نظر شورای نگهبان درباره طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌ رسان به سلامت در رسانه‌ها

شورای نگهبان "طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌ رسان به سلامت در رسانه‌ها" را در مواردی مبهم دانست

پایگاه خبری اختبار – شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی مصوب جلسه مورخ بیست و یکم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۳۹۵/۰۳/۱۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱- در ماده یک، عبارت «اطلاعات نادرست و تبلیغ خلاف واقع» با توجه به اینکه جرم محسوب و برای آنان مجازات تعیین گردیده است، ابهام دارد و باید معیار آن به نحو روشن مشخص گردد.

۲- در تبصره ماده یک، منظور از عبارت «عناوین مشابه» روشن نیست. همچنین از این جهت که مشخص نیست آیا جبران خسارت شامل مواردی نیز می‌شود که ورود خسارت منتسب به تبلیغ کننده نمی‌باشد، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهامات مذکور اظهار نظر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا