کلید سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۶

کلید سؤالات آزمون دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۶ منتشر شد

پایگاه خبری اختبار- پیرو اطلاعیه روز گذشته (۷ اسفند) سایت سازمان سنجش آموزش کشور، تصویر پاسخنامه و کلید نهایی آزمون دکتری ۹۶ در سایت این سازمان انتشار یافت.

داوطلبان در صورت معترض بودن به پاسخنامه این آزمون، می توانند حداکثر تا تاریخ ۹۵/۱۲/۱۶ با مراجعه به سیستم پاسخگویی اینترنتی، نسبت به تکمیل فرم «اعتراض به کلید سوالات آزمون» اقدام نمایید. لازم به ذکر است نظرات داوطلبان فقط از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی و فرم مذکور دریافت خواهد شد و به موارد ارسالی از طرق دیگر و پس از تاریخ اعلام شده، به هیچ عنوان رسیدگی نخواهد شد.

صفحه اختصاصی آزمون دکتری ۹۶

برای دریافت کلید سؤالات دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی (مشترک همه رشته های علوم انسانی) کلیک کنید

برای دریافت کلید سؤالات گرایش های رشته حقوق در آزمون دکتری ۹۶ کلیک کنید

همچنین؛

برای دفترچه های آزمون دکتری ۹۶، روی لینک مربوطه کلیک کنید

دفترچه سؤالات دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی (مشترک همه رشته های علوم انسانی) آزمون دکتری ۹۶

دفترچه سؤالات رشتۀ الهیات – فقه و مبانی حقوق اسلامی آزمون دکتری ۹۶

دفترچه سؤالات حقوق نفت و گاز آزمون دکتری ۹۶

دفترچه سؤالات حقوق خصوصی آزمون دکتری ۹۶

دفترچه سؤالات حقوق جزا و جرم شناسی آزمون دکتری ۹۶

دفترچه سؤالات حقوق عمومی آزمون دکتری ۹۶

دفترچه سؤالات حقوق بین الملل عمومی آزمون دکتری ۹۶

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. امروز اخرین مهلت اعتراض
    مطابق استانداردهای جهانی آزمونی که ۵درصد از سوالات آن ایراد داشته باشد باطل اعلام می گردد. در این آزمون بیش از ۲۰درصد سوالات و پاسخ ها دارای مشکل بودند.
    داوطلبان دکتری حقوق خصوصی ۱۳۹۶ لطفا اعتراض خود را به کلید عجیب منتشر شده از سوی سازمان سنجش در سایت این سازمان ثبت نمایید و اجازه ندهید تا بدیهی ترین مسایل حقوقی نادیده انگاشته شده، رویه غلطی ایجاد گردد امید است که این اشتباهات بعضا خلاف نص صریح قانون، تایپی اعلام شود.
    بازنشر نمایید.
    متون فقه:
    سوال۱۸
    در کلید گزینه ای پاسخ اعلام شده که لایجوز را به (لازم الوفا) نیست معنا نموده در حالی که معنای لایجوز (جایز نیست) می باشد.
    ترجمه مباحث حقوقی شرح لمعه / ص ۱۹۶/ دکتر اسدالله لطفی

    سوال ۲۳
    گزینه یک پاسخ اعلام شده در حالی که عوض قرارگرفتن ثمن یا عدم آن ملازمه دارد با تنفیذ یا عدم تنفیذ مالک لذا مراد از (مطلقا) در عبارت می تواند هر دو باشد بلکه عدم تفیذ یا تنفیذ مالک به دلیل اینکه مقدمه ای برای عوض قرار گرفتن ثمن است ارجح می باشد.
    ترجمه مباحث حقوقی شرح لمعه/ ص ۷۲/ دکتر اسدالله لطفی

    سوال۲۸
    مستعیر امین است و تنها در صورت تعدی و تفریط ضامن است لذا قبل از رهن راهن مستعیر بوده و ضامن نیست پس از رهن نیز معیر حق رجوع به مستعیر که در فرض سوال راهن مال مورد ودیعه هست را ندارد لذا چگونه می تواند ضمانتی وجود داشته باشد!
    مباحث حقوقی شرح لمعه/ ص ۱۸۸/ دکتر اسدالله لطفی

    سوال ۳۲
    اهلیت بایع درخصوص فروش ملک خود اگر قبول در ایران واقع شود مطابق قوانین ایران پذیرفته می شود چرا که قرارداد در ایران منعقد شده است و صحت یا عدم صحت آن بر اساس قوانین ایران بررسی خواهد شد.
    قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی/ ص ۳۰/ دکتر ناصر کاتوزیان

    سوال ۳۴
    طبق ماده ۲۳۴ شرط نتیجه آن است که تحقق امری در خارج شرط شود و شرط فعل آن است که اقدام یا عدم اقدام به فعلی بر یکی از متعاملین یا بر شخص خارجی شرط شود . موجب تعجب است که پاسخ اعلام شده خلاف نص صریح ماده است.
    قانون مدنی/ ماده ۲۳۴

    سوال ۳۵
    طبق ماده ۵۱۴ این معامله صحیح است زیرا شرکت برای انجام امر معینی اجیر شده است و مال الاجاره نیز به ازای هر متر معین است. صرف نظر از قانون عرف نیز در این خصوص صراحت دارد.
    قانون مدنی/ ماده۵۱۴

    سوال ۳۶
    عقد ودیعه صحیح و غیر نافذ می باشد و دلیلی بر بطلان آن وجود ندارد.

    سوال ۳۷
    براساس اصل تاخر حادث ، به زیر آب رفتن ویلا پس از وقوع معامله فرض شده و حکم به صحت عقد می گردد و دلیلی بر بطلان قرارداد که به عنوان پاسخ صحیح اعلام شده وجود ندارد.
    وحدت ملاک ماده ۸۳۷ قانون مدنی

    سوال ۳۸
    پاسخ اعلام شده در کلید مخالف نص صریح ماده ۱۹۴قانون مدنی می باشد. همان طور که دکتر کاتوزیان بیان می کنند که اگر درباره موضوع عقد سوتفاهم رخ دهد عقدی که یک طرف به آن رضایت می دهد همان نیست که دیگری اراده می کند. جواب صحیح بطلان عقد می باشد.

    سوال ۴۱
    استرداد عوضین حتی در صورت تلف از ارکان اقاله می باشد. موجب تعجب است که پاسخ اعلامی استرداد عوضین را لازم نمی داند.
    قانون مدنی/ ماده ۲۸۶

    سوال۴۲
    پاسخ اعلامی مخالف نص صریح ماده ۲۹۲ بند۱ می باشد. فرض سوال عینا در کتاب قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی ذیل همین ماده به عنوان مثالی از تبدیل تعهد قید شده است.( تبدیل دین مربوط به دادن گندم به پول)
    قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی/ ۲۴۷/ دکتر ناصر کاتوزیان

    سوال ۴۵
    بدون توجه به نص صریح ماده ۲۱۷ قانون مدنی که در گزینه ۴ ذکر شده و مخالف نص ماده ۱۹۰ قانون مدنی گزینه یک به عنوان پاسخ اعلام شده است.
    قانون مدنی/ ماده ۲۱۷

    سوال۵۳
    با عروض سفاهت عقد ودیعه منحل شده لذا مال نزد امین، امانت شرعی می شود و او را مکلف می کند که مورد امانت را به کسی که حق تصرف دارد بدهد و منتظر مطالبه نماند.
    درس هایی از عقود معین/ جلد یک ص ۲۰/ دکتر ناصر کاتوزیان

    سوال ۵۴
    در فرض سوال مانعی در نفوذ ضمانت از پرداخت نفقه اقارب وجود ندارد: موضوع ضمان دینی است قابل مطالبه جز اینکه احتمال دارد دگرگون شدن شرایط مانع از تحقق آن شود و این امکان منافاتی با وجود کنونی سبب دین ندارد. لذا پاسخ صحیح گزینه ۲ می باشد.
    دررسهایی از عقود معین/ جلد۲ص ۱۳۴/ دکتر ناصر کاتوزیان

    سوال ۵۸
    طرف ایرانی با اضافه نمودن شرطی به ایجاب طرف چینی در واقع ایجاب تازه ای کرده است که نیاز به قبول دارد و فروشنده چینی با ارسال کالا طبق ماده ۱۹۳ عملا این ایجاب جدید را قبول نموده است و از آنجا که محل انعقاد عقد محلی که قبول در آنجا صورت می گیرد لذا گزینه ۳ پاسخ صحیح می باشد.
    دوره مقدماتی حقوق مدنی- اعمال حقوقی/ ص ۷۸/ دکتر ناصرکاتوزیان

    حقوق تجارت
    سوال ۶۲
    طبق ماده ۲۴۹ قانون تجارت دارنده تنها در صورت عدم تادیه و اعتراض می تواند به سایر مسئولین سند تجاری مراجعه نماید پس در این نوع از ضمانت التزام به تادیه معلق بر عدم تادیه وجه سند در سررسید است. گزینه ۳که به عنوان پاسخ اعلام شده اصلا نمی تواند به عنوان ماهیت باشد بلکه خود موضوع است.
    قانون تجارت/ ماده ۲۴۹

    سوال۷۵
    پاسخ اعلام شده خلاف نص صریح ماده ۱۵۸لایحه اصلاحی قانون تجارت است که تادیه مبلغ اسمی را به یکی از طرق آورده نقدی یا تبدیل مطالبات می داند و نه ترکیبی از آن دو!
    لایحه اصلاحی قانون تجارت / ماده ۱۵۸

    سوال۷۷
    ماده ۱۱ قانون صدور چک بیان می کند کسی که چک پس از برگشت از بانک به وی منتقل گردیده حق شکایت کیفری نخواهد داشت بنبراین بدیهی است حق انتقال چک به عنوان سند تجاری بعد از صدور گواهی عدم پرداخت نیز وجود دارد اگرچه قابل تعقیب کیفری نخواهد بود. پاسخ صحیح گزینه ۲ می باشد.
    قانون صدور چک/ ماده ۱۱

    سوال ۸۳
    ماده ۴۲۲قانون تجارت بیان می کند هر گاه تاجر ورشکسته فته طلبی داده یا براتی صادر کرده که قبول نشده یا براتی را قبولی نوشته سایر اشخاصی که مسئول تادیه وجه فته طلب یا برات می باشند باید…. تادیه آن را سر وعده تامین نمایند. بنابراین هر سه گزینه ۱،۳ و ۴ صحیح هستند.
    قانون تجارت / ماده۴۲۲

    سوال ۸۵
    فرهاد با اهلیت و اراده کامل سفته را در وجه محمود صادر نموده است و سند تجاری به محض صدور مطابق با شرایط قانونی واجد اثر می باشد و در هرحال قابل وصول است صرف نظر از اینکه دارنده آن را از نماینده صادرکننده گرفته یا شخص دیگری. پاسخ اعلام شده فاقد هرگونه توجیه حقوقی است.

    سوال ۸۶
    پاسخی که در کلید اعلام شده و صدور چک در وجه طلبکار توسط تاجر متوقف را صحیح می داند برخلاف نص صریح بند ۲ ماده ۴۲۳ قانون تجارت می باشد که بیان می کند تادیه هر قرض اعم از حال یا موجل به هر وسیله که به عمل آمده باشد باطل است.
    قانون تجارت/ ماده ۴۲۳

  2. دکترای خصوصی تخصصی رو حدود ۴۰ زدم زبان صفر و استعداد حدود ۳۰ امکان قبولی هست به نظر شما امکان قبولی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا