وزیر دادگستری: مبالغی تحت عنوان اضافه‌کاری و رفاهی در سه‌ماهه پایانی سال به کارکنان قوه قضاییه پرداخت می‌شود

پایگاه خبری اختبار- وزیر دادگستری ضمن اظهار تاسف به خاطر تصویب نشدن طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه، اعلام کرد که از هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت معیشت کارکنان این قوه فروگذار نمی‌کند.

به گزارش اختبار، امین‌حسین رحیمی که پیش‌تر در مقام معاون منابع انسانی قوه قضاییه در تهیه و تصویب این طرح نقش مهمی داشت، پس از نشست روز چهارشنبه ۲۲ دی خود با جمعی از کارکنان اداری قوه قضاییه که به رد شدن کلیات این طرح معترض بودند، اظهار داشت که با قول مساعد رئیس‌جمهور، در سه‌ماهه پایانی سال مبالغی به کارکنان اداری تخصیص خواهد یافت.

او در عین‌حال از کارکنان این قوه خواست تا با درک شرایط کشور از هرگونه اقدامی که خدایی نکرده موجب سوءاستفاده بدخواهان گردد خودداری کنند.

متن این پیام که از سوی منابع انسانی قوه قضاییه منتشر شده، به شرح ذیل است:

امروز میزبان جمعی از همکاران گرانقدر اداری دادگستری از چند استان بودم که تقاضای ملاقات با اینجانب را داشتند. جلسه بیش از ۲/۵ ساعت طول کشید. همکاران عزیز با صراحت تمام دغدغه ها و گله مندی های خود را در خصوص وضعیت معیشتی همه همکاران، مخصوصاً کادر اداری صادقانه بیان کردند و ناراحتی خود را از عدم تصویب فوق العاده خاص مطرح نمودند. جلسه بسیار سنگین و توأم با صداقت و صمیمیت بود.

لازم است به صراحت عرض کنم قبلاً نیز اعتقاد داشته ام و بیانات دلسوزانه و صادقانه همکاران عزیز به آن قوت بخشید و آن اینکه همکاران اداری ما در قوه قضاییه از پرتلاش ترین و پاکدست ترین کارکنان جمهوری اسلامی هستند و جزء کارکنانی می باشند که کمترین دریافتی را دارند، اما با عزت نفس و در نهایت سختی زندگی می کنند و بر ما مسئولین امر وظیفه و تکلیف است که این مشکل را رفع نماییم.

گرچه آنچه قوه قضاییه پیگیری می کرد به لحاظ اینکه جزء حکم کارگزینی قرار می گرفت، قطعاً بهتر بود اما حال که به هر جهت متأسفانه این طرح تصویب نشده است حسب دستور ریاست محترم قوه قضاییه و ریاست محترم جمهور این موضوع باید به طریق دیگری جبران شود، فلذا قرار شد اعتبارات قوه قضاییه تخصیص بیشتری پیدا کند، به نحوی که در سه ماهه پایان سال علاوه بر حکم کارگزینی، همانند بسیاری از دستگاه ها مبلغ دیگری به عنوان اضافه کاری و رفاهی خدمت همکاران عزیز پرداخت گردد.

در خصوص افزایش حقوق در حکم کارگزینی، آنچه دولت قول داده، قرار است لایحه ای در خصوص تعادل بخشی و همسان سازی حقوق برای شغل های مشابه در همه دستگاه های اجرایی تهیه کند. همچنین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تعیین فوق العاده سختی کار برای مشاغل خاص در نظر گرفته شده است که از طریق شورای حقوق و دستمزد قابل انجام می باشد. علی ای حال آنچه مهم است مسئولین قوه قضاییه “خصوصاً ریاست محترم قوه حضرت حاج آقای محسنی” رفع مشکلات معیشتی همکاران را در اولویت اول خود قرار داده و در اینخصوص هرگونه اقدامی میسور باشد انجام خواهد شد.

بنده نیز به عنوان برادر و خدمتگزار شما از هیچ تلاشی دریغ نمی کنم و مطمئن باشید از کوچکترین روزنه ای که بتواند معیشت همکاران عزیز را تأمین کند استفاده خواهد شد.

در این جلسه همکاران اداری حاضر درخواست داشتند هرچند وقت یکبار بتوانند با اینجانب ملاقات نمایند که به محضرشان عرض شد این امر برای بنده موجب افتخار است که بتوانم فرمایشات و دغدغه های همکاران عزیز را بشنوم و آنچه که مربوط به خودم باشد انجام دهم و آنچه نیز به مسئولین محترم دیگر مربوط شود به آنها منتقل نمایم.

همچنین عرض کردم دغدغه ها و گله مندی های مطرح شده در جلسه را محضر ریاست محترم قوه قضاییه و ریاست محترم جمهور مطرح خواهم کرد. مطمئن هستم همکاران عزیز همچنان در مسیر رضای خداوند نهایت تلاش خود را در راستای انجام وظیفه احقاق حق و اجرای عدالت انجام خواهند داد و با درک شرایط کشور از هرگونه اقدامی که خدایی نکرده موجب سوءاستفاده بدخواهان ملت شریف ایران گردد خودداری می نمایند و ما نیز متعهد هستیم دغدغه های به حق شما عزیزان را به طور جدی و در اسرع وقت پیگیری نماییم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

  1. وزیر دادگستری: مبالغی تحت عنوان اضافه‌کاری و رفاهی در سه‌ماهه پایانی سال به کارکنان قوه قضاییه پرداخت می‌شود

    ماده ۹۹ قانون مدیریت خدمات کشوری: پرداخت اضافه‌کاری تنها در قبال انجام کار اضافی در ساعات غیراداری مجاز می‌باشد و هرگونه پرداخت تحت این عنوان بدون انجام کار اضافی در حکم تصرف غیرقانونی وجوه و اموال عمومی است.

  2. اینم از جناب ابراهیم زمان
    یعنی اینایی که اینطوری ملت رو سر کار میزارن
    خودشون سردمداران،بدخواهان انقلاب هستن و
    از پشت به انقلاب خنجر میزنن.
    ملت رو مورد تمسخر قرار میدن و وعده‌های پوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا