پیام آیت الله بیات‌زنجانی در پی اعدام‌های صورت گرفته در عربستان سعودی

پایگاه خبری اختبار- آیت‌الله اسدالله بیات‌زنجانی با انتشار پیامی، به اعدام ۸۱ نفر در کشور عربستان سعودی اعتراض کرد و حبس‌ها، حصرها و اعدام‌های فکری، عقیدتی و سیاسی را در هر حکومتی و هر سرزمینی محکوم دانست.

آیت‌الله زنجانی عضو شورای بازنگری قانون اساسی، نماینده و عضو هیئت رئیسه سه دوره اول مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس دوره سوم مجلس شورای اسلامی بوده و همچنین سابقه عضویت در شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و مجمع نمایندگان ادوار مجلس را داشته‌است.

بیشتر بخوانید:

متن پیام این مرجع تقلید که از سوی دفتر رسمی‌اش انتشار یافته به شرح زیر است.

پیام آیت الله بیات‌زنجانی در پی اعدام‌های صورت گرفته در عربستان سعودی

بسم‌الله‌الرَّحمن‌الرَّحیم

لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ (سوره ممتحنه؛ آیه ۸)

اقدام حاکمیت عربستان در اعدام و گردن‌زدن تعدادی از شیعیان این کشور و کسانی که آنها را دگراندیشان مذهبی می‌خوانند بسیار اسف‌بار و غیرقابل تحمل است و بدواً به‌عنوان یک انسان، سپس به‌عنوان یک مسلمان و بعد هم به‌عنوان احدی از شیعیان امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه این وحشی‌گری و اقدام جاهلانه را محکوم می‌کنم.

حبس‌ها، حصرها و اعدام‌های فکری، عقیدتی و سیاسی در هر حکومتی و هر سرزمینی محکوم است. به سیاستمداران و رفتارهای مصلحت‌اندیشانه و گزینشگرانه آنان که امیدی نیست اما از همه کسانی که این پیام را می‌خوانند تقاضا می‌کنم که اساساً به هر نحو که شده قدمی در راه محکومیت این رفتار جاهلانه و امثال آن در عربستان و دیگر بلاد بردارید و کمک کنید که این رفتار را ریشه‌کن کنیم؛ خواه در این باره پیام اینترنتی و موبایلی بگذارید، خواه کودکان و نوجوانان پیرامون خود را با آگاهی از قبح و زشتی این رفتار تربیت کنید، خواه پوستری بر دیواری بزنید و خواه دست‌کم دگراندیشان دربند و محصور و معدوم را در دعاهایتان یاد کنید.

همه ما همیشه به نفی تکبر و استبداد و خودکامگی و پرهیز از آن نیازمندیم و باید این موضوع را به جزئی از تربیت نفس و تربیت نسل تبدیل کنیم؛ به‌خصوص در زمانه‌ای که این صفات رذیله از شرق و غرب عالم دوباره دارد جان می‌گیرد به آن نیازمندتریم.

خداوند ما را در درک این مضامین انسانی و دینی و مراقبت بر آنها یاری کند؛ إن‌شاء‌الله.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا