کمیسیون بهداشت مجلس لایحه عضویت ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان را رد کرد

ایران از سال 1397 عضو آژانس بین المللی تحقیقات سرطان است

پایگاه خبری اختبار- مرکز پژوهش های مجلس با انتشار نظر کارشناسی، لایحه عضویت ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان را رد کرد.

به گزارش اختبار با وجود عضویت دائم ایران در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان از سال ۱۳۹۷، روز گذشته سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از رد لایحه عضویت ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در این کمیسیون خبر داد.

عضویت ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان از سال ۹۷

عضویت دائم ایران در این آژانس به عنوان بیست و ششمین کشور جهان و سومین کشور آسیایی، پس از رای گیری اعضای شورای حکام آژانس در ۱۷ می ۲۰۱۸ / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ به موجب امضای اولیه بدون تصویب مجلس به تصویب آژانس رسید.

مدال افتخار آژانس بین‌المللی برای معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت

 همچنین دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و نماینده ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان موفق به کسب مدال افتخار آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) در مقر آژانس بین المللی تحقیقات سرطان شده است.

طرحی به منظور کاهش گسترش سرطان

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در سال ۱۹۶۵ به عنوان سازمان تخصصی برای اجرای طرحی به منظور کاهش گسترش سرطان، تأسیس شده است. مقر آن شهر لیون فرانسه است و در حال حاضر ۲۶ کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، آمریکا، استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، کانادا، دانمارک، فنلاند، هلند، ایرلند، ژاپن، مراکش، نروژ، قطر، کره، روسیه، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، آرژانتین و ایران عضو دائم آن هستند.

ارتقای همکاری های بین المللی پیرامون تحقیقات سرطان

آژانس مذکور نهاد تخصصی سرطان سازمان بهداشت جهانی است که هدف آن ارتقای همکاری های بین المللی پیرامون تحقیقات سرطان است. فعالیت های آژانس عمدتاً از طریق حق عضویت قانونی کشورهای عضو آن تأمین مالی می شود، ولی نهادهای دولتی و غیردولتی هم به طور داوطلبانه به آن کمک می کنند.

ارتقای همکاری های بین المللی پیرامون تحقیقات سرطان به عنوان مأموریت آژانس و تخصص در هماهنگی تحقیقات بین کشورها و سازمان ها به عنوان ویژگی قابل توجه آن ذکر شده است. پیش از عضویت ایران در آژانس، این نهاد در پروژه های مختلف با ایران همکاری داشته است.

گزارش مرکز پژوهش های مجلس

گزارش مرکز پژوهش های مجلس را در خصوص چرایی رد این لایحه را در فایل زیر ملاحظه کنید:

اظهارنظر کارشناسی درباره لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا