منبع حقوق اساسی برای آمادگی در آزمون وکالت چیست؟

حقوق اساسی در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه 1400 و شاید آزمون وکالت اسکودا

حقوق اساسی در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰ برای اولین بار به مواد امتحانی این آزمون افزوده شد. مطابق منابع آزمون مرکز وکلای ۱۴۰۰ در دفترچه ثبت نام قانون اساسی به همراه نظرات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان منبع درس حقوق اساسی معرفی شد.

از زمان اضافه شدن درس حقوق اساسی، یکی از دغدغه های برخی از داوطلبان آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در مورد تهیه منبع آزمونی حقوق اساسی است.

بیشتر بخوانید:

اضافه شدن درس حقوق اساسی به آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

احتمال اضافه شدن درس حقوق اساسی به آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ۱۴۰۰

مطابق آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوبه شماره ۹۰۰۰/۲۴۹۷۵/۱۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ رییس قوه قضاییه، درس حقوق اساسی به آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری هم اضافه خواهد شد.

البته در اجرای این آیین نامه توسط کانون های وکلای دادگستری ابهاماتی وجود دارد و مشخص نیست این آیین نامه آیا در آزمون وکالت ۱۴۰۰ ملاک عمل خواهد بود یا نه.

بیشتر بخوانید:

برای مشاهده معرفی منابع آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری اینجا کلیک کنید

ویژگی منبع حقوق اساسی برای آزمون وکالت

برای درک بهتر شناخت منبع درس حقوق اساسی مثالی از درس حقوق مدنی می زنیم، همان طور که می دانیم پایه و اساس درس حقوق مدنی، قانون مدنی است.

با این وجود، داوطلب در آزمون وکالت باید علاوه بر قانون مدنی، قوانین خاص مرتبط، آرای وحدت رویه، نظرات مشورتی و دکترین حقوقی را هم مطالعه کند.

بر همین مبنا می توان گفت منبع اصلی درس حقوق اساسی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. با این وجود، لازم است علاوه بر قانون اساسی، نظرات تفسیری و مشورتی هم مطالعه شود.

مانند درس حقوق مدنی که برای تسلط به مفاهیم قانون مدنی نیاز به درسنامه یا شرح های ماده به ماده می باشد، برای کسب آمادگی لازم در درس حقوق اساسی نیز نیازمند کتاب هایی هستیم که مفاهیم اصول قانون اساسی و ارتباطات آن ها با یکدیگر و نظریات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان را بیان کرده باشد.

معرفی منابع آزمونی درس حقوق اساسی

متن قانون اساسی

کتاب های زیر حاوی متن قانون اساسی و نظرات مربوطه هستند، همان طور که در بالا گفته شد متن قانون اساسی پایه اصلی درس حقوق اساسی است.

درسنامه یا شرح آزمونی حقوق اساسی

مجموعه سوالات و تست حقوق اساسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر بله .باید منتظر موند .ولی احتمال ۱۰۰درصد نیست ک درامتحان بیاد بااین بازده زمانی وقت کم

  2. سال هاست که با روح و روان داوطلبان آزمون وکالت بازی می شود… از این روش دست بردارید…
    در کشورهای پیشرفته اکثریت داوطلبان در آزمون وکالت پذیرفته می شوند… نه این که تا ۷۰ سالگی داوطلبان را پشت صف نگه دارند… دروس آزمون هم که هر سال در حال سنگین تر شدن است…
    از این روش ها دست بردارید…

  3. این آقای جهرمی به خاطر اینکه کتابش به فروش برسه دست به ابتکاری نو زده و حقوق اساسی رو جز منبع اعلام فرمودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا