گزارش سی و سومین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز

گزارش مشروح و اهم مصوبات سی و سومین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز

سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

منبع: صفحه دکتر محمد رضا کامیار

نویسنده گزارش مشروح: رضا برقی

اهم مصوبات سی و سومین جلسه هیات مدیره کانون مرکز سه شنبه ١٨شهریور ۱۳۹۳

١- در هفته دفاع مقدس همایش تجلیل از ایثارگران کانون مرکز برگزار شود آقایان فرض پور شهبازی نیا و کامیار به عنوان اعضای کمیته اجرایی تعیین می شوند

٢- اعضای کمیته اختبار برای اختبار مهر ماه کانون مرکز تعیین شدند

٣- به جای ارسال سوالات پیشنهادی به اسکودا جهت استفاده در آزمون پذیرش کاراموزان سال ٩٣ چند نفر به عنوان طراح سوال در زمان مناسب تعیین و معرفی شوند.

گزارش مشروح سی و سومین جلسه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

جلسه در محل کانون با حضور خانم میترا ضرابی و آقایان نجفی توانا، محمدنبی، مصباح، کامیار، فرض پور ماچیانی، حامدتوسلی، کاکای افشار، سردار زاده و احمدی لاکلایه در ساعت ۹:۲۰ تشکیل گردید.

نطق پیش از دستور با صحبت های آقای کامیار آغاز گردید: بسم الله الرحمن الرحیم یکی از مسائلی که باید در مورد دستورات جلسه هیات مدیره مورد توجه قرار گیرد دقت کافی در تنظیم آن می باشد. اتفاق افتاده که موضوعی در دستور قرار گرفته اما قبلاً توسط هیات مدیره سابق یا فعلی راجع به آن ساعت ها بحث و نهایتا تصمیم گیری هم شده است. وقت هیات مدیره نباید این چنین مصروف شود.

آقای مصباح: می توانید مثالی بزنید؟

آقای کامیار: بله! مثلاً درمورد وکالت اتفاقی قبلاً بحث و اتخاذ تصمیم شده بود که مجدداً در جلسات قبلی مطرح شد و یا مسائل مشابه دیگر. این مسئله نشان دهنده این است که هیچ فهرستی از مصوبات و استدلالات پیرامون موضوعات مطروحه در جلسات هیات مدیره وجود نداشته و ما متکی به حافظه همکاران و دوستان هستیم که این امر برای کانون وکلا پسندیده نیست. همچنین راجع به طرز نگارش دستور جلسه که باید موضوعات معلوم و معین باشد به طور مثال دردستور جلسه امروز ذکر شده است: ۱-تعیین اعضاء هیأت اختبار ۲- کمیسیون صندوق حمایت وکلا.

آقای مصباح: بنده قبلا گوشزد کرده بودم که کلمه تشکیل در خصوص بند ۲ ذکر شود. آقای محمدنبی: آقای دکتر کامیار خودتان در جریان بودید که منظور تصمیم گیری در خصوص تشکیل این کمیسیون است.

آقای کامیار : بله بنده مطلع هستم اما آیا سایر همکاران هم در خارج از هیات مدیره اطلاع دارند؟ این موضوع نباید موجب دلخوری شود اگر ما از خودمان انتقاد نکنیم دیگران به نحو بدتری این کار را خواهند کرد. موضوع بعدی راجع به نشر تصمیمات جاری هیات مدیره است. قابل ذکر است که هیات مدیره دو نوع تصمیم اتخاذ مینماید: ۱-موقتی ۲-دائمی، به نظر می‌رسد تصمیمات دائمی می بایست منتشر شود و در اختیار همکاران قرار بگیرد این امر علاوه بر اطلاع رسانی موجب می شود اگر هیات مدیره بخواهد تصمیم جدیدی اتخاذ نماید از مصوبات ادوار گذشته با جزئیات آن آگاه باشد.

آقای فرض پور: مطلب آقای کامیار در خصوص آگاهی نسبت به سوابق تصمیمات متخذه هیات مدیره صحیح است در مجلس شورای اسلامی پس از طی دوره سوم یا چهارم همین نقیصه احساس شد برخی اوقات لوایح از دولت می آمد و یا طرحی که ۱۵ نفر از نمایندگان امضاء کرده بودند و راجع به آن کلی بحث شده بود و یا حتی کلیات آن هم مصوب شده و ارجاع به کمیسیون هم شده بود متوجه می شدند در این خصوص قبلاً بحث شده و مصوبه‌ای هم وجود دارد بنا بر این کمیته‌ای به نام تطبیق قوانین تشکیل شد که تمامی لوایح و طرح ها را قبل از ارجاع در دستور جلسه بررسی می نمود و اگر در آن زمینه مصوبه‌ای وجود داشت گوشزد می نمود ما می توانیم از این سیستم در کانون بهره ببریم.

مطلب بعدی در مورد تشکیل جلسات تشکل ها در کانون و استفاده از سالن می باشد که مقرر شد اگر هر تشکلی بخواهد برنامه در کانون برقرارکند باید هزینه آنرا پرداخت نماید که مصوب شد ۴۰۰ هزار تومان باشد اما مسئله این است جلساتی که از این طریق برگزار می شود اغلب در جهت ارتقاء وکلا و کارآموزان می باشد که این امر بسیار مفید است و همچنین در لایحه استقلال کانون وکلا مصوب ۱۳۳۳ پیش بینی شده است که ارتقاء سطح وکلا تکلیف کانون است بنا بر این تشکل ها بیان می‌کنند که در کنار کانون این کار را انجام می دهند و تقاضا دارند که هیات مدیره در تصمیم خود تجدید نظر کند و برای این گونه جلسات هزینه ای نگیرد ولی در خصوص جلسات نزدیک به انتخابات که موضوع متفاوتی دارد هزینه اخذ شود.

دکتر شهبازی نیا درساعت ۹:۴۰ وارد جلسه شدند.

جلسه در ساعت ۹:۳۵ غیر علنی و مجدداً در ساعت ۱۱:۴۰ علنی گردید.

آقای نجفی توانا: پیرو نامه واصله تقاضا شده در هفته دفاع مقدس همایشی در خصوص حماسه آفرینان دفاع مقدس با حضور اعضاء هیات مدیره و ارباب رسانه برگزار شود.

شهبازی نیا: بنده توفیق حضور در جبهه را نداشته ام و وقتی این عزیزیان را می بینم که دست یا پای خود را از دست داده اند ناراحت می شوم. این بحث ابعاد ملی دارد و این عزیزان حتی در کشورهای دیگر مورد تقدیر قرار می گیرند مثلاً در کشور روسیه بعد از جنگ جهانی همه ساله از سربازان شرکت کننده در جنگ تقدیر میشود بنا بر این پیشنهاد می شود به این عزیزان تاحد ممکن کمک شود.

آقای فرض پور: پیشنهاد می کنم همایش مذکور توسط کانون برگزار شود

آقای کامیار: برداشت من از این نامه این است که تقاضا شده کانون همایشی در این خصوص با تقدیر از ایثارگران برگزار کند اگر این چنین است باید هیات مدیره آن را مصوب کند اما اگر تشکلی می خواهد برگزار کند نیازی به تصویب ندارد. ما باید به این تقاضا به عنوان یک برگ برنده برای هیات مدیره بنگریم زیرا برگزاری چنین مراسمی از سوی کانون پاسخی است به آنان که می گویند کانون معاند است و با ایثارگران خوش رویی ندارد.

آقای نجفی توانا: دوستانی که موافق هستند کانون این همایش را برگزار کند زمان آن را هم که از ۳۰ شهریور تا۶ مهر می باشد مدنظر قرار دهند.

سپس به رای گیری گذاشته شد و به اتفاق آراء مصوب شد.

آقای کامیار: لطفاً هیات اجرایی نیز تعیین شود.

آقای نجفی توانا: آقایان شهبازی نیا، فرض پور و کامیار معرفی می شوند. ضمناً حداقل هزینه را در نظر داشته باشید.

آقای کامیار: به نظر پیشنهاد آقای شهبازی نیا بر عکس بود.

دستور جلسه توسط آقای نجفی توانا قرائت گردید: طبق نامه واصله از صندوق حمایت تقاضا شده کمیسیونی در کانون برای همین امر تشکیل گردد.
آقای کامیار: باتوجه به وجود کمیسیون حمایت در کانون می توانیم این را هم بخشی از کمیسیون حمایت بدانیم و به طور خاص و جزئی لازم نیست کمیسیون تشکیل شود.

آقای سردارزاده: بنده هم با این نظر موافق هستم.

آقای فرض پور: به نظر هم اسم بودن با کمیسیون حمایت موجب لوث شدن آن می شود.

آقای نجفی توانا: پیشنهاد می شود نام کمیسیون وام بشود وام و بازنشستگی که شامل هر دو موضوع بشود و نیازی به تشکیل کمیسیون جدید نباشد.

آقای حامد توسلی: به نظر نیازی به تغییر نام کمیسیون نباشد چون نامه چیز دیگری تقاضا نموده.

سپس به رای گذاشته شد و مقرر گردید کمیسیون جدیدی تشکیل نشود اما نام کمیسیون وام به کمیسیون وام و بازنشستگی تغییر یافته و در صورت نیاز تعداد افراد آن افزایش یابد.

دستور جلسه بعدی نیز توسط آقای نجفی توانا قرائت گردید: تعیین اعضاء هیأت اختبار.

بعد از پیشنهاد اسامی مختلف آقای دکتر کامیار اذعان داشتند: با توجه به کثرت وکلا اسامی تکراری حذف شود.

آقای فرض پور: برای تعیین اعضاء هیأت اختبار قانون نانوشته وجود دارد این که حتماً وکیل باشند و آن هم حرفه ای اگر استاد هم باشند که چه بهتر نورعلی نور است. ضمنا اشخاصی که چندمرتبه تجربه امتحان گرفتن را دارند بهتر از اشخاص تازه کار هستند.

آقای نجفی توانا: با آقای مصباح هماهنگ شده ۱۰۰ نفر از وکلای معمر، صلاحیت دار و حرفه‌ای که تکراری نبوده و به دنبال کاندیداتوری هم نباشند و ترجیحا از اعضا هیات مدیره نیز نباشند را معرفی نماییم تا در هر دوره آقای مصباح ۱۵ نفر از این گروه را انتخاب و معرفی نمایند تا نفرات به صورت گردشی حضور داشته باشند. ضمناً افراد جدید می آیند کار می کنند تجربه کسب می کنند. من جلسه می گذارم و همه این عزیزان را دعوت و توجیه می کنم.
در خصوص درس حقوق ثبت آقای سردارزاده بیان داشتند: کانون البرز از سردفتران اسناد رسمی استفاده می کند.

درنهایت پس از پیشنهاد افراد واجد صلاحیت و بحث پیرامون آن مصوب شد اشخاص ذیل به عنوان هیات اختبار معرفی گردند:

درس حقوق مدنی: آقایان امیر حسین آبادی، پیرهادی، جاویدتاش و به پیشنهاد آقای امینی در صورت عدم حضور آقای حسین آبادی آقای ایزانلو جانشین ایشان شود.
درس حقوق آیین دادرسی مدنی: آقایان علیرضا آذربایجانی، پر استاد، حسن محسنی و مجید غمامی.
درس حقوق جزا: آقایان دکتر نیاز پور، جلیل امیدی و درویش.
درس حقوق آیین دادرسی کیفری: آقایان علی اصغر مهابادی، دکتر خالقی و محمد علی بابایی.
درس حقوق تجارت: خانم لعیا جنیدی، آقایان دکتر زرکلام و دکتر حسن زاده.

آقای کاکای افشار ۱۲:۱۰ از جلسه خارج شد.

آقای مالکی ۱۲:۲۶ وارد جلسه شد.

جلسه در ساعت ۱۲:۳۰ مجداد غیر علنی شد و در ساعت ۱۴:۳۰ جلسه خاتمه یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا