت علنی و با حضور سرکار خانم میترا ضرابی و جناب آقایان محمدنبی، احمدی لاکلایه، حامد توسلی، دیوسالار، کاکا افشار، نجفی توانا، کامیار وارد نطق پیش از دستور شد.
آقای نجفی توانا: از حضور اکثر دوستان در مراسم ترحیم مرحوم کامران کاظمی که نشانی همراهی با کانون است تشکر می کنم.

آقای احمدی لاکلایه: با تشکر از ریاست کانون و هیات مدیره محترم درخصوص مراسم برگزار شده دیروز که در دادگاه کیفری استان بودم آقای عزیز محمدی درخصوص وکالت تسخیری مطالبی داشتند در واقع مدت مدیدی است که افرادی را برای وکالت های تسخیری در دادگاه کیفری استان، انقلاب، اطفال معرفی کرده ایم اما حدود دو سال از این لیست می گذرد و برخی همکاران یا در مسافرت هستند و یا دیگر نمی توانند در حال حاضر همکاری کنند بهتر است فراخوانی باشد تا دوستان علاقمند همکاری کنند.

آقای نجفی توانا: فراخوان بدهیم تعداد متقاضیان را ببینیم و با توجه به سابقه و طبقه بندی ایشان را برای کمیسیون تسخیری معرفی کنیم.

آقای محمدنبی: در کمیسیون تسخیری هماهنگی وجود ندارد و کار زیاد است. آقای سردارزاده رابط با کمیسیون است ما حدود روزانه ۵۰ نفر معرفی می کنیم در برخی موارد دادگاه ها خود مستقیم معرفی می کنند و به ما ابلاغ می دهند ما سیستم کار را تغییر دادیم و می خواهیم وکیل گزارش بدهد. وکلاء با سابقه بالای ۱۵ سال خیلی تسخیری دوست ندارند انجام دهند لذا آمدیم گفتیم زیر ۱۵ سال سابقه را معرفی کنیم و اینکه فراخوان بدهیم مشکل ما این است با قوه قضائیه که دیناری به ما ندادند درحالیکه ۲۵۰.۰۰۰ تومان باید بدهند. کار در کمیسیون تسخیری دارد خوب انجام می شود. مثلاً گفتیم نامه تقاضای وکیل تسخیری را پست نکنید به کانون فاکس کنید تا همان روز بدست ما برسد و حداکثر ظرف ۲ روز کار اداری آن انجام شود نه اینکه نامه از طریق پست ۲۰ روز بعد برسد و نهایتاً ۴۵ روز طول بکشد.

آقای حامدتوسلی: گاهی اوقات مصوبات هیات مدیره در همایش ها دقیق اجرا نمی شود. مصوبه ما این بود که مراسمی برای مرحوم کامران کاظمی، حسن خانی و مختاری گرفته شود. آقای کاظمی افکار فراجناحی داشت و به طور متقابل همه گروه ها برای ایشان سنگ تمام گذاشتند، آن روز جلسه درخصوص ۳ نفر بود (مرحوم حسن خانی، مختاری، کاظمی) آنجا در مورد مرحوم حسن خانی و مختاری کم رنگ بود ولی انگار یک تشکل خاص متولی برنامه بود درحالی که متولی هیات مدیره بوده است.

آقای سردارزاده ساعت ۹:۳۰ وارد جلسه شدند.

آقای نجفی توانا: روح همکاری و حمیت حرفه ائی وجود دارد من حس نکردم گروه خاصی را چون شاید خیلی گرفتار بودم. من البته اعتقاد ندارم هیچکدام از تشکل ها چیزی را به نام خود مصادره کنند. چون این به نظرم باعث تخفیف آن تشکل می شود نقدی که به هیات مدیره وارد است اینکه باید عکسی از مرحوم حسن خانی و مختاری می گذاشتیم.

آقای مصباح ساعت ۹:۳۵ وارد شدند.

آقای سردارزاده: دوستان ما تسلیت گذاشتند یادداشت هم دادیم که پیام تسلیت انجمن وکلای آزاد قرائت شود تذکر هم دادم ولی قرائت نشد.

آقای حامد توسلی: همدردی تشکل ایران زمین هم خوانده نشد.

آقای نجفی توانا: ایرادات کوچکی وجود دارد.

آقای سمامی در ساعت ۹:۴۰ وارد شدند.

خانم ضرابی: تشکر می کنم و فکر می کنم برخوردها در مراسم از روی حسن نیت بوده است.

آقای مصباح: تشکر می کنم انتقاد اینکه درخصوص آقای حسن خانی موضوع کم رنگ بود ایشان از قضات بسیار شجاع بود آقای مختاری هم همینطور. و هم بعد از قضاوت که وکیل شدند ولی یادی از ایشان نشد و هیچ عکسی از این دو مرحوم در مجلس نبود آنروز هم آقای ساغر یغمائی فوت کرده بودند و اینکه خانواده مرحوم حسن خانی و مختاری دعوت نشده بودند. آقای حسن خانی چندین دوره عضو هیات مدیره بود.

آقای دیو سالار: واقعاً کسی نمی تواند خدمات ارزنده این دو قاضی بزرگ را فراموش کند من فردای روزی که مرگ ایشان اعلام شد خواستم که خبر فوت ایشان در سایت اعلام شود. مراسم مرحوم کاظمی بیشتر جنبه تبلیغاتی و گروهی داشت.

آقای نجفی توانا: تجربه ی خوبی شد که از این به بعد سالی ۲ بار بدون تبعیض برای همه ی مرحومین همکار مراسمی گرفته شود و در دفعات بعد اشکالات تکرار نشود.

آقای امینی در ساعت ۹:۴۵ وارد شدند.

آقای سمامی: تشکر از همه دوستان مراسم خوبی بود. داغ ما در مورد کامران داغی تازه بود ضمن احترام به آقای حسن خانی و مختاری می توانیم باز هم برنامه داشته باشیم کار خوب را هر وقت بکنیم خوب است و مراسم که برای دکتر کامران گرفتیم واقعاً در زندگی ما تاثیر داشته و اعصاب و روان ما را درگیر خود کرده. مطلب بعدی یکی از دوستان من ایمیلی بمن داد که رئیس کانون سردفتران در مصاحبه ای با ایسنا گفته که ما به جوانان مشاوره می دهیم، متن گزارش این است و رئیس کانون سردفتران در پاسخ به سوال خبرنگار می گوید: ما مشاوره می دهیم به مردم می توانند به دفترخانه ها مراجعه کنند. من این را محکوم می کنم.

آقای امینی: بنده نیز ضمن اینکه بر رفع تبعیض تاکید دارم ولی تشکیل این مراسم باشکوه نتیجه تفکر فراجناحی و احساس پاک همگان بود. هویت برگزارکنندگان نشان از غیرجناحی بودن داشته و موجب اتحاد و همدلی جامعه وکالت می شود. لذا امیدوارم به زودی شاهد یک مراسم یادبود در شان مرحوم مختاری و حسنخانی باشیم که زحمات فراوانی برای کانون وکلا متحمل شده بودند. به هر حال تقدیر و سپاس از رئیس و نواب محترم جناب زاهد پاشا، جناب کیخسروی، جناب شیوائی و سایر عزیزان ضروری است.

آقای محمدنبی: سپاسگزارم از زحمات و تذکراتی که داده شد. بحث مرحوم آقای حسن خانی و مرحوم آقای مختاری که آقای دیو سالار یادآوری کردند حالا هم دیر نشده یا به پیشنهاد آقای امینی ۳ هفته دیگر مجلس بگیریم یا ۶ ماه دیگر. من یادداشت آقای سردارزاده را ندیدم. فیلمی هم که درست شده بود قسمت هائی که اشخاص به دنبال برجسته کردن خود بودند گفتم حذف شود و الان در مورد هر کدام از همکاران که فوت می شود دسته گلی به مراسم آن مرحوم از طرف کانون ارسال می کنیم.

آقای کامیار: من چون ۵۰ دقیقه از نطق پیش از دستور گذشته از قرائت گزارش آماری از فعالیت ۶ ماهه هیات مدیره که ۵ جلسه است برای قرار گرفتن در دستور جلسه به تاخیر می افتد منصرف می شوم.

آقای نجفی توانا: نه لطفا بخوانید.

آقای کامیار: اولین جلسه هیات مدیره با چهار روز تاخیر در ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ تشکیل شد و تا روز سی ام مهر ۹۳ که شش ماه از فعالیت دوره ۲۸ هیات مدیره می گذرد هیات مدیره ۴۵ جلسه تشکیل داده است و مجموعا در طول شش ماه اول در ۴۵ جلسه خود ۱۹۸ ساعت به گفت و گو پرداخته است که بطور متوسط زمان هر یک از جلسات ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه بوده است. طولانی ترین جلسات هیات مدیره در شش ماهه اول جلسه ۲۸ ام با ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان و جلسه ۱۸ با ۵ ساعت و ۴۰ دقیقه و کوتاهترین جلسات نیز جلسه ۴۴ ام با ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و جلسه ۱۱ با ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان بود. جلسات حسب معمول به جز دو جلسه که ساعت ۸ و ۸:۳۰ تشکیل شد در ساعت ۹ برگزار می گردد. در طول شش ماه اول ۷ جلسه راس ساعت مقرر و بدون تاخیر آغاز شد ۳۵ جلسه با تاخیر و ۳ جلسه نیز به دلیل حصول حدنصاب لازم زودتر از ساعت مقرر تشکیل شد. حداکثر زمان تاخیر در آغاز جلسات ۲۵ دقیقه و میزان تاخیر در آغاز جلسات به طور متوسط ۱۲ دقیقه در هر جلسه بوده است میزان تاخیر در برگزاری ۲۲ جلسه اول به طور متوسط ۱۰ دقیقه در هر جلسه بوده است و برای ۲۳ جلسه بعدی ۱۴ دقیقه بوده است. در ۴۵ جلسه اول جمعا ۱۱۸ مصوبه به تصویب هیات مدیره رسیده است که به دو گروه مصوبات دایمی و جاری قابل تقسیم است. مصوباتی که تا اتخاذ تصمیمی جایگزین یا اتخاذ تصمیم مغایر باید به طور دایم در کانون اجرا شود این مصوبات ۶۱ مورد بوده است و بقیه ۵۷ مصوبه جزء مصوبات جاری است که در مدت زمان معین اجرا و سپس مختومه می شوند. از جمله ۵۷ مصوبه جاری تا امروز ۳۲ مصوبه اجرا و مختومه گردیده است و سه مصوبه با وجود انقضای زمان اجرا نشده است سایر مصوبات ۲۲ مورد است و در حال اجرا می باشد. میزان نظم اعضای هیات مدیره در این جلسات نیز با آمار قابل ارزیابی است. تمامی غیبت ها موجه و به دلایل متعدد ازقبیل کسالت، درمان، سفرهای کاری، فوت بستگان و محاکمه همزمان بوده است. از میان اعضای اصلی و علی البدل آقایان حامدتوسلی و کامیار بدون غیبت و آقای دکتر نجفی توانا با یک جلسه غیبت منظم ترین اعضا و آقایان کریمی با ۲۴ جلسه غیبت از ۴۵ جلسه که بیشتر به علت عارضه قلبی ایشان بوده است و اقای جندقی با ۲۳ جلسه غیبت بیشترین غیبت را داشتند. پس از ایشان آقایان مالکی، شهبازی نیا و کاکاافشار ۱۱ جلسه و آقایان علیزاده طباطبائی، احمدی، لاکلایه و دیو سالار ۹ جلسه، خانم ضرابی ۸ جلسه، آقای سردارزاده ۴ جلسه و آقایان مصباح ، محمدنبی و سمامی ۲ جلسه غایب بوده اند. ضمنا آقای حامد توسلی بدون هرگونه تاخیر در ورود یا تعجیل در خروج منظم ترین عضو هیات مدیره بوده اند.

آقای دیوسالار: من برای معالجه به مسافرت رفتم و اعلام قبلی به ریاست و گواهی پزشکی آن را هم دارم.

آقای نجفی توانا: لطفا برای جلسه هفت اسفند مصوبات هیات مدیره هم آماده شود.

آقای کامیار: تذکراً همکارانی که در ماموریت بودند در غیبت نیامده است اگر ریاست بگویند می نویسم که تمامی غیبت ها موجه اند.

آقای نجفی توانا : نمی گویم همه غیبت ها موجه اند.

آقای دیو سالار: من نمی خواهم دفاع از غیبت ها کنم غیبت ها را قبول دارم از زحمات دکتر کامیار متشکرم ولی این گزارش برخلاف اسمش بیشتر به جدول حضور و غیاب شبیه است تا آمار فعالیت ۶ ماهه هیات مدیره، دکتر کامیار به آمار غیبت ها اکتفا کرده اند و به مسائل دیگه توجه نشده است و اگر می خواهید فقط جدول حضور و غیاب باشد عنوانش عوض شود.

آقای امینی: دکتر کامیار در آمار اشتباه نکرده اند ولی معاذیر را عنوان کنیم. ۱۸ تا جا بگذاریم آخر گزارش هر کس نظرش را در مورد غیبت بنویسد.

آقای نجفی توانا: ما باید احساس مسئولیت را در دوستان بیدار کنیم. اگر کسی به من رای داده است منت بر گردن من است. اگر نمی توانیم باید برویم ما شرایط حساسی داریم وقتی آقایان در جلسه هستند پربارتر است از دوستان خواهش می کنم به رفقایمان بگویند بیایند حضور داشته باشند حضورشان ذی قیمت است. باید بیایند لذا عدم حضورها باید منعکس شود.

آقای سمامی: در مورد خودم من ۲ دو جلسه برای امتحان دانشگاه که در مقطع دکترا تحصیل می کنم غیبت کردم .

آقای سردارزاده: من صریح الهجه هستم احساسی دارم و به علت رفاقت و دوستی در جلسه حاضر می شوم و حتی کارهای وکالتی و خانوادگی را رها کرده و اولویتم شرکت در جلسه بوده، ۴ جلسه غیبت ۲ جلسه برای محاکمه بوده است و ۲ جلسه هم از قبل اعلام شده که تشکیل نمی شود و من تدارک سفر داده بودم.

آقای کامیار: از ماموریت ها بی خبرم هر که را اطلاع داشتم را غیبت محسوب نکردم.

در ساعت ۱۰:۳۵ صورتجلسه جلسه ۵۳ ام به وسیله آقای کامیار قرائت گردید و جلسه در ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه به علت رسیدگی به پرونده های صدور و انتقال غیرعلنی گردید.

ساعت ١٣ جلسه مجددا علنی شد و راجع به هزینه حسابرسی چهار ساله کانون برداخت ٣٠٠ میلیون ریال به حسابرس اقای صالحی تصویب شد.

سپس دستور حذف کارت بایان خدمت از شرایط شرکت ذکور در آزمون کارآموزی طرح شد.

خانم ضرابی: پسران بعداز سربازی با آمادگی کمتری ناشی ازدو سال دوری از محیط درس در آزمون شرکت می کنند و این تبعیض آمیز است، چون دختران بلافاصله در آزمون شرکت می کنند. پیشنهاد ما این است که حق شرکت داشته باشند و در صورت قبولی نوبتشان محفوظ باشد و بعد از اتمام سربازی پروانه کارآموزی برایشان صادر شود.

دکترامینی: قانونگذار هیچ جا پایان خدمت را نگفته و اصولا پسرها و دخترها تا سن ٢٣ سالگی مشغول تحصیلند و اگر وکالت زود است چرا برای دختران پروانه صادر می شود؟

مصباح: قانون اجازه وکالت برای زیر ٢۵ سال را ممنوع کرده کار وکالت پر مسوولیت است و نباید دست جوان و کم تجربه داد.

آقای کامیار: در قانون روشن بودن وضع نظام وظیفه آمده نه اتمام آن به علاوه اجازه وکالت مورد نظر قانون پروانه کارآموزی نیست زیرا در دوره کارآموزی تحت سرپرستی وکیل است نه مستقل لذا منع قانونی ندارد.

آقای سمامی: زمان صدور پروانه برای پسران مشمول به مشکل برمی خوریم.

دکتر نجفی توانا: آزمون برای دادن پروانه است با چه مجوزی می توانیم بعد از قبولی پسران پروانه کارآموزی برایشان صادر نکنیم؟

رای گیری و با ۵ رای موافق پیشنهاد رد شد.

سپس در مورد برگزاری جشن استقلال هیات مدیره تصویب کرد جشن روز پنج شنبه ٧ اسفند برگزار شود.

جلسه ساعت ۱۳:۲۰ تمام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا