نتیجه درخواست مهمانی دانشجویان اعلام شد

نتیجه درخواست مهمانی دانشجویان دانشگاه های سراسری برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اعلام شد

دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان از نتیجه درخواست خود مطلع شوند

پایگاه خبری اختبار – مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان از نتیجه درخواست مهمانی خود مطلع شوند.

ناصر مطیعی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت اعلام نتایج میهمانی دانشجویان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ گفت: دانشگاه های مبداء با ۶ هزار تقاضا از ۱۳ هزار تقاضای دانشجویان برای میهمانی در دانشگاه های دیگر موافقت کردند.

وی ادامه داد: یعنی دانشگاه های مبداء با حدود ۵۰ درصد از تقاضاها موافقت کردند، اما دانشگاه های مقصد با توجه به اینکه برخی از آنها تعطیل بودند، فرصت خواستند تا زمان اعلام نتایج توسط این دانشگاه ها در سامانه تمدید شود تا  بتوانند به تقاضاها پاسخ دهند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: این دانشگاه ها تا یکشنبه هفتم شهریورماه فرصت داشتند، موافقت و یا مخالفت خود را اعلام کنند.  

وی ادامه داد: در حال حاضر نتایج دانشگاه‌های مبدا مشخص است ولی هنوز نتیجه نهایی توسط دانشگاه‌های مقصد اعلام نشده است.

وی با اشاره به علت این مساله گفت: چون هر دانشجوی متقاضی نقل و انتقال، دو گزینه مقصد را می تواند انتخاب کند، اگر دانشگاه اول موافقت کند، دانشگاه دوم از رسیدگی خارج می شود و اگر دانشگاه اول مخالفت کند، شانس رسیدگی به در خواست دانشجو در دانشگاه دوم هم وجود دارد.

مطیعی ادامه داد: بنابراین برای اعلام نتایج باید صبرکنیم تا دانشگاه های مقصد نتایج را اعلام کنند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم ادامه داد: این امکان وجود دارد تا دانشجویان با مراجعه به سامانه خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان به نشانی http://mad.saorg.ir  از نتیجه درخواست مهمانی خود در دانشگاه مبدا و مقصد مطلع شوند.

به گزارش مهر، در این دوره از ثبت نام، صرفا میهمانی انجام گرفته و هیچ انتقالی وجود ندارد؛ یعنی فقط افراد دارای شرایط خاص می توانند تقاضای میهمانی خود را برای بررسی دانشگاه مبدا و مقصد ارسال کنند.

ثبت نام متقاضیان از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۹۵ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشت.

سامانه میهمانی و انتقال دانشجویان طوری برنامه ریزی شده بود که از بارگذاری تقاضای افرادی که شرایط خاص نداشته و مستنداتی برای میهمانی ندارند جلوگیری می کرد.

پس از پایان اردیبهشت ماه، فرآیند بررسی تقاضاها توسط دانشگاه های مبدا و مقصد انجام گرفته و نتیجه نهایی قرار بود تا پایان  مرداد اعلام شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا