نشست‌های اسکودا و بهره‌گیری از ابزارهای نوین

پایگاه خبری اختبار- اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا از برگزاری سی‌وچهارمین نشست این اتحادیه به صورت آنلاین خبر داد. به این ترتیب نشستی که قرار بود در روزهای ۲۱ و ۲۲ خردادماه در اصفهان برگزار شود، در روز ۳ مهر ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش اختبار، مسئله هزینه همایش‌های اسکودا که به طور معمول ۲ بار در سال برگزار می‌شود از موضوعات چالش‌برانگیز سال‌های اخیر است، تا جایی که در آبان ۱۳۹۷ هیات مدیره وقت کانون وکلای مرکز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به دلایلی از جمله «عدم توجه به پیشنهاد اعضای هیات مدیره کانون مرکز در اجلاس قبلی مبنی بر برگزاری این اجلاس پر هزینه به صورت سالی یک بار» در نشست دوره سی‌ویکم در تبریز حاضر نخواهد شد.

البته این پیشنهاد نهایتاً در دستور کار نشست تبریز قرار گرفت و پیشنهاد شد برگزاری همایش‌های اسکودا یک بار در سال باشد، اما در صورتی که کانونی تمایل به برگزاری بیش از یک بار در سال همایش داشته باشد، هزینه نشست به عهده کانون میزبان باشد. در نهایت طرح پیشنهادی به دلیل کم بودن تعداد موافقین به تصویب نرسید و از دستور کار اجلاس خارج شد.

در این میان برخی نیز از امکان برگزاری آنلاین نشست‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها سخن می‌گفتند، امکانی که امروز با تداوم شرایط کرونایی و لغو نشست خردادماه اتحادیه به دلیل شیوع این بیماری، گریزناپذیر شده است.

به نظر می‌رسد «کرونا» با وجود تمام مصائب و صدماتی که به بار آورده است، باعث جلب توجه متولیان و مسئولان امور به لزوم تقویت زیرساخت‌های خدمات الکترونیک و استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی شده است. رویکردی که امید است در دوران پساکرونا نیز استمرار داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا