معصومه خاوری دانش آموخته رشته حقوق دانشگاه پیام نور وزیر دولت افغانستان شد

معصومه خاوری به عنوان وزیر مخابرات دولت افغانستان رای اعتماد کسب کرد

پایگاه خبری اختبار- معصومه خاوری به عنوان جوان ترین عضو کابینه جدید افغانستان از مجلس نمایندگان افغانستان رای اعتماد کسب کرد.

معصومه خاوری متولد شهر دره صوف ولایت سمنگان در سال ۱۳۶۴ به عنوان یک سیاستمدار هزار شناخته می شود که سابقه نمایندگی مردم ولایت سمنگان در مجلس افغانستان را نیز در کارنامه دارد.

معصومه خاوری وزیر مخابرات افغانستان
معصومه خاوری وزیر مخابرات افغانستان

تحصیل در رشته حقوق دانشگاه پیام نور

معصومه خاوری تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در کشور ایران انجام داده است و بعدا برای تحصیلات دانشگاهی به کشور ترکیه رفته است و پس از تحصیل در رشته علوم پزشکی، برای تحصیل در رشته حقوق وارد دانشگاه پیام نور واحد کابل شده است، او در سال ۱۳۹۸ در رشته حقوق از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است.

معصومه خاوری چگونه به کابینه افغانستان راه یافت ؟

معصومه خاوری از قوم هزاره و عضو حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق است. پس از جنجال انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان و در نتیجه، امضای توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله، حکومت مشارکتی شکل گرفت و به این ترتیب، ۵۰ درصد اعضای کابینه به عبدالله عبدالله و حامیان سیاسی او تعلق گرفت. محمد محقق، معاون پیشین ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی که در انتخابات اخیر عضو ارشد رهبری ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله بود، معصومه خاوری را به‌عنوان نامزد وزارت پیشنهاد کرد و سرانجام، اشرف غنی او را به‌عنوان نامزد وزارت مخابرات به مجلس معرفی کرد.

کسب رای اعتماد از مجلس افغانستان

نهایتا در جلسه اول آذر ۱۳۹۹ مجلس نمایندگان افغانستان، معصومه خاوری توانست با کسب ۱۵۴ رای موافق، ۶۷ رای مخالف و ۲۵ رای ممتنع رسما وزیر مخابرات و فناوری معلوماتی (مخابرات و فناوری اطلاعات) کشور افغانستان شود.

بیشتر بخوانید:

قانون اساسی افغانستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    خداکند زنان ایران هم روزی وزیر بشوند وماهم به افقانستان برسیم
    شاید ۵۰۰ سال دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا