کدرشته های بدون مجوز باید از دفترچه آزمون دانشگاه آزاد اسلامی حذف شوند

شورای گسترش آموزش عالی تصویب کرد :

کدرشته های بدون مجوز باید از دفترچه آزمون دانشگاه آزاد اسلامی حذف شوند

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی برای هر کد رشته محل در مقطع کارشناسی حداکثر ۶۰ نفر ، در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر ۲۰ نفر و در مقطع دکتری تخصصی حداکثر ۷ نفر برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ تعیین شد

شورای گسترش آموزش عالی تصویب کرد کلیه کد رشته هایی که نتوانسته اند مجوز لازم را از شورای گسترش آموزش عالی اخذ نمایند، می بایست از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۵-۹۴ حذف شوند.

اعلام ظرفیت های پذیرش دانشگاه آزاد

همچنین، این شورا براساس ماده ۱۷ اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت پذیرش دانشجو در آن دانشگاه در هر کد رشته محل در مقطع کارشناسی حداکثر ۶۰ نفر ، در هر کد رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر ۲۰ نفر و در هرکد رشته محل در مقطع دکتری تخصصی حداکثر ۷ نفر برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ موافقت به عمل آورد.

حذف کد رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد از دفترچه کنکور

شورای گسترش آموزش عالی تصویب کرد کلیه کد رشته هایی که نتوانسته اند مجوز لازم را از شورای گسترش آموزش عالی اخذ کنند، می بایست از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۵-۹۴ حذف شوند.

پایان ماموریت کمیته ۵ نفره رسیدگی به پرونده های فاقد مجوز دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه مأموریت کمیته ۵ نفره رسیدگی به پرونده های فاقد مجوز دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان اردیبهشت ۹۴ بوده است، با توجه به اتمام دوره مأموریت، وظیفه این کمیته پایان یافته تلقی می شود.

لذا از این پس پرونده های جدید دریافت شده از طریق سامانه دفتر گسترش آموزش عالی طبق روال سایر دانشگاه ها توسط گروه های تخصصی شورا مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

الزام دانشگاه آزاد به دریافت مجوز شورای گسترش برای راه اندازی هرگونه رشته محل جدید

براساس تصویب این شورا ، از این پس هرگونه ایجاد رشته محل جدید و پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، برابر ضوابط و مصوبات شورای گسترش آموزش عالی و پس از تأیید این شورا اعلام و اجرا گردد و هرگونه جذب و پذیرش دانشجو در رشته های غیرمصوب، غیرقانونی است و دانشگاه آزاد اسلامی موظف است براساس ماده ۳ اساسنامه اصلاحی آن دانشگاه مصوب ۶۸۲ جلسه مورخ ۲۶/۱۱/۸۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه تصمیمات موضوع این بند را به شورای گسترش آموزش عالی اعلام کنند.

موافقت با تأسیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

شورای گسترش آموزش عالی با تأسیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در شهر تهران موافقت قطعی  نمود و تصویب کرد  پذیرش دانشجو به شیوه الکترونیکی(مجازی)در دانشگاه آزاد اسلامی طبق ضوابط و مقررات و منحصراً در واحد مزبور امکان پذیر است و  مجوز پذیرش دانشجو در هر رشته   باید بطور جداگانه از شورای گسترش آموزش عالی اخذ شود.


فهرست رشته های دارای مجوز دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد

فهرست رشته های دارای مجوز دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ببخشید دانشجوهای بیچاره چه گناهی کردن که باید چوب ندونم کاری بقیه را بخورن؟چند سال پیش شورای گسترش چیکار می کرد که دانشگاه ازادداشت دانشجو می گرفت ؟چرا همون موقع جلوش نگرفتن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا