چالش خدمت نظام وظیفه برای ۲ پذیرفته‌شده آزمون وکالت ۹۷

از لغو قبولی تا کسب رتبه برتر آزمون سال ۹۸

پایگاه خبری اختبار- در اتفاقی جالب در آزمون وکالت سال ۱۳۹۸، دو نفر از قبول‌شدگان آزمون وکالت سال گذشته که درخواست صدور پروانه کارآموزی ایشان به دلیل عدم ارائه کارت پایان‌خدمت در روز ثبت‌نام رد شده بود، رتبه‌های ۲۳ و ۲۶ کانون وکلای دادگستری مرکز را به دست آوردند.

مهرداد سرافراز رتبه ۲۹۰ و داود نوری‌نسب رتبه ۶۹۷ آزمون وکالت سال گذشته بودند که علی‌رغم پایان خدمت سربازی پیش از برگزاری آزمون وکالت سال گذشته، به این دلیل که در روز ثبت‌نام فاقد کارت پایان خدمت بودند از آغاز کارآموزی در کانون وکلای دادگستری مرکز بازماندند.

تصمیم هیأت‌مدیره درباره این دو داوطلب حدود ۲ ماه قبل از آزمون وکالت سال جاری به آنها اعلام شد و به این ترتیب این دو در مدتی کوتاه خود را برای آزمون سال جاری آماده کردند که نتیجه‌ی آن کسب رتبه‌‌های ۲۳ و ۲۶ با ترازهای قابل توجه بود.

مهرداد سرافراز، یکی از این دو پذیرفته‌شده آزمون وکالت، به خبرنگار اختبار گفت که نسبت به تصمیم هیأت‌مدیره کانون به دادگاه عالی انتظامی قضات اعتراض کرده‌اند اما با توجه به آنکه روند رسیدگی در این دادگاه هنوز به اتمام نرسیده است، تصمیم به شرکت مجدد در آزمون وکالت گرفتند.

خدمت نظام وظیفه داود نوری در ۱ آذر و مهرداد سرافراز در ۱۸ آبان سال ۱۳۹۷ به پایان رسیده و آزمون وکالت در روز ۹ آذر ۱۳۹۷ برگزار شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. سلام خانم زنده دل سوال داشتم
    ۱اینکه امسال با سهمیه قبول شدم اگر پروانه بگیرم میشه سال بعد هم با سهمیه امتحان مجدد داد برای تغییر حوزه؟

  2. سلام من متوجه نشدم چطور این دونفر تونستند شرکت کنند وقتی کارت پایان خدمت باید ارسال بشه،مگه سازمان سنجش چک نمیکنه؟
    من امسال تو سهمیه مرکز رتبه ۲۶۰آوردم اما سهمیه فرزندان رزمندگان۱۲ ماه الان بیشتر استرس گرفتم که سازمان سنجش چک نمیکنه بعدا داوطلب ها با مشکل مواجه میشوند،یعنی ممکنه سهمیه منم اعمال نشه؟خواهش میکنم اگه میشه جواب منم بدید

  3. ضمناً، هم رشته‌ای محترم کتاب‌های رویه قضایی از انتشارات قوه قضائیه هستند که این رویه‌ها از شهریور ١٣٩١ تا پاییز ١٣٩٣ منتشر شده‌اند.

  4. خواهش می‌کنم آقا یا خانم نخعی، انجام وظیفه بود.
    به امید موفقیت جنابعالی در عرصه زندگی و وکالت.

  5. ضمناً، هم رشته‌ای محترم آقای نخعی، به جنابعالی پیشنهاد می‌کنم اصلا سراغ کتاب‌های نمونه لوایح و دادخواست ها نرید و سعی کنید با جمع‌آوری کتب مرجع و بروز از انتشارات معتبر (انتشارات گنج دانش، میزان، شرکت سهامی انتشار و شهر دانش) و از جمله کتاب‌های رویه قضایی دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران (بخش حقوقی و کیفری)، دیوان عالی کشور (بخش حقوقی و کیفری) و دیوان عدالت اداری از مراجعه به کتب نمونه لوایح و دادخواست ها خودداری نمایید، چرا که این کتاب‌ها سم و اعتیادآور است و قوه استدلال یک وکیل را که یکی از مهمترین ابزارهای او محسوب می‌شود، از بین می‌برد. زیرا، در دوران وکالت در محاکم با دعاوی مواجه می‌شوید که اصلا نمونه، مصداق و رویه‌ای در مورد آن وجود ندارد و آنجاست که شما باید با اجتهاد به معنای عام و نه خاص آن به همراه ذوق حقوقی و نبوغ خود، مشکل را حل کنید.

    موفق و پیروز باشید.

    1. سپاس فراوان بخاطر توضیحات دقیق و ممنون از اینکه وقت باارزشتون رو صرف راهنمایی من کردید. من هم برای شما آرزوی موفقیت و سلامت دارم.

  6. با سلام خدمت مدیریت محترم سایت اختبار ، ضمن سپاسگذاری بخاطر سایت به روز و مفیدتون ، سوالی داشتم در مورد اینکه آیا کتابی که جامع باشه در مورد آموزش فن دفاع و لایحه نویسی مد نظرتون هست که معرفی کنید؟ ممنون.

    1. هم رشته‌ای گرامی، کتاب (کاغذین جامه) از آقای دکتر جعفری تبار (دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران) یک کتاب علمی و عملی در خصوص اسلوب و نگارش لایحه نویسی است. البته کتاب‌هایی نیز از مرحوم استاد کشاورز (وکیل سابق کانون وکلای دادگستری مرکز) از انتشارات کشاورز در مورد دفاع کتبی و شفاهی و سایر موضوعات وجود دارد.

      موفق و پیروز باشید.

  7. متاسفانه یکی از شرایط ازمونه موندین سال بعد نگران نباشید کانون مرکز قبولی راحته شماهم یه بار قبول شدین بازم قبولین

    1. اتفاقاً دوست عزیز قبول شدن در کانون وکلای دادگستری مرکز با توجه به آمار زیاد شرکت‌کننده در این حوزه و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، تربیت مدرس، تربیت معلم و سایر دانشگاه‌های سطح یک، بسیار سخت می‌باشد. برای اطلاع از موارد فوق‌الذکر می‌تونید به تراز رتبه یک کانون وکلای دادگستری ایلام در سایت اختبار مراجعه کنید و آن را مقایسه کنید با رتبه‌های ۲۰۰ نفر اول کانون وکلای دادگستری مرکز مراجعه کنید. البته استثنا هم وجود دارد، در حد همون استثنا.

      موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا