کرونا – اعلام آمادگی دانشگاه‌ها برای آغاز آموزش حضوری از ۱۴ فروردین

پایگاه خبری اختبار- در پی تاکید مجدد ستاد مقابله با کرونا بر لزوم آغاز آموزش حضوری، مسئولان از آمادگی دانشگاه‌ها برای استقبال از دانشجویان مقاطع مختلف خبر دادند.

به گزارش اختبار، در نخستین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال جدید که دیروز، شنبه، برگزار شد مصوب شد که از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تمام مدارس و دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری فعالیت کنند و ساعات کار ادارات نیز به پیش از آغاز کرونا بازگردد.

در همین راستا قاسم عمو عابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه یک سیما با موضوع بررسی جزئیات بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها درباره تمهیدات و برنامه‌ریزی وزارت علوم برای ۱۴ فروردین آغاز آموزش حضوری دانشگاهیان در سال جاری گفت: آموزش حضوری دانشگاه‌ها یک فرآیند بود که از شهریور ماه سال گذشته با مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی‌بر حضوری شدن دانشگاه‌ها آغاز شد و در آن زمان طبق برنامه وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

آمادگی کامل دانشگاه‌ها برای آغاز آموزش حضوری

عمو عابدینی درباره این سوال که آیا با توجه به حضوری شدن آموزش همه مقاطع از ۱۴ فروردین و با توجه به وضعیت کرونایی، پروتکل‌های بهداشتی برای آغاز آموزش حضوری در دانشگاه‌ها فراهم شده است گفت: سلامت دانشجویان، اساتید و محققان جزو اولویت‌های اول وزارت علوم و دانشگاه‌ها است، برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه از شهریور ماه سال قبل شده و در تمام زمینه‌ها در دانشگاه‌ها پیگیری لازم انجام و تلاش شده تا حمایت لازم را دانشگاه‌ها از طریق وزارت علوم داشته باشند، تخصیص لازم را فراهم کنند، تا پروتکل‌هایی که مدنظر از است اجرایی شود.

وی تاکید کرد: این آمادگی کامل از طریق دانشگاه‌ها وجود دارد که از ۱۴ فروردین تمامی دانشجویان به‌صورت حضوری، فعالیت آموزشی خود را آغاز کنند. و مساله کیفیت که مشکل جدی است به حداقل برسد و مساله علم و فناوری پیگیری شود.

بیش از ۹۰ درصد دانشجویان ۲ دوز واکسن دریافت کرده‌اند

از سوی دیگر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز از آمادگی این دانشگاه برای حضوری شدن کلاس‌ها خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده و تشکیل ستادهای استقبال از دانشجویان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دریافت دز دوم واکسن کرونا توسط بیش از ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه، آمادگی کامل داریم تا از روز چهاردهم فروردین ماه، پذیرای تمامی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در واحدهای سراسر کشور باشیم.

تزریق ۳ دوز واکسن، شرط استفاده از خوابگاه

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، طهرانچی با تاکید بر آمادگی خوابگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجویان این دانشگاه، گفت: برای حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها، دریافت سه دز واکسن کرونا الزامی است.

او همچنین افزود: با توجه به اینکه بیش از ۳۸ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد متقاضی استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی هستند، این دانشجویان می توانند با ارایه کارت واکسیناسیون کرونا، از چهاردهم فروردین ماه از امکانات خوابگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند. تمامی خوابگاه‌های دانشگاه آزاد آمادگی کامل برای استقبال از این دانشجویان را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. امیدوارم سریعتر وزارت علوم و مسئولین کشور و مسئولین دانشگاه ها و مسئولین مدارس کشور،سریعترمصوبه ای دهند و اعلام کنند که در دانشگاهها و مدارس کشور (به خصوص دانشگاه های آزاد اسلامی بخصوص مقطع فوق لیسانس) حداقل برای نیمسال دوم ۱۴۰۰_۱۴۰۱آموزش به صورت غیر حضوری و مجازی و آنلاین باشد.متشکرم

  2. اخه ۱۴ فروردین اصلا بلیط پیدا میشه که دانشجوی شهرستانی بیاد؟؟؟؟؟
    بعدم کرونا تموم نشده والا ما دوباره گرفتیم با وجود سه دوز واکسن درد بدیه. نکنید تورو به حضرت عباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا