وکلا مکلف به ارائه صورت معاملات فصلی نیستند

کانون وکلای دادگستری مرکز با انتشار اطلاعیه هایی با توجه به دستور موقت صادره از شعبۀ ۱۴ دیوان عدالت اداری اعلام کرد :

وکلا مکلف به ارائه صورت معاملات فصلی نیستند

دستور موقت صادره از شعبۀ ۱۴ دیوان عدالت اداری دایر بر توقف اجرای بخشنامه تکلیف وکلا به ارائه صورت معاملات فصلی است

دستور موقت صادره از شعبۀ ۱۴ دیوان عدالت اداری را اینجا بخوانید

 

اطلاعیه

اخیرا سازمان مالیاتی با ارسال پیامک از وکلای محترم تقاضاکرده نسبت به تکمیل فرم صورت معاملات فصلی  اقدام نمایند. که با توجه  به دستور موقت صادره از سوی شعبه ١۴ دیوان عدالت اداری ( متعاقب اقدام آقایان دیوسالار و امینی اعضای هیات مدیره کانون مرکز )  طی دادنامه ای  مشعر بر توقف اجرای بخشنامه معارض بنظر میرسد زیرا  دستور موقت فوق بدلیل ماهیت تقاضا عام الشمول بوده و تمام وکلا امکان استناد به آن دستور موقت را دارند .
نتیجتا بدین وسیله به اطلاع همکاران محترم میرساند  پیامک اخیر سازمان امور مالیاتی تکلیفی برای همکاران ایجاد نکرده و به همین جهت مستند به دستور موقت دیوان ، مراتب غیرقانونی بودن اطلاعیه سازمان مالیاتی  طی مکاتباتی به سازمان امور مالیاتی و دیوان عدالت اداری در شرف اعلام  است.

 

اطلاعیه

در خصوص پیگیری های سازمان مالیاتی نسبت به اعلام صورت معاملات فصلی توسط وکلا و اینکه امور مربوط به وکلای محترم دادگستری را با بنگاه اقتصادی برابر دانسته اند که فاقد محمل قانونی است، و به همین جهت دادخواست هایی به دیوان عدالت اداری تقدیم شده و دستور موقت از دیوان مذکور مستنداً به مقررات قانونی صادر گردیده است. در ضمن مراتب غیرقانونی بودن اطلاعیه سازمان مالیاتی نسبت به مورد طی مکاتباتی به نهادهای مذکور اعلام شده است.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا